Binotto lže, ohrazují se soupeři
O výkon prý přišlo pouze Ferrari
Mattia Binotto v rámci obhajoby toho, že Ferrari z roku na rok přišlo o značnou část výkonu motoru, řekl i to, že o ni přišli také soupeři. Ferrari jen ztratilo nejvíce. Jezdcům používajícím motory Honda a Renault se to ale nezdá.
"Tak to tedy v žádném případě. Evidentně máme více koňských sil, než jsme měli loni," řekl stručně a jasně Max Verstappen o motoru Honda.
"Mohu říci, že pocit z něj rozhodně není horší," řekl jezdec Renaultu Daniel Ricciardo. "Jisté je, že motor není slabší. Možná máme i nějaký výkon navíc, ale Renault se v zimě v první řadě zaměřil na spolehlivost, takže jsme ani nečekali, že najednou budeme mít o 50 koní více."
O výkonu motoru Mercedes nikdo nepochybuje, ale Toto Wolff k této věci přesto má co říct.
"Technické direktivy, jistě. A teď tu o Červené Karkulce!" prohlásil šéf týmu Mercedes, jenž zřejmě nevěří, že jeho soupeři měli loni motor v souladu s pravidly a ublížila jim pouze upřesňující nařízení ze strany FIA.
"V Austinu se udělalo jasno v tom, co je dovoleno a co není. To je velká věc, ale neměla by nic změnit, protože když dodržujete pravidla, tak se nemáte čeho bát. Ironie toho celého tkví v tom, že konkurence nás vybičovala k maximálnímu úsilí. Málem jsme vyplivli duši, jak rychle jsme loni vyvíjeli a zapracovávali inovace. A teď? Mohu říci, že jsme v zimě udělali signifikantní skok vpřed. Podle loňských výsledků jsme ho potřebovali udělat," dodal Wolff.
Mercedes měl v zimních testech pár poruch motoru a také přišel se systémem DAS, přičemž tým netají, že nový vůz má i další inovace, ale ty jsou skryty pod karoserií.
Nový šéf Scuderie vzešel z oddělení motorů, tomu se dal přičíst náhlý nárůst výkonu. Teď se mluví o podvádění a hlavní podezřelý zůstává stejný. Foto: Ferrari
Technické direktivy vydané loni a v zimě se soustředily na oblast spotřeby. Spotřebu paliva kontroluje další senzor. Dodržování pravidla o maximální spotřebě paliva už léta kontroluje standardní senzor třetí strany. Ten by měl kontrolovat spotřebu každou sekundu, jenže to je ve F1 vcelku dost dlouhá doba. Má se tedy za to, že Ferrari se v kvalifikaci a v rozhodujících momentech závodu strefovalo mezi intervaly senzoru a tehdy tlačilo do motoru více paliva. FIA to vyřešila přidáním dalšího, svého vlastního senzoru. Ten je zapojen v řadě před standardním senzorem a funguje v podstatě stejně, ale v odlišném intervalu. Trefovat se mezi intervaly dvou senzorů by již nemělo být možné ani pro výrobce motorů s astronomickým rozpočtem i touhou vítězit.
Kromě toho se direktivy opět věnovaly i spotřebě oleje. Část z něj měla fungovat jako aditivum, které se mísilo s palivem. Akceptovaný úbytek oleje klesl z 0,6 na 0,3 litru na 100 kilometrů, což jsou opět množství zajímavá hlavně pro kvalifikace, kterým Ferrari v druhé polovině minulého roku dominovalo - než přišla VC USA. Od té doby nebyl červený vůz na pole position ani jednou.
Zdroj: FORMULE.CZ