Monoposty budou během závodu dobíjeny
Ale až po zavedení vozů další generace
Do formule E se vrátí povinné zastávky. Nikoliv však kvůli výměně monopostů, nýbrž pro jejich dobití. Jde ale o záležitost poměrně vzdálené budoucnosti.
Technicky něčeho takového budou totiž schopny až vozy třetí generace, jejichž zavedení se předpokládá v roce 2024. Podle druhého muže šampionátu Alberta Longa to souvisí s technologickým pokrokem v oblasti rychlonabíjení.
Předpokládá se, že během třicetisekundového pobytu v boxech se do baterie „naláduje“ až deset kilowatt energie. Toto množství by mělo umožnit ujetí zhruba pěti kol. „Musíme zabránit tomu, abychom měli tolik závodů s očekávaným průběhem,“ zdůraznil Longo. „Je špatné, když vítěze znáte předem.“
Alberto Longo (na snímku vpravo se Samem Birdem) nastínil budoucí podobu formule E
Prosákly také některé další informace o tom, jak by měl Gen3 vypadat. Maximální rychlost vyšplhá ze současných 230 na 300 km/h. Použitelnost na městských okruzích se tím ale stane značně diskutabilní. Vůz má rovněž být lehčí a o něco menší. Na jeho konstrukci nyní pracuje několik odborných skupin.
Debatuje se rovněž o tom, zda se má přiškrtit samostatný vývoj akumulátorů jednotlivými týmy. Tovární stáje jsou v tomto ohledu v jednoznačné výhodě. „Čím se více se tyto nůžky budou rozevírat, tím se bude zhoršovat konkurenceschopnost některých účastníků,“ upozornil Longo.