Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vergne obstál i v chaosu a míří za obhajobou

Vergne obstál i v chaosu a míří za obhajobou

E-Prix Bernu

Pilot Techeetahu Vergne učinil důležitý krok k obhajobě titulu v šampionátu formule E. V Bernu získal pole position i vítězství v závodě a před posledními dvěma podniky vede v celkové klasifikaci před di Grassim již o 32 bodů.

Švýcarská metropole nahradila v kalendáři v hodině dvanácté odřeknutý Bern, pořadatelé ale za svoji dobrou vůli odměněni nebyli. Nezvládli přípravu a v pátek v 15 hodin, kdy se měl konat shakedown, nebyla trať provozuschopná. Začalo se proto o tři hodiny později, mimo jiné i proto, že v těsném sousedství okruhu protestovala asi tisícovka občanů, nespokojených s omezeními, která akce přinesla. Poklidné shromáždění bohužel přerostlo v násilnosti, takže musela zasahovat policie.

Během soboty četní jezdci upozorňovali, že umístění retardéru na konci cílové rovinky není právě šťastným řešením. Jejich hlas vyslyšen nebyl. Měli však pravdu. Hned v úvodních sekundách v této „myší díře“ uvízli Wehrlein a Günther. Za nimi s většími či menšími potížemi zastavovali další. Nejhůře dopadl Frijns, do něhož zezadu najel D´Ambrosio. Vysloužil si za to nucený průjezd boxovou uličkou.

Evans skulinku ve Vergneho obraně nenašel

Pilotovi Virginu to náladu nezvedlo, jako jediný byl nucen odstoupit. Ostatní využili třičtvrtěhodinové přerušení k opravám svých monopostů. Mezitím vypukl spor, v jakém sledu nastoupí účastníci k restartu. Sportovní komisaři nařídili, že v identickém, jako při původním startu. „Dokončili jsme první kolo,“ rozčiloval se Lucas di Grassi, který se masové kolizi vyhnul. „Osm, devět závodníků přejelo cílovou čáru a teprve pak jim byly ukázány červené praporky. Takže má platit pořadí po prvním kole. To, co dělají, je úplně špatně.“ Odpovědné činitele nicméně neobměkčil. 

Di Grassi pokazil kvalifikaci a pak nepřehádal sportovní komisaře

Druhý začátek za safety carem se vyvedl podstatně lépe. Vergne uhájil vedení a udržel ho až do cíle. Novozélanďan Evans na něj sice mocně dorážel, úzká dráha však mnoho šancí ke zdolání soupeře nenabízela. Vydařených předjížděcích manévrů tudíž bylo jako šafránu. Výjimku představoval snad jen Lotterer, který se z osmé příčky propracoval až na čtvrtou.  Dodatečně byl však penalizován za nerespektování světelného signálu na výjezdu z boxové uličky a vypadl z bodované desítky.

Sébastien Buemi si nenápadně dojel pro pódiové umístění

Průběh nezdramatizoval ani déšť, který se spustil těsně před koncem. A aby těch blamáží nebylo málo, Wehrlein objel s dodýchávajícím autem půl kola, ale nouzový výjezd hledal marně. Takže mu nezbylo než vůz odstavit přímo na trati a způsobit tak zavedení režimu virtuálního safety caru. Mnozí asi teprve teď docenili, že v příštím ročníku se formule E zemi helvétského kříže vyhne...

Seriál skončí 13. a 14. července dvojzávodem v New Yorku.

 

p. jezdec tým čas kol body
1. Jean-Éric Vergne DS Techeetah Formula E Team 1:25:26,873 31 28
2. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 1:25:27,033 31 18
3. Sébastien Buemi Nissan e.dams 1:25:27,593 31 15
4. Sam Bird Envision Virgin Racing 1:25:29,869 31 11
5. Maximilian Günther Geox Dragon 1:25:31,498 31 8
6. Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler 1:25:33,803 31 6
7. Alex Lynn Panasonic Jaguar Racing 1:25:36,845 31 4
8. Felipe Massa Venturi Formula E Team 1:25:39,183 31 2
9.. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler 1:25:39,946 31 1
10. Stoffel Vandoorne HWA Racelab 1:25:40,259 31 0
11. Antonio Felix da Costa BMWi Andretti Motorsport 1:25:40,790 31 0
12. José María López Geox Dragon 1:25:41,144 31 0
13. Alexander Sims BMWi Andretti Motorsport 1:25:41,587 31 0
14. Andre Lotterer DS Techeetah Formula E Team 1:25:47,979 31 12
15. Jérôme d´Ambrosio Mahindra Racing 1:25:48,745 31 0
16. Tom Dillmann NIO Formula E Team 1:26:06,957 31 0
17. Oliver Turvey NIO Formula E Team 1:26:13,495 31 0
18. Gary Paffett HWA Racelab 1:26:49,385 31 0
  Oliver Rowland Nissan e.dams 1:11:49,736 21 0
  Pascal Wehrlein Mahindra Racing 55:22,173 11 0
  Edoardo Mortara Venturi Formula E Team 47:42,561 5 0
  Robin Frijns Envision Virgin Racing - 0 0