Di Grassi rozhodl už po deseti minutách
E-Prix Berlína
Audi obhájilo svoje loňské prvenství na domácí půdě. Díky Di Grassimu získalo pro sebe berlínskou E-Prix, která se opět jela na letišti Tempelhof.
Brazilec o svém triumfu rozhodl již deset minut po startu. Ačkoliv začínal až ze třetího stání na roštu, brzy předjel druhého Vandoornea a pak v zatáčce číslo šest vítěze kvalifikace Buemiho. Potom si už jen kontroloval svoji pozici. „Když jsem projel pod šachovnicí, zhluboka jsem si oddechl,“ svěřil se v cíli. „V pátek to s námi nevypadalo nejlépe, ale kluci zabrali a připravili mně skvělé auto. Prvenství proto věnuji právě jim.“
Vergne tentokrát nevyhrál, ale do značné míry udělal závod
Kliku měl čtvrt hodiny před koncem, kdy na trati zůstal viset se svým jaguarem Lynn. Šlo mimochodem o jediný zaznamenání hodný incident, čímž se Berlín vymknul z tradice předchozích klání, bohatých na nejrůznější kolize. Ředitelství závodu rozhodlo, že k bezpečnému odstranění nepojízdného vozidla postačí režim virtuálního safety caru. Di Grassi tak nepřišel o svůj náskok.
V opačném případě to ještě mohlo být zajímavé. Vynikající výkon totiž podával obhájce titulu Vergne. Začínal na osmém místě, ale postupně se prokousal až na třetí. Ve finiši mocně dotíral na Buemiho, který se ubránil jen s vypětím všech sil.
Buemi nakonec výhodu pole position nezužitkoval
Černý den prožil další z favoritů Lotterer. V kvalifikaci skončil předposlední. V závodě se sice s obrovskou námahou prokousal na dvanáctou příčku, jenže potom začala stávkovat baterie a následoval rychlý sešup. Znechucený jezdec nakonec zajel do boxů.
Zklamáni byli patrně i Vandoorne a Da Costa. Belgičan startoval z první řady, jenže soupeři ho párkrát nachytali na švestkách. Da Costa jistou chvíli kroužil druhý, doplatil však na netaktické použití Attack Modu, který byl tentokrát umístěn opravdu šikovně a konečně sehrál důležitou roli.
Průběžné pořadí po deseti závodech: 1. Vergne 102, 2. Di Grassi 96, 3. Lotterer 86, 4. Da Costa 82, 5. Frijns 81, 6. Evans 69, 7. Abt 67, 8. D´Ambrosio 65, 9. Rowland 63, 10. Buemi 61, 11. Bird 56, 12. Mortara 52, 13. Wehrlein 52, 14. Massa 32, 15. Vandoorne 30, 16. Sims 24, 17. Günther 10, 18. Paffett 8, 19. López 3, 20. Piquet 1.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | 47:02,477 | 37 | 26 |
2. | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | +1,856 | 37 | 21 |
3. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | +2,522 | 37 | 15 |
4. | Antonio Felix da Costa | BMWi Andretti Motorsport | +5,845 | 37 | 12 |
5. | Stoffel Vandoorne | HWA Racelab | +6,336 | 37 | 10 |
6. | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | +6,551 | 37 | 8 |
7. | Alexander Sims | BMWi Andretti Motorsport | +8,235 | 37 | 6 |
8. | Oliver Rowland | Nissan e.dams | +10,781 | 37 | 4 |
9. | Sam Bird | Envision Virgin Racing | +13,153 | 37 | 2 |
10. | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | +14,846 | 37 | 1 |
11. | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | +15,377 | 37 | 0 |
12. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +17,688 | 37 | 0 |
13. | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | +21,197 | 37 | 0 |
14. | Maximilian Günther | Geox Dragon | +26,154 | 37 | 0 |
15. | Felipe Massa | Venturi Formula E Team | +26,684 | 37 | 0 |
16. | Gary Paffett | HWA Racelab | +27,718 | 37 | 0 |
17. | Jérôme d´Ambrosio | Mahindra Racing | +27,729 | 37 | 0 |
18. | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | +32,117 | 37 | 0 |
19. | Tom Dillmann | NIO Formula E Team | +33,706 | 37 | 0 |
20. | José María López | Geox Dragon | +46,895 | 37 | 0 |
Andre Lotterer | DS Techeetah Formula E Team | DNF | 28 | 0 | |
Alex Lynn | Panasonic Jaguar Racing | DNF | 23 | 0 |