Williams prý konečně míří správným směrem
Lowe odešel, už bude lépe
Williams je už druhou sezonu po sobě na samém chvostu šampionátu. Za oba vozy, FW41 i FW42, měl jako technický ředitel odpovědnost Paddy Lowe. Loni byl vůz pro jezdce nepředvídatelný, letos nedrží na trati ani tak dobře, jako auta týmů středu pole. Kromě toho Williams propásl velkou část zimních testů a krátce před prvním závodem sezony musel narychlo předělat zavěšení kol i tvar bočnic. To byla poslední kapka. Lowe do Austrálie vůbec necestoval, vzal si neplánované volno a tento týden jsme se dozvěděli, že zpět se již nevrátí. Podle Claire Williamsové je to začátek lepších časů.
"Asi chápete, že ohledně situace s Paddym nemohu mluvit o detailech. Mohu říci pouze tolik, že situace se vyřešila a odešel. Přejeme mu hodně zdaru v budoucí práci," řekla zastupující šéfka Williamsu o odchodu, který nejspíš komplikoval fakt, že Lowe při příchodu nedostal pouze místo technického ředitele, ale i křeslo v představenstvu mateřské společnosti.
"Jsme soustředěni na to, co je tady a teď a co nás ještě čeká. Za scénou se tvrdě pracuje na tom, abychom týmu zajistili co nejlepší blízkou budoucnost. Ne od roku 2020 nebo 2021, ale právě teď. Od doby, kdy Paddy odešel, jsme dali dohromady velmi schopný technický tým. Doháníme ztrátu, vyrábíme více nových dílů. Je příjemné vidět, že se otáčíme správným směrem."
Když Lowe přestal chodit do práce, vedení technické části týmu převzala skupina, ve které mají místo šéfkonstruktér Doug McKiernan, šéf designu Adam Carter a vedoucí inženýr během velkých cen Dave Robson. V Grove se mohou obrátit na Patricka Heada, jenž je pár dní v týdnu k dispozici jako poradce.
Williamsu komplikuje situaci fakt, že mezi letošní a budoucí sezonou by měla technická pravidla zůstat beze změny, ale pro sezonu 2021 se budou navrhovat velmi odlišné vozy nové generace. Začít od nuly by tak znamenalo investovat mnoho zdrojů do projektu na jednu sezonu a nemít čas ho ani dovést do konce. Velký projekt pro rok 2021 bude muset totiž nastartovat nejpozději příští rok na jaře. Vedoucí závodní inženýr Dave Robson již naznačil, že realisticky nezbývá než pokračovat v práci na odstraňování slabých míst současného problémového konceptu.