Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bottas těsně porazil Hamiltona, Leclerc Vettela

Bottas těsně porazil Hamiltona, Leclerc Vettela

VC Velké Británie – 2. trénink

Páteční odpoledne znamenalo návrat do starých kolejí. Mercedesy v kvalifikačním režimu opět nenašly přemožitele, byť ztráta Ferrari nebyla zase tak propastná. Red Bull už zase figuroval na pozici třetího vzadu, přičemž mu na záda dýchal McLaren.

V Silverstone stoupla teplota na příjemných 22 stupňů. Vítr se postupně uklidňoval, i nadále však hrozil déšť. Asfalt se zahřál na 38 stupňů.

Do druhého tréninku nastoupil i Räikkönen, který dopoledne uvázl na trati. Alfa Romeo bez dalšího upřesnění uvedla, že příčina se nacházela v oblasti pohonné jednotky.

Finský veterán se také jako první vydal na dráhu a zaznamenal referenční čas 1:31,86. V čele byl vystřídán Kvjatem a ten zase Norrisem (1:28,33). Začínalo se vesměs na středních pneumatikách, Racing Point však použil tvrdé a Williams měkké. Favorité, jako obvykle, nikam nepospíchali. 

Charles Leclerc znovu porazil svého zkušenějšího kolegu

Uplynulo dvacet minut a mercedesy daly o sobě vědět. Stále na „mediálkách“ se Bottas dostal na 1:27,19. Hamiltona (+0,81) však na čtvrté místo odsunuli Verstappen (+0,56) a Leclerc (+0,61). Vettelův pokus skončil masivním vyjetím z dráhy, kromě zdržení naštěstí žádná jiná škoda nevznikla.

Bottas se posunul na 1:27,031, za něj se zařadili Verstappen (+0,57) a namlsaný Gasly (+0,63). Jiní naopak hasili svoje chyby. Patřil k nim také Hamilton, který byl příliš optimistický v nájezdu do zatáček Becketts a Chapel. Do problémů upadli rovněž Kubica a Albon. Verstappen hlásil silnou přetáčivost ve čtvrté zatáčce a žádal, aby se při zastávce v boxech přenesl větší výkon na zadní nápravu.

Jediným, kdo neměl na svém kontě ani kolo, byl jednoznačný smolař dne Grosjean. Po dvou dopoledních incidentech teď na jeho voze opravovali netěsnost v systému hydrauliky.

Po půl hodině vykrystalizovalo pořadí Bottas (1:26,78), Verstappen (+0,78), Gasly (+0,88), Leclerc (+0,95), Vettel (+1,05), Hamilton (+1,22), Norris (+1,25) a Hülkenberg (+1,43). Schylovalo k hromadnému přezouvání na nejměkčí alternativu obutí a simulaci kvalifikace. Ta měla dát první objektivnější pohled na skutečné rozložení sil. 

McLaren se na domácí půdě zdá být ve skvělé formě

Mercedesy měly jednoznačně nos vpředu. Na Hamiltonových 1:26,79 odpověděl Bottas časem o šest setin lepším. Další příčky patřily Leclerkovi (+0,19) a Vettelovi (+0,44). Více už zaostávaly red bully, přičemž Gasly znovu porážel Verstappena. Do nejlepší desítky se dále nastěhovaly oba mclareny, konečně zklidněný Albon a také, k nemalé radosti těžce zkoušeného Haasu, Magnussen. Bohužel Dán se v ní udržel jen chvilku a byl vytlačen Pérezem.

Hamilton to zkusil ještě jednou. Byl nejrychlejší v prvním sektoru, jenže v Becketts se zase neudržel ve stopě. Ricciarda trápilo vzpouzející se auto, Grosjean se po 40 minutách čekání konečně zapojil do akce. Předčasně naopak skončil Russell, z jehož převodovky vytékal olej.

Rádiová komunikace napovídala, že ve stoprocentní kondici není ani Bottasův vůz. Zůstával v péči mechaniků, kteří měnili zapalovací svíčku, zatímco Hamilton se již pustil do zdolávání dlouhých úseků.

Na ojetých měkkých gumách se pohyboval kolem 1:31,5, zatímco Verstappen osciloval kolem 1:32. Když obhájce titulu přešel na použité střední pneumatiky, zrychlil těsně nad hranici 1:30.

Ricciardovo martýrium skončilo čtvrt hodiny před koncem, kdy renault definitivně vypověděl poslušnost. Po opravě se ale vrátil Bottas. Zařadil se zhruba na Hamiltonovu úroveň. Ostatní byli znatelně pomalejší, a to na měkčí směsi. Verstappen kroužil v průměru za 1:31,5, Vettel za 1:32,7 a Leclerc za 1:32,9. Ve finiši se ještě Vettel, Leclerc a Gasly dostali pod 1:32, i tak byla ale převaha Mercedesu zjevná.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:26,732   25
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:26,801 + 0.069 35
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:26,929 + 0.197 30
4. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:27,180 + 0.448 30
5. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:27,249 + 0.517 31
6. Lando Norris McLaren Renault 1:27,546 + 0.814 38
7. Max Verstappen Red Bull Honda 1:27,562 + 0.830 32
8. Carlos Sainz McLaren Renault 1:27,987 + 1.255 39
9. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:27,997 + 1.265 38
10. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:28,002 + 1.270 32
11. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:28,008 + 1.276 36
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:28,059 + 1.327 30
13. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:28,126 + 1.394 33
14. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:28,128 + 1.396 17
15. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:28,217 + 1.485 34
16. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:28,240 + 1.508 37
17. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:28,294 + 1.562 28
18. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:28,794 + 2.062 26
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:29,935 + 3.203 37
20. George Russell Williams Mercedes 1:30,514 + 3.782 11