Zemřel Robin Herd, jeden ze zakladatelů týmu March
Byl i u prvního vítězství McLarenu ve F1
Ve věku 80 let skonal po dlouhé těžké nemoci jeden z nejvýznamnějších konstruktérů formulí šedesátých, sedmdesátiletých a osmdesátých let Robin Herd. Stavěl auta pro Bruceho McLarena a stál u zrodu týmu March.
Rodáka z Oxfordu zpočátku nezajímal ani tak motorsport, jako letectví. Podílel se mimo jiné na vzniku nadzvukového Concordu. Zde získané poznatky z oblasti aerodynamiky pak se zdarem uplatnil jinde.
V roce 1965 ho Bruce McLaren požádal, aby pro něj navrhl monopost F1. První nesl označení M2A a z něj se odvodil M2B. Premiéru ve světovém šampionátu si odbyl v Monaku 1966. O dva roky později slavil další Herdův počin, McLaren M7A, vítězství ve Spa-Francorchampsu. Byl to zároveň premiérový triumf pro stáj McLaren ve F1.
Po krátkém intermezzu ve službách začínajícího Franka Williamse, pro něhož upravil Brabham BT26, založil Herd na sklonku roku 1969 spolu s Maxem Mosleyem, Alanem Reesem a Grahamem Coakerem firmu March Engineering.
Robin Herd (vpravo) v počátcích Marche s dalším zakladatelem týmu a pozdějším prezidentem FIA Maxem Mosleyem
Začínali s Marchem 693 pro formuli 3, který pilotoval tehdy zcela neznámý Ronnie Peterson. Společně s blonďatým Švédem pak postoupili do F2 a v roce 1971 ji s Marchem 712M vyhráli.
Mezitím se již britští mladíci etablovali ve F1. Se zákaznickým Marchem 701 zvítězil Jackie Stewart ve VC Španělska 1970. Další dva primáty přidali v sezoně 1975 Vittorio Brambilla v legendární zmoklé VC Rakouska na Österreichringu a o rok později Ronnie Peterson na Monze.
Vůbec největším úspěchem ovšem bylo Petersonovo druhé místo v konečné klasifikaci MS F1 v roce 1971. Z jedenácti startů vytěžil čtyři druhá a jedno třetí místo. Sluší se také připomenout, že ve stejné době si v půjčeném Marchi odbyl svůj debut ve F1 Niki Lauda.
Zatímco ve formuli 1 v průběhu dalších let ustupoval March pozvolna z výsluní, výrazně se prosadil v zámoří. Herdem navržené podvozky nenašly přemožitele v 500 mílích Indianapolisu v období 1983 až 1987.
Na jejich konstrukci se již podílel mimořádně talentovaný Herdův žák Adrian Newey. Ten je také podepsán pod posledními vozy Marche, respektive nástupnické ekipy Leyton House, ve F1.