Vergne obstál i v chaosu a míří za obhajobou
E-Prix Bernu
Pilot Techeetahu Vergne učinil důležitý krok k obhajobě titulu v šampionátu formule E. V Bernu získal pole position i vítězství v závodě a před posledními dvěma podniky vede v celkové klasifikaci před di Grassim již o 32 bodů.
Švýcarská metropole nahradila v kalendáři v hodině dvanácté odřeknutý Bern, pořadatelé ale za svoji dobrou vůli odměněni nebyli. Nezvládli přípravu a v pátek v 15 hodin, kdy se měl konat shakedown, nebyla trať provozuschopná. Začalo se proto o tři hodiny později, mimo jiné i proto, že v těsném sousedství okruhu protestovala asi tisícovka občanů, nespokojených s omezeními, která akce přinesla. Poklidné shromáždění bohužel přerostlo v násilnosti, takže musela zasahovat policie.
Během soboty četní jezdci upozorňovali, že umístění retardéru na konci cílové rovinky není právě šťastným řešením. Jejich hlas vyslyšen nebyl. Měli však pravdu. Hned v úvodních sekundách v této „myší díře“ uvízli Wehrlein a Günther. Za nimi s většími či menšími potížemi zastavovali další. Nejhůře dopadl Frijns, do něhož zezadu najel D´Ambrosio. Vysloužil si za to nucený průjezd boxovou uličkou.
Evans skulinku ve Vergneho obraně nenašel
Pilotovi Virginu to náladu nezvedlo, jako jediný byl nucen odstoupit. Ostatní využili třičtvrtěhodinové přerušení k opravám svých monopostů. Mezitím vypukl spor, v jakém sledu nastoupí účastníci k restartu. Sportovní komisaři nařídili, že v identickém, jako při původním startu. „Dokončili jsme první kolo,“ rozčiloval se Lucas di Grassi, který se masové kolizi vyhnul. „Osm, devět závodníků přejelo cílovou čáru a teprve pak jim byly ukázány červené praporky. Takže má platit pořadí po prvním kole. To, co dělají, je úplně špatně.“ Odpovědné činitele nicméně neobměkčil.
Di Grassi pokazil kvalifikaci a pak nepřehádal sportovní komisaře
Druhý začátek za safety carem se vyvedl podstatně lépe. Vergne uhájil vedení a udržel ho až do cíle. Novozélanďan Evans na něj sice mocně dorážel, úzká dráha však mnoho šancí ke zdolání soupeře nenabízela. Vydařených předjížděcích manévrů tudíž bylo jako šafránu. Výjimku představoval snad jen Lotterer, který se z osmé příčky propracoval až na čtvrtou. Dodatečně byl však penalizován za nerespektování světelného signálu na výjezdu z boxové uličky a vypadl z bodované desítky.
Sébastien Buemi si nenápadně dojel pro pódiové umístění
Průběh nezdramatizoval ani déšť, který se spustil těsně před koncem. A aby těch blamáží nebylo málo, Wehrlein objel s dodýchávajícím autem půl kola, ale nouzový výjezd hledal marně. Takže mu nezbylo než vůz odstavit přímo na trati a způsobit tak zavedení režimu virtuálního safety caru. Mnozí asi teprve teď docenili, že v příštím ročníku se formule E zemi helvétského kříže vyhne...
Seriál skončí 13. a 14. července dvojzávodem v New Yorku.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | 1:25:26,873 | 31 | 28 |
2. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | 1:25:27,033 | 31 | 18 |
3. | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | 1:25:27,593 | 31 | 15 |
4. | Sam Bird | Envision Virgin Racing | 1:25:29,869 | 31 | 11 |
5. | Maximilian Günther | Geox Dragon | 1:25:31,498 | 31 | 8 |
6. | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | 1:25:33,803 | 31 | 6 |
7. | Alex Lynn | Panasonic Jaguar Racing | 1:25:36,845 | 31 | 4 |
8. | Felipe Massa | Venturi Formula E Team | 1:25:39,183 | 31 | 2 |
9.. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | 1:25:39,946 | 31 | 1 |
10. | Stoffel Vandoorne | HWA Racelab | 1:25:40,259 | 31 | 0 |
11. | Antonio Felix da Costa | BMWi Andretti Motorsport | 1:25:40,790 | 31 | 0 |
12. | José María López | Geox Dragon | 1:25:41,144 | 31 | 0 |
13. | Alexander Sims | BMWi Andretti Motorsport | 1:25:41,587 | 31 | 0 |
14. | Andre Lotterer | DS Techeetah Formula E Team | 1:25:47,979 | 31 | 12 |
15. | Jérôme d´Ambrosio | Mahindra Racing | 1:25:48,745 | 31 | 0 |
16. | Tom Dillmann | NIO Formula E Team | 1:26:06,957 | 31 | 0 |
17. | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | 1:26:13,495 | 31 | 0 |
18. | Gary Paffett | HWA Racelab | 1:26:49,385 | 31 | 0 |
Oliver Rowland | Nissan e.dams | 1:11:49,736 | 21 | 0 | |
Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | 55:22,173 | 11 | 0 | |
Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | 47:42,561 | 5 | 0 | |
Robin Frijns | Envision Virgin Racing | - | 0 | 0 |