Závodníci by chtěli mít v baterii méně energie
Za současného stavu se nedá předjíždět
Se zavedením monopostů druhé generace odpadlo ve formuli E nutné přesedání z vozu do vozu. Současně ale zásadně poklesl význam správného hospodaření s energií. Ne každému se to líbí.
Současná auta obsahují baterie o kapacitě 54 kilowatthodin, z nichž 52 lze beztrestně využít. Na závod, trvající 45 minut, je to dost a dost. Pokud navíc jednou nebo vícekrát vyjede safety car, neohlížejí se jezdci na stav akumulátoru vůbec.
„E-prix byly mnohem, mnohem zábavnější, když jsme na to museli daleko více dbát,“ vzpomíná nostalgicky Daniel Abt z továrního týmu Audi. Jeho nadřízený Dieter Gass má stejný názor: „Dříve v určitých fázích měl každý jinou zásobu energie. To umožňovalo různé strategické postupy a hlavně předjíždění.“
Daniel Abt navrhuje stanovit množství dostupné energie pro každý okruh zvlášť
Pilot Nissanu Sébastien Buemi vidí příčinnou souvislost i se strkanicemi, jejichž počet v poslední době enormně vzrostl: „Závodníci jdou často přes čáru, protože nemají jinou možnost se před někoho dostat. Nezapomeňte, že aktuální auta jsou navíc robustnější a více vydrží. To svádí k tomu, použít je jako páčidla.“
Jako jedno z možných řešení se nabízí zvýšení časového limitu závodu, případně jeho náhrada za stanovený počet kol. To by samozřejmě bylo možné až od příštího ročníku šampionátu.
Se zajímavou ideou přichází Abt: „Co množství využitelné energie přizpůsobit konkrétnímu okruhu? V Paříži se jí za tři čtvrtě hodiny spotřebuje mnohem méně než třeba v Marrákeši. Tak by se zredukovala na 50 kilowatthodin.“