Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vítr sfoukl Verstappena, Bottase i Vettela

Vítr sfoukl Verstappena, Bottase i Vettela

VC Rakouska – 2. trénink

Odpolední trénink se nesl ve znamení rudé barvy. Jednak ho vyhrál Leclerc s ferrari, ale především se hned dvakrát objevily v rukou traťových maršálů červené praporky. Dva favorité rozbili vozy, třetí k tomu neměl daleko.

Teplota už atakovala tropickou třicítku, asfalt měl 51 stupňů. Jak se ovšem záhy ukázalo, ještě mnohem horší vliv mělo sílící proudění vzduchu.

V mezidobí mezi oběma tréninky vyměnili ve voze Valtteriho Bottase jednotku MGU-K. Šlo však letos o teprve druhou, takže žádný postih za to nehrozí.

Na rozsvícení zeleného světla na výjezdu z boxů nejrychleji zareagovali Magnussen, Grosjean a Albon. Z nich se nejvíce dařilo posledně jmenovanému – 1:07,01. Trable s obrubníky pokračovaly. Svoje auta na nich potloukli Stroll a Giovinazzi. 

Typický obrázek pro dnešní druhý trénink

Po čtvrthodině se na dráze představili i jezdci nejlepších stájí. Zatím spíše v defenzivnějším stylu. Ferrari opět obulo střední směs, Mercedes dokonce tvrdou. Nejlepšího času 1:05,55 dosáhl Leclerc.

Naopak Bottas se ocitl v poslední zatáčce ve značných těžkostech, když smýkající se monopost zkrotil v hodině dvanácté. To se nepodařilo Gaslymu, který ve čtvrté zatáčce zahučel do kačírku. Vyhrabal se z něj ovšem vlastními silami.

Horní klapka na zadním křídle renaultů se během aktivace zařízení DRS podivně chvěla, jakoby měla každou chvíli odletět. Něco patrně nebylo úplně v pořádku. 

Lewis Hamilton se v problematických klimatických podmínkách raději držel zpátky

V mnohem lepším světle se ukázal Bottas po přezutí na střední pneumatiky, kdy se zlepšil až na 1:05,41. Ani on, ani Hamilton se však nevyvarovali drobnějších výletů mimo trať. Tímto neduhem ostatně trpěla naprostá většina pole.

Ještě hůře dopadl Verstappen. V desáté zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a roztočil se. Poměrně tvrdě se pak opřel do bariéry. Minimálně zadní závěs kola odešel do věčných lovišť. Nizozemec se pěšky vydal ke svým a ostatní si dali nucenou pauzu, protože trénink byl zastaven.

Po sedmi minutách se pokračovalo, jenže jen na chvilku. Tentokrát s tím praštil Bottas! Pro změnu v šesté zatáčce, v níž přeletěl zpomalovací zónu a zastavil se až o zeď. Úplně zdemoloval příď mercedesu, sám na první pohled vyvázl nezraněn. Přitom byl podle neoficiálních propočtů v okamžiku nárazu vystaven přetížení 25 G.

Tentokrát se nejezdilo bezmála deset minut a týmy se ocitaly v časové tísni. Hodina tréninku byla pryč a ještě nedošlo ani na simulaci kvalifikace, ani na dlouhé úseky.

Téměř se naplnilo pořekadlo do třetice všeho zlého. Ven vyletěl totiž také Vettel. Měl štěstí, „jenom“ si v kačírku zničil gumy a odbelhal se k mechanikům.

Leclerc na měkkých pneumatikách zaznamenal 1:05,08. Mnoho těch, kteří by ho mohli ohrozit, už v akceschopném stavu nezůstávalo. Ti zbylí nehodlali riskovat. Christian Horner potvrdil podezření, že za nezvykle vysokým počtem průšvihů je silný a hlavně točící se vítr. Jako pravděpodobnou příčinu Bottasova výpadku ho označil také Toto Wolff. Vyjádřil současně naději, že převodovka přestála ránu bez úhony.

Zkrácené „longruny“ nabídly snad jen srovnání Vettela a Hamiltona na tvrdých gumách, s mírnou převahou pilota Mercedesu.

Ani v závěrečné fázi neprobíhalo vše hladce. Do potíží se na stejném místě jako Bottas dostal Sainz. Leclerc a Giovinazzi se vinou Italovy nepozornosti málem srazili. Všichni byli proto rádi, když ručička na oficiální časomíře ukázala půl pátou a páteční program pro F1 skončil.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:05,086   37
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:05,417 + 0.331 12
3. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:05,487 + 0.401 33
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:05,529 + 0.443 43
5. Carlos Sainz McLaren Renault 1:05,545 + 0.459 44
6. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:05,701 + 0.615 38
7. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:05,728 + 0.642 37
8. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:05,871 + 0.785 34
9. Max Verstappen Red Bull Honda 1:05,879 + 0.793 13
10. Lando Norris McLaren Renault 1:05,952 + 0.866 48
11. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:05,960 + 0.874 41
12. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:05,964 + 0.878 43
13. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:06,064 + 0.978 46
14. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:06,119 + 1.033 37
15. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:06,148 + 1.062 38
16. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:06,249 + 1.163 27
17. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:06,418 + 1.332 30
18. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:06,829 + 1.743 40
19. George Russell Williams Mercedes 1:07,217 + 2.131 27
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:08,508 + 3.422 38