První tři dělily jen čtyři setiny sekundy
VC Velké Británie – 3. trénink
Ferrari se podařilo dosáhnout hlavně psychologického úspěchu, když ve finální prověrce před kvalifikací porazilo Mercedes. Z vítězství se raduje Leclerc, rozdíly na špici jsou však minimální.
Počasí bylo typicky anglické. Pouze sedmnáct nad nulou, zataženo a vysoká vlhkost vzduchu, nevěštící nic dobrého. Pneumatikářům dělal starosti prochladlý asfalt, mající jen 23 stupňů.
Renault oznámil, že Ricciardo jede s jiným podvozkem než včera. Na tom původním našli po včerejším tréninku technici poškození.
Jako první naskočil čas, a to 1:31,81, u Russella. Pár dalších jezdců absolvovalo instalační kolo a zbytek vyčkával, co bude dál. Začalo totiž lehce pršet. Na slicky to už nebylo a na přechodné pneumatiky ještě ne.
Po čtvrthodině otestovali trať Ricciardo a Leclerc, záhy se ale vrátili do boxů. Teprve po dalších deseti minutách došly týmy k názoru, že je únosné přezutí na „intermediálky“. Hamilton už po ujetí pár set metrů ale požadoval návrat zpět k hladkým gumám. Měl zřejmě pravdu, protože Bottas byl na přechodném obutí o 3,61 sekundy pomalejší než Russell.
Hamilton velmi těsně prohrál s oběma ferrari
Takže se zase všichni vrátili poslušně domů. Na dráze zbyl osamocený Albon, což fanoušky na tribunách zrovna nenaplňovalo nadšením. U Red Bullu využili pauzy k tomu, aby se podívali na cosi do motorového prostoru Verstappenova monopostu.
Podmínky se zlepšily, teprve když se trénink překulil do druhé poloviny. Do čela se s 1:26,74 posunul Hamilton, sledován Bottasem (+0,45), Leclerkem (+0,70) a Vettelem (+1,09). Všichni už nasadili měkké pneumatiky. Gasly zaregistroval, že turbo v jeho motoru vydává nezvyklé zvuky, kroužil ale dále po okruhu.
Průběh tréninku ovlivnily dešťové přeháňky
Po opravě se vrátil do hry jeho kolega Verstappen. Jak se ukázalo, pracovalo se na úpravě vyvážení jeho automobilu. Uvedl se výkonem 1:26,65, který už však ani zdaleka nestačil na první místo. Hamilton se totiž zlepšil na 1:26,33 a Bottas na 1:26,45. Leclerc a Vettel spadli za Gaslyho na pátou a šestou příčku. Do desítky se ještě dostali znovuzrozený Ricciardo, Sainz, Norris a Albon.
Leclerc v závěru přezul na čerstvě měkké gumy a sesadil z trůnu Hamiltona, když zajel 1:25,90. Hamilton rovněž přidal, přesto ztrácel 22 setin. Ofenzivu Ferrari podpořil, taktéž na čerstvých pneumatikách, Vettel, který se jako druhý dostal pod 1:26, jen 26 tisícin sekundy za Leclerka.
Ani poslední Hamiltonův pokus stoprocentně nevyšel, a tak velmi mírným favoritem pro kvalifikaci zůstává Ferrari. Dobrý finiš měly stáje, používající motory Renault: tři jejich vozy skončily do desátého místa.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:25,905 | 17 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:25,931 | + 0.026 | 16 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:25,954 | + 0.049 | 21 |
4. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:26,118 | + 0.213 | 15 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:26,440 | + 0.535 | 14 |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:26,456 | + 0.551 | 20 |
7. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:26,689 | + 0.784 | 15 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:26,945 | + 1.040 | 16 |
9. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:26,965 | + 1.060 | 15 |
10. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:26,976 | + 1.071 | 17 |
11. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:27,036 | + 1.131 | 16 |
12. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:27,106 | + 1.201 | 15 |
13. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:27,108 | + 1.203 | 18 |
14. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:27,110 | + 1.205 | 16 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:27,275 | + 1.370 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:27,424 | + 1.519 | 15 |
17. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:27,544 | + 1.639 | 14 |
18. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:27,598 | + 1.693 | 12 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:29,065 | + 3.160 | 22 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:29,450 | + 3.545 | 19 |