Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda za sebou ještě nezavřela dveře?

Honda za sebou ještě nezavřela dveře?

Mluví se o nějaké formě návratu.

Maxi Verstappenovi se nevedlo vyhrát VC Rakouska, domácí velkou cenu svého týmu Red Bull, což mu možná bylo líto o to více, že se na něj přišlo podívat i vedení automobilky Honda. Přítomni byli výkonný ředitel Hondy Tošihiro Mibe, předseda představenstva Seidži Kuraiši, prezident HRC Kodži Watanabe i ředitel HRC Jasuaki Asaki, jenž stále vede i projekt Hondy ve F1. Japonská automobilka totiž stále vyrábí motory pro Red Bull, ale dodává je bez svého jména, bez snahy vytěžit z F1 marketing. A to se prý může změnit.

Některá zahraniční média tvrdí, že automobilka uvažuje o návratu v roce 2026, proto si její představitelé chtěli popovídat s vedením týmu Red Bull Racing. Honda návrat nepotvrdila, ale ani nevyvrátila.

Formule 1 je vrcholem motorsportu, takže samozřejmě průběžně sledujeme, co se v ní děje,“ řekl Watanabe. „Zrovna jsme ukončili svou účast a se společností Honda nediskutujeme o sezoně 2026. Nemáme žádné plány. Ale dveře nejsou zavřené. Já to beru tak, že F1 nyní dělá rozhodnutí ohledně pravidel (týkajících se motorů), která začnou platit v roce 2026 a chce jít vstříc uhlíkové neutralitě. My máme stejný cíl a F1 by pak neznamenala odklon od tohoto cíle. Takže dveře nejsou zavřené.

Zavřené však mohou být dveře do týmu Red Bullu, který je již údajně dohodnut s Porsche, že od roku 2026 bude používat motory s jeho emblémem. Na druhé straně však někteří žurnalisté tvrdili i to, že Red Bull na domácí půdě oznámí dohodu s Porsche a nestalo se.

To však může souviset i s oddalováním uzavření konečné dohody ohledně budoucí podoby motorů, která už také měla být hotová a není, přičemž někteří podezírají stávající výrobce, že to schválně oddalují, aby nováčkům trochu ztížili život. Zatímco se už píší i odvážné teorie o tom, že si teď Honda bude muset založit vlastní tovární tým, nebo odkoupí AlphaTauri, pravděpodobněji vypadá návrat pouze jejího marketingového oddělení, a to už v roce 2023.

Nápis Honda zmizel nejen ze zadního křídla a těžko pochopit důvody. Foto: Red Bull

Podle původní dohody o rozchodu výrobce pohonných jednotek s týmy Red Bull a AlphaTauri měla Honda Red Bullu dočasně přenechat duševní vlastnictví pohonné jednotky, aby se mohla nejen testovat a opravovat, ale také vyrábět a vylepšovat v Red Bull Powertrains. Proto motory už letos nesou jméno Red Bull. Nicméně, možná i díky loňskému zisku mistrovského titulu, se Honda nechala (za blíže nespecifikovanou protihodnotu) přesvědčit, aby pohonné jednotky vyráběla až do roku 2025. Jenže na monopostu RB18 je pouze nenápadné logo HRC (Honda Racing Company), což je pro marketing Hondy samozřejmě velká škoda a těžko pochopitelné rozhodnutí, jelikož po letech masivních investic konečně dodává do F1 špičkový hybridní motor. Návrat Hondy tak může být především marketingový.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull