Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jak Leclerc a Verstappen udělali závod

Jak Leclerc a Verstappen udělali závod

Mladíci spolu sváděli úchvatný souboj

Pokud něco utkví fanouškům z letošní Velké ceny Velké Británie v paměti, pak to bude nádherný duel mezi Maxem Verstappenem a Charlesem Leclerkem. Budoucnost F1 v něm dokázala, že bude schopná, až přijde čas, nahradit stávající matadory.

Atmosféra byla přitom maximálně třaskavá. Před čtrnácti dny se tihle dva na Red Bull Ringu utkali rovněž a Verstappenův manévr, kterým se prodral do čela, budí vášně dodnes. Tentokrát jsme se naštěstí žádné „prasárny“ nedočkali.

Byl to závod, který už navždy budu ve své kariéře řadit k těm nejlepším,“ neváhal prohlásit Leclerc. „Tak jsem si ještě žádný jiný neužil.

Superlativy nešetřil ani jeho protivník. „Boj to byl skutečně nádherný. Myslím si, že byl na mě ještě trochu naštvaný kvůli Rakousku. Bránil se neuvěřitelně tvrdě, ale to na tom bylo krásné a jsem rád, že jsem se toho mohl zúčastnit. Prostě paráda!,“ rozplýval se Verstappen, jemuž ovšem nakonec pokazil radost Monačanův týmový kolega.

Poprvé mezi nimi zajiskřilo v desátém kole, kdy se po dlouhotrvajícím tlaku odhodlal Verstappen k útoku. Zkusil to ve čtvrté zatáčce, ale Leclerc ho zablokoval a on se stáhl. „Nechtěl jsem jít do naprostého rizika, protože nás čekala ještě spousta kol a my byli jasně rychlejší,“ vysvětlil své rozhodnutí. 

Parádní závod Verstappenovi pokazil Leclerkův týmový druh Vettel

Další dějství začalo již na výjezdu z boxové uličky, v němž Verstappen svého soka doslova přetlačil. Jenže ten si to nenechal líbit a zaskočil ho v přechodu ze čtvrté zatáčky na rovinku Wellington Straight. „Zablokovala se mně kola. Ztratil jsem přilnavost, takže jsem uklouzl,“ objasňoval svůj dočasný nezdar Verstappen. „Nezbylo, než do toho jít znova.“

A také ano. Co potom tihle mladíci předváděli, vejde možná do dějin F1. Řadu kol po sobě se drželi na absolutním limitu, ale přitom si zachovali vůči sobě respekt. V 19. kole už byl Verstappen na okamžik vpředu, jenže v další zatáčce si vzal Leclerc pozici zpátky.

Dočasné uklidnění přinesl až safety car, nasazený po Giovinazziho nehodě. Vinou chybné strategie Ferrari se během neutralizace Leclerc propadl za Verstappena. Hned po restartu si ale na něj vyšlápl v zatáčce Club. Zdolal ho, jenže vzápětí se ocitl ve smyku a Verstappen ho, byť mimo dráhu, znovu předjel. Potom se už oba kohouti nepotkali.

Otevřelo mně to oči. Poznal jsem, co všechno si s vozem mohu dovolit. Takhle agresivně jsem si ještě nikdy nepočínal. Na formuli 1 je skvělé, že nám něco takového umožňuje,“ pochvaloval si v cíli Leclerc.