Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Di Grassi rozhodl už po deseti minutách

Di Grassi rozhodl už po deseti minutách

E-Prix Berlína

Audi obhájilo svoje loňské prvenství na domácí půdě. Díky Di Grassimu získalo pro sebe berlínskou E-Prix, která se opět jela na letišti Tempelhof.

Brazilec o svém triumfu rozhodl již deset minut po startu. Ačkoliv začínal až ze třetího stání na roštu, brzy předjel druhého Vandoornea a pak v zatáčce číslo šest vítěze kvalifikace Buemiho. Potom si už jen kontroloval svoji pozici. „Když jsem projel pod šachovnicí, zhluboka jsem si oddechl,“ svěřil se v cíli. „V pátek to s námi nevypadalo nejlépe, ale kluci zabrali a připravili mně skvělé auto. Prvenství proto věnuji právě jim.“ 

Vergne tentokrát nevyhrál, ale do značné míry udělal závod

Kliku měl čtvrt hodiny před koncem, kdy na trati zůstal viset se svým jaguarem Lynn. Šlo mimochodem o jediný zaznamenání hodný incident, čímž se Berlín vymknul z tradice předchozích klání, bohatých na nejrůznější kolize. Ředitelství závodu rozhodlo, že k bezpečnému odstranění nepojízdného vozidla postačí režim virtuálního safety caru. Di Grassi tak nepřišel o svůj náskok.

V opačném případě to ještě mohlo být zajímavé. Vynikající výkon totiž podával obhájce titulu Vergne. Začínal na osmém místě, ale postupně se prokousal až na třetí. Ve finiši mocně dotíral na Buemiho, který se ubránil jen s vypětím všech sil.

Buemi nakonec výhodu pole position nezužitkoval

Černý den prožil další z favoritů Lotterer. V kvalifikaci skončil předposlední. V závodě se sice s obrovskou námahou prokousal na dvanáctou příčku, jenže potom začala stávkovat baterie a následoval rychlý sešup. Znechucený jezdec nakonec zajel do boxů.

Zklamáni byli patrně i Vandoorne a Da Costa. Belgičan startoval z první řady, jenže soupeři ho párkrát nachytali na švestkách. Da Costa jistou chvíli kroužil druhý, doplatil však na netaktické použití Attack Modu, který byl tentokrát umístěn opravdu šikovně a konečně sehrál důležitou roli.

Průběžné pořadí po deseti závodech: 1. Vergne 102, 2. Di Grassi 96, 3. Lotterer 86, 4. Da Costa 82, 5. Frijns 81, 6. Evans 69, 7. Abt 67, 8. D´Ambrosio 65, 9. Rowland 63, 10. Buemi 61, 11. Bird 56, 12. Mortara 52, 13. Wehrlein 52, 14. Massa 32, 15. Vandoorne 30, 16. Sims 24, 17. Günther 10, 18. Paffett 8, 19. López 3, 20. Piquet 1.

 

p. jezdec tým čas kol body
1. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler  47:02,477 37 26
2. Sébastien Buemi Nissan e.dams       +1,856 37 21
3. Jean-Éric Vergne DS Techeetah Formula E Team       +2,522 37 15
4. Antonio Felix da Costa BMWi Andretti Motorsport       +5,845 37 12
5. Stoffel Vandoorne HWA Racelab       +6,336 37 10
6. Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler       +6,551 37 8
7. Alexander Sims BMWi Andretti Motorsport       +8,235 37 6
8. Oliver Rowland Nissan e.dams     +10,781 37 4
9. Sam Bird Envision Virgin Racing     +13,153 37 2
10. Pascal Wehrlein Mahindra Racing     +14,846 37 1
11. Edoardo Mortara Venturi Formula E Team     +15,377 37 0
12. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing     +17,688 37 0
13. Robin Frijns Envision Virgin Racing     +21,197 37 0
14. Maximilian Günther Geox Dragon     +26,154 37 0
15. Felipe Massa Venturi Formula E Team     +26,684 37 0
16. Gary Paffett HWA Racelab     +27,718 37 0
17. Jérôme d´Ambrosio Mahindra Racing     +27,729 37 0
18. Oliver Turvey NIO Formula E Team     +32,117 37 0
19. Tom Dillmann NIO Formula E Team     +33,706 37 0
20. José María López Geox Dragon     +46,895 37 0
  Andre Lotterer DS Techeetah Formula E Team          DNF 28 0
  Alex Lynn Panasonic Jaguar Racing          DNF 23 0