Vítr sfoukl Verstappena, Bottase i Vettela
VC Rakouska – 2. trénink
Odpolední trénink se nesl ve znamení rudé barvy. Jednak ho vyhrál Leclerc s ferrari, ale především se hned dvakrát objevily v rukou traťových maršálů červené praporky. Dva favorité rozbili vozy, třetí k tomu neměl daleko.
Teplota už atakovala tropickou třicítku, asfalt měl 51 stupňů. Jak se ovšem záhy ukázalo, ještě mnohem horší vliv mělo sílící proudění vzduchu.
V mezidobí mezi oběma tréninky vyměnili ve voze Valtteriho Bottase jednotku MGU-K. Šlo však letos o teprve druhou, takže žádný postih za to nehrozí.
Na rozsvícení zeleného světla na výjezdu z boxů nejrychleji zareagovali Magnussen, Grosjean a Albon. Z nich se nejvíce dařilo posledně jmenovanému – 1:07,01. Trable s obrubníky pokračovaly. Svoje auta na nich potloukli Stroll a Giovinazzi.
Typický obrázek pro dnešní druhý trénink
Po čtvrthodině se na dráze představili i jezdci nejlepších stájí. Zatím spíše v defenzivnějším stylu. Ferrari opět obulo střední směs, Mercedes dokonce tvrdou. Nejlepšího času 1:05,55 dosáhl Leclerc.
Naopak Bottas se ocitl v poslední zatáčce ve značných těžkostech, když smýkající se monopost zkrotil v hodině dvanácté. To se nepodařilo Gaslymu, který ve čtvrté zatáčce zahučel do kačírku. Vyhrabal se z něj ovšem vlastními silami.
Horní klapka na zadním křídle renaultů se během aktivace zařízení DRS podivně chvěla, jakoby měla každou chvíli odletět. Něco patrně nebylo úplně v pořádku.
Lewis Hamilton se v problematických klimatických podmínkách raději držel zpátky
V mnohem lepším světle se ukázal Bottas po přezutí na střední pneumatiky, kdy se zlepšil až na 1:05,41. Ani on, ani Hamilton se však nevyvarovali drobnějších výletů mimo trať. Tímto neduhem ostatně trpěla naprostá většina pole.
Ještě hůře dopadl Verstappen. V desáté zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a roztočil se. Poměrně tvrdě se pak opřel do bariéry. Minimálně zadní závěs kola odešel do věčných lovišť. Nizozemec se pěšky vydal ke svým a ostatní si dali nucenou pauzu, protože trénink byl zastaven.
Po sedmi minutách se pokračovalo, jenže jen na chvilku. Tentokrát s tím praštil Bottas! Pro změnu v šesté zatáčce, v níž přeletěl zpomalovací zónu a zastavil se až o zeď. Úplně zdemoloval příď mercedesu, sám na první pohled vyvázl nezraněn. Přitom byl podle neoficiálních propočtů v okamžiku nárazu vystaven přetížení 25 G.
Tentokrát se nejezdilo bezmála deset minut a týmy se ocitaly v časové tísni. Hodina tréninku byla pryč a ještě nedošlo ani na simulaci kvalifikace, ani na dlouhé úseky.
Téměř se naplnilo pořekadlo do třetice všeho zlého. Ven vyletěl totiž také Vettel. Měl štěstí, „jenom“ si v kačírku zničil gumy a odbelhal se k mechanikům.
Leclerc na měkkých pneumatikách zaznamenal 1:05,08. Mnoho těch, kteří by ho mohli ohrozit, už v akceschopném stavu nezůstávalo. Ti zbylí nehodlali riskovat. Christian Horner potvrdil podezření, že za nezvykle vysokým počtem průšvihů je silný a hlavně točící se vítr. Jako pravděpodobnou příčinu Bottasova výpadku ho označil také Toto Wolff. Vyjádřil současně naději, že převodovka přestála ránu bez úhony.
Zkrácené „longruny“ nabídly snad jen srovnání Vettela a Hamiltona na tvrdých gumách, s mírnou převahou pilota Mercedesu.
Ani v závěrečné fázi neprobíhalo vše hladce. Do potíží se na stejném místě jako Bottas dostal Sainz. Leclerc a Giovinazzi se vinou Italovy nepozornosti málem srazili. Všichni byli proto rádi, když ručička na oficiální časomíře ukázala půl pátou a páteční program pro F1 skončil.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:05,086 | 37 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:05,417 | + 0.331 | 12 |
3. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:05,487 | + 0.401 | 33 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:05,529 | + 0.443 | 43 |
5. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:05,545 | + 0.459 | 44 |
6. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:05,701 | + 0.615 | 38 |
7. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:05,728 | + 0.642 | 37 |
8. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:05,871 | + 0.785 | 34 |
9. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:05,879 | + 0.793 | 13 |
10. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:05,952 | + 0.866 | 48 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:05,960 | + 0.874 | 41 |
12. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:05,964 | + 0.878 | 43 |
13. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:06,064 | + 0.978 | 46 |
14. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:06,119 | + 1.033 | 37 |
15. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:06,148 | + 1.062 | 38 |
16. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:06,249 | + 1.163 | 27 |
17. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:06,418 | + 1.332 | 30 |
18. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:06,829 | + 1.743 | 40 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:07,217 | + 2.131 | 27 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:08,508 | + 3.422 | 38 |