Bottas těsně porazil Hamiltona, Leclerc Vettela
VC Velké Británie – 2. trénink
Páteční odpoledne znamenalo návrat do starých kolejí. Mercedesy v kvalifikačním režimu opět nenašly přemožitele, byť ztráta Ferrari nebyla zase tak propastná. Red Bull už zase figuroval na pozici třetího vzadu, přičemž mu na záda dýchal McLaren.
V Silverstone stoupla teplota na příjemných 22 stupňů. Vítr se postupně uklidňoval, i nadále však hrozil déšť. Asfalt se zahřál na 38 stupňů.
Do druhého tréninku nastoupil i Räikkönen, který dopoledne uvázl na trati. Alfa Romeo bez dalšího upřesnění uvedla, že příčina se nacházela v oblasti pohonné jednotky.
Finský veterán se také jako první vydal na dráhu a zaznamenal referenční čas 1:31,86. V čele byl vystřídán Kvjatem a ten zase Norrisem (1:28,33). Začínalo se vesměs na středních pneumatikách, Racing Point však použil tvrdé a Williams měkké. Favorité, jako obvykle, nikam nepospíchali.
Charles Leclerc znovu porazil svého zkušenějšího kolegu
Uplynulo dvacet minut a mercedesy daly o sobě vědět. Stále na „mediálkách“ se Bottas dostal na 1:27,19. Hamiltona (+0,81) však na čtvrté místo odsunuli Verstappen (+0,56) a Leclerc (+0,61). Vettelův pokus skončil masivním vyjetím z dráhy, kromě zdržení naštěstí žádná jiná škoda nevznikla.
Bottas se posunul na 1:27,031, za něj se zařadili Verstappen (+0,57) a namlsaný Gasly (+0,63). Jiní naopak hasili svoje chyby. Patřil k nim také Hamilton, který byl příliš optimistický v nájezdu do zatáček Becketts a Chapel. Do problémů upadli rovněž Kubica a Albon. Verstappen hlásil silnou přetáčivost ve čtvrté zatáčce a žádal, aby se při zastávce v boxech přenesl větší výkon na zadní nápravu.
Jediným, kdo neměl na svém kontě ani kolo, byl jednoznačný smolař dne Grosjean. Po dvou dopoledních incidentech teď na jeho voze opravovali netěsnost v systému hydrauliky.
Po půl hodině vykrystalizovalo pořadí Bottas (1:26,78), Verstappen (+0,78), Gasly (+0,88), Leclerc (+0,95), Vettel (+1,05), Hamilton (+1,22), Norris (+1,25) a Hülkenberg (+1,43). Schylovalo k hromadnému přezouvání na nejměkčí alternativu obutí a simulaci kvalifikace. Ta měla dát první objektivnější pohled na skutečné rozložení sil.
McLaren se na domácí půdě zdá být ve skvělé formě
Mercedesy měly jednoznačně nos vpředu. Na Hamiltonových 1:26,79 odpověděl Bottas časem o šest setin lepším. Další příčky patřily Leclerkovi (+0,19) a Vettelovi (+0,44). Více už zaostávaly red bully, přičemž Gasly znovu porážel Verstappena. Do nejlepší desítky se dále nastěhovaly oba mclareny, konečně zklidněný Albon a také, k nemalé radosti těžce zkoušeného Haasu, Magnussen. Bohužel Dán se v ní udržel jen chvilku a byl vytlačen Pérezem.
Hamilton to zkusil ještě jednou. Byl nejrychlejší v prvním sektoru, jenže v Becketts se zase neudržel ve stopě. Ricciarda trápilo vzpouzející se auto, Grosjean se po 40 minutách čekání konečně zapojil do akce. Předčasně naopak skončil Russell, z jehož převodovky vytékal olej.
Rádiová komunikace napovídala, že ve stoprocentní kondici není ani Bottasův vůz. Zůstával v péči mechaniků, kteří měnili zapalovací svíčku, zatímco Hamilton se již pustil do zdolávání dlouhých úseků.
Na ojetých měkkých gumách se pohyboval kolem 1:31,5, zatímco Verstappen osciloval kolem 1:32. Když obhájce titulu přešel na použité střední pneumatiky, zrychlil těsně nad hranici 1:30.
Ricciardovo martýrium skončilo čtvrt hodiny před koncem, kdy renault definitivně vypověděl poslušnost. Po opravě se ale vrátil Bottas. Zařadil se zhruba na Hamiltonovu úroveň. Ostatní byli znatelně pomalejší, a to na měkčí směsi. Verstappen kroužil v průměru za 1:31,5, Vettel za 1:32,7 a Leclerc za 1:32,9. Ve finiši se ještě Vettel, Leclerc a Gasly dostali pod 1:32, i tak byla ale převaha Mercedesu zjevná.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:26,732 | 25 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:26,801 | + 0.069 | 35 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:26,929 | + 0.197 | 30 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:27,180 | + 0.448 | 30 |
5. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:27,249 | + 0.517 | 31 |
6. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:27,546 | + 0.814 | 38 |
7. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:27,562 | + 0.830 | 32 |
8. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:27,987 | + 1.255 | 39 |
9. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:27,997 | + 1.265 | 38 |
10. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:28,002 | + 1.270 | 32 |
11. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:28,008 | + 1.276 | 36 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:28,059 | + 1.327 | 30 |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:28,126 | + 1.394 | 33 |
14. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:28,128 | + 1.396 | 17 |
15. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:28,217 | + 1.485 | 34 |
16. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:28,240 | + 1.508 | 37 |
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:28,294 | + 1.562 | 28 |
18. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:28,794 | + 2.062 | 26 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:29,935 | + 3.203 | 37 |
20. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:30,514 | + 3.782 | 11 |