Ferrari vetovalo Wolffa, přiznal Binotto
Scuderii se politicky dařilo, Mercedesu ne.
Díky šéfovi týmu Ferrari víme, že Toto Wolff byl ještě mírný, když řekl, že byl přizván ucházet se o křeslo generálního ředitele Formule 1, ale Ferrari by ho tam nepustilo. Mattia Binotto totiž řekl, že Ferrari Wolffa skutečně vyřadilo ze hry. I díky tomu se do čela sportu od 1. ledna 2021 postaví jeden z Binottových předchůdců, Stefano Domenicali. Otázkou zůstává, zda Wolff jenom nechtěl hrotit situaci kvůli boji, který byl beztak již prohrán, nebo nechtěl, aby se mluvilo o jeho nevydařeném pokusu opustit Mercedes kvůli místu ředitele F1.
"Vetovat zájemce o místo generálního ředitele F1 je jedno z práv Ferrari," potvrdil Binotto pro Sky Italia. "Naše rozhodnutí ohledně Tota nebylo osobní. Já sám si myslím, že by byl stejně dobrým kandidátem jako Stefano. Jenže podle nás by nebylo správné, aby byla nominována osobnost aktuálně přímo zapojena do soutěžení ve F1. Stefano je podstatně neutrálnější, jelikož byl roky mimo tohoto prostředí. Stejně Christian Horner nebo Mattia Binotto by nebyla vhodná jména, protože prostě dnes jsou součástí F1."
A právo veta si Ferrari přeneslo i do nové Concordské dohody.
"Dostali jsme, co bylo pro nás důležité. Byla uznána důležitost naší značky pro F1 a zachovali jsme si to, o čem přemýšlíme jako o právu chránit se, ale je to známé jako právo veta. Pro Ferrari je to důležité, protože Ferrari reprezentuje celou F1 a její historii. I proto jsme s Concordskou dohodou celkově spokojeni. Vždy myslíte na to, že jste mohli dostat více, ale mohlo to být i méně."
Na trati roky dominuje Mercedes, v zákulisí nadále Ferrari. Foto: Mercedes
Ferrari si zachovalo také každoroční finanční bonus za historický přínos, i když poloviční. Jménem společnosti Red Bull zase vyjádřil spokojenost Helmut Marko, jenž prozradil, že Red Bull byl s majiteli F1 dohodnutý již v době, kdy Wolff v Barceloně šéfy týmů vyzýval, aby Concordskou dohodu nepodepisovali.
"Vůbec nás nezajímalo, co chce Toto," řekl Marko. "Se dvěma týmy a okruhem máme své vlastní zájmy a viděli jsme, že budou ochráněny. Vše důležité se dostalo do Concordské dohody."
Red Bull chtěl, aby nová smlouva s F1 nezavazovala týmy k účasti ve F1 až do konce platnosti. I proto, že věděl, že Honda může odejít po roce 2021. A bylo mu vyhověno. Kromě toho se mu líbí i zjednodušení procesu přijímání nových pravidel.
"K odsouhlasení některých věcí už nebude nutný jednomyslný souhlas všech týmů. Například v Rakousku se (v kvalifikaci na druhý závod sezony) mohl vyzkoušet start v obráceném pořadí šampionátu. Pouze Mercedes byl proti."
Wolff se pokoušel v poslední chvíli zorganizovat vzpouru týmů vůči Liberty Media, protože měl pocit, že požadavky týmu Mercedes, jako nejsilnějšího týmu posledních let, nebyly akceptovány v dostatečné míře. Tohle o výsledku jeho snažení napsal web RaceFans: "Mercedes nevyjednal nic bokem. Jediným kompromisem bylo, že Mercedes udělal kompromis a souhlasil s podpisem smlouvy bez kompromisů."
Zdroj: RaceFans, Sky, Motorsport-Total, úvodní foto: Mercedes