Po vítězství v závodě se Honda zaměří na kvalifikaci
Tam je nejvíce vidět rozdíl v maximálním výkonu
Vůz Red Bullu vyhrál závod na domácím okruhu Red Bull Ring, což říká něco o dobrém výkonu motoru Honda v poměru ke spotřebě. Jedná se totiž o okruh, na němž je třeba velkou část kola držet plynový pedál na podlaze. Nesmí se ale zapomínat na úžasnou stíhací jízdu Maxe Verstappena s mnoha předjížděcími manévry, jaká není zdaleka možná na každém typu okruhu. V kvalifikaci byl Nizozemec až třetí nejrychlejší, a to mu ještě pomohl technický problém Sebastiana Vettela.
Honda tedy vidí, že nyní nejvíce potřebuje zlepšit maximální výkon na jedno kolo. Připomeňme, že už po kvalifikaci na VC Francie si Verstappen stěžoval na nedostatek výkonu, a to nejen ve srovnání se špičkou, ale i s vozy poháněnými Renaultem.
"V kvalifikaci za ostatními viditelně zaostáváme," přiznal Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy. "I v závodě zaostáváme, ale ne tak jako v kvalifikaci. To znamená, že našim dalším krokem je smazání této ztráty. Nebude to ale jednoduché. Snažíme se z naší pohonné jednotky ždímat všechen výkon, ale navyšovat ho je opravdu náročný úkol.
Dobré výsledky ale povzbuzují náš vývojový tým. Na začátku sezony jsme za Mercedesem a Ferrari zaostávali více než teď. V Rakousku jsme byli silní, ačkoli nemohu zaručit, že stejně konkurenceschopní budeme i jinde."
Vítězství může pomoci zajistit budoucnost Hondy s Red Bullem a ve F1 po roce 2020. Japonci v těchto dnech přiznali setkání s Alejandrem Agagem, šéfem elektrické formule E. Prý je přitahuje o to víc, že na evropský trh míří první elektromobil Honda. Prioritu si ale zachovává F1.
"Formule E se jezdí ve městech. Je to série městských závodů, něco jako reklama za pomoci závodění, ne jeho zcela čistá podoba. Plánujeme se soustředit na F1, dosáhnout určité úrovně, abychom mohli být v této kategorii spokojeni. To je momentálně naší prioritou," řekl sportovní ředitel Hondy Masaši Jamamoto.