Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Williamsová vyjednává o budoucnosti s Mercedesem

Williamsová vyjednává o budoucnosti s Mercedesem

Možná nebude chtít pouze motory

Možná jste už někde slyšeli nebo četli, že Williams se chce opět vrátit k motorům Renault, s nimiž jeho jezdci získali poslední dva mistrovské tituly (1996 a 1997) a ke kterým se nakrátko vrátil v letech 2012 a 2013. Rovnou se začalo spekulovat, že opačným směrem se vydal McLaren a jeho vozy budou opět pohánět agregáty Mercedesu. A to vše již v roce 2020. Nic z toho se ale neděje. Williams je v pokročilé fázi jednání s Mercedesem, jehož motory chce používat i po sezoně 2020, na kterou má ještě platnou smlouvu.

"Četla jsem o tom, ale ve skutečnosti nejsme s Renaultem v kontaktu," dává věci na pravou míru Claire Williamsová. "Komunikujeme s Mercedesem, jak se dalo předpokládat. A vše je na dobré cestě. Doufáme, že od roku 2021 navážeme novým partnerstvím. Oni jsou pro nás fantastickým partnerem. Jsou nám velkou oporou a všichni vědí, že Toto (Wolff, šéf týmu Mercedes a zároveň sportovní ředitel automobilky) kariéru ve F1 začal u nás, takže máme skvělé vztahy. Chceme v tom pokračovat. S Renaultem nás pojí úžasná společná historie, ale naše budoucnost je spojena s Mercedesem."

A Mercedes nemusí zůstat pouze dodavatelem motorů. Williamsová již loni uvažovala, že její tým začne od něj nakupovat převodovky, ale bylo rozhodnuto jinak, možná i kvůli nejistotě ohledně budoucích sportovních pravidel F1. I tak se ale zdá, že i po roce 2020 budou moci velké týmy své výrobky prodávat menším.

"Jsme uprostřed procesu rozhodování. Děláme totéž co loni, pouze jsme bohatší o zkušenost. O to, jak letos dopadly (zimní) testy. Musíme zjistit, co bychom měli vyrábět a co nakupovat. Bude to důležité rozhodnutí. Půjde o to, co si chceme dělat sami a co ne. Nezávisle na tom, zda by to bylo dodávané od Mercedesu nebo někoho jiného. Musíme zohlednit naši kapacitu a reálně se podívat na to, co dokážeme udělat lépe my a co někdo jiný."

Loni mohl do rozhodování zasáhnout i Paddy Lowe, technický ředitel s místem v představenstvu, který už ale z týmu odešel a jeho nástupce se teprve začíná hledat.