Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Monoposty budou během závodu dobíjeny

Monoposty budou během závodu dobíjeny

Ale až po zavedení vozů další generace

Do formule E se vrátí povinné zastávky. Nikoliv však kvůli výměně monopostů, nýbrž pro jejich dobití. Jde ale o záležitost poměrně vzdálené budoucnosti.

Technicky něčeho takového budou totiž schopny až vozy třetí generace, jejichž zavedení se předpokládá v roce 2024. Podle druhého muže šampionátu Alberta Longa to souvisí s technologickým pokrokem v oblasti rychlonabíjení.

Předpokládá se, že během třicetisekundového pobytu v boxech se do baterie „naláduje“ až deset kilowatt energie. Toto množství by mělo umožnit ujetí zhruba pěti kol. „Musíme zabránit tomu, abychom měli tolik závodů s očekávaným průběhem,“ zdůraznil Longo. „Je špatné, když vítěze znáte předem.

Alberto Longo (na snímku vpravo se Samem Birdem) nastínil budoucí podobu formule E

Prosákly také některé další informace o tom, jak by měl Gen3 vypadat. Maximální rychlost vyšplhá ze současných 230 na 300 km/h. Použitelnost na městských okruzích se tím ale stane značně diskutabilní. Vůz má rovněž být lehčí a o něco menší. Na jeho konstrukci nyní pracuje několik odborných skupin.

Debatuje se rovněž o tom, zda se má přiškrtit samostatný vývoj akumulátorů jednotlivými týmy. Tovární stáje jsou v tomto ohledu v jednoznačné výhodě. „Čím se více se tyto nůžky budou rozevírat, tím se bude zhoršovat konkurenceschopnost některých účastníků,“ upozornil Longo.