Nejlépe se s vedrem vypořádal Leclerc
VC Německa – 2. trénink
Ferrari zatím drží Mercedes za zády. V kvalifikačním režimu ho celkem jasně porazilo, když tentokrát Leclerc předčil Vettela. Otázkou samozřejmě je, jak oba týmy nechaly roztočit motory.
Podmínky byly doslova vražedné. Vzduch měl na začátku hypertropických 36 stupňů, asfalt dokonce padesát. Všichni si přáli, aby slíbené zítřejší ochlazení přišlo co nejdříve.
Kvjat netrpělivě očekával ještě další událost. Jeho partnerka Kelly Piquetová má totiž každým dnem porodit.
Do pekla se odvážili zprvu jen tři odvážlivci – Magnussen, Norris a Grosjean. Nejrychlejší z nich byl posledně jmenovaný s 1:15,67 (na tvrdých pneumatikách). Ostatní se trousili jen pozvolna. Mezitím padl letošní teplotní rekord ve F1 – rtuť vystoupala na 37,5 stupně!
Ze špičky vytáhli jako první do bitvy piloti Ferrari. Leclerc s 1:14,56 na tvrdé směsi byl o 23 setin rychlejší než Vettel na střední. Na třetí příčce se v té chvíli nacházel Räikkönen, jemuž první trénink příliš nevyšel.
Hamilton si sice dal jako obvykle načas, ale pak se to do toho opřel. Stopky se zastavily na hodnotě 1:14,45, přičemž použil střední gumy. Bottas na tvrdých zaostal o 33 setin. V dalším pokusu však ztrátu téměř úplně smazal. Přetahovaná tím ještě neskončila, protože Hamilton zrychlil na 1:14,07. Dostal se tedy na Vettelovu dopolední úroveň, jenže na tvrdší alternativě obutí.
Před rozhodující fází vedl Hamilton následován Bottasem (+0,39), Leclerkem (+0,44), Verstappenem (+0,51), Vettelem (+0,73), Gaslym (+1,01) a Räikkönenem (+1,10).
Role průkopníka v simulaci kvalifikace se zhostil Grosjean, jenž se tak mohl krátkodobě těšit z druhé pozice. Podobně příjemně se možná cítil i třetí Stroll. Postupně ovšem na měkké pneumatiky přezouvali také ostatní.
Do tuhého začalo jít ve chvíli, kdy Vettel dal 1:13,57. Vzápětí ho týmový kolega Leclerc trumfnul o 12 setin. Čekal se zdrcující nástup Mercedesu, jenže ani Hamilton (+0,14), ani Bottas (+0,66) duo Ferrari nezdolali. Verstappen byl stažen do boxů poté, co ohlásil pokles výkonu.
Pátek Hamiltonovi a vůbec Mercedesu nepatřil
Sotva se jezdci pustili do zdolávání dlouhých úseků, ocitl se v nesnázích Räikkönen. „Lidi jsou dneska úplně pitomí,“ nadával do rádia. „Musel jsem jít dokonce na brzdy.“ Komentoval tím situaci, kdy ho Magnussen zablokoval na výjezdu ze zatáčky Sachs.
Ani v závěrečné části mercedesy dosahovanými časy nijak nepřesvědčily. Bottas se navíc dnes už po několikáté neudržel na dráze.
Leclerc se dostavil k nácviku výměny pneumatik, jenže zastavil tak nešikovně, že ho mechanici museli tlačit zpět. Horší situace v boxové uličce nastala, když na výjezdu z ní ztichl Hülkenbergův renault. Za ním uvízl Norris, který se neměl kudy dostat na trať.
Naštěstí pro něj o nic nepřišel. Gaslyho red bull byl v zatáčce nedotáčivý a Francouz to přehnal s korekcí. Skončil v bariéře a trénink byl přerušen.
Grosjean vykřesal jiskřičku naděje pro Haas
Restart nastal po pěti minutách. Během nich se podařilo zprovoznit Hülkenbergovo auto, avšak patrně jen provizorně, protože po jednom kole zmizelo v garáži. Také vítěz tréninku Leclerc slyšel cosi podivného při brzdění, tým ale v datech nic podezřelého nenašel. Podobné trable měl i Sainz, jemuž se propadal brzdový pedál.
Ze stájí středu pole panuje po pátku asi o trošku lepší nálada v Haasu. Překvapující je také Strollova přítomnost v první desítce. Naopak po delší době v ní nenalezneme ani jednoho zástupce McLarenu. Další propadák potkal Gaslyho, přičemž havárie neměla na jeho umístění žádný vliv.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:13,449 | 33 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:13,573 | + 0.124 | 30 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:13,595 | + 0.146 | 30 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:14,111 | + 0.662 | 30 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:14,133 | + 0.684 | 23 |
6. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:14,179 | + 0.730 | 33 |
7. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:14,268 | + 0.819 | 32 |
8. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:14,458 | + 1.009 | 33 |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:14,472 | + 1.023 | 26 |
10. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:14,518 | + 1.069 | 30 |
11. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:14,662 | + 1.213 | 34 |
12. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:14,800 | + 1.351 | 39 |
13. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:15,010 | + 1.561 | 33 |
14. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:15,062 | + 1.613 | 36 |
15. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:15,089 | + 1.640 | 19 |
16. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:15,247 | + 1.798 | 29 |
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:15,406 | + 1.957 | 31 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:15,470 | + 2.021 | 28 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:16,900 | + 3.451 | 27 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:16,980 | + 3.531 | 26 |