Ferrari ujíždí Mercedesu stále více
VC Německa – 3. trénink
Kdybychom vzali výsledky posledního tréninku za bernou minci, nečeká Mercedes ve velké ceně, kterou pojal jako svoji oslavu, nic moc dobrého. Ferrari mělo zjevně navrch a růžky vystrčil také Verstappen.
Počasí se podle očekávání radikálně změnilo. Teplota spadla na 24 stupňů, asfalt měl zpočátku 33 stupňů, ke konci už 40. V noci v Hockenheimu vydatně sprchlo, na trénink už ale bylo sucho.
Kubica nastoupil s novým podvozkem. Williams kvůli výměně porušil noční zákaz práce, protože to však letos bylo poprvé, vyhnul se trestu.
Prvním na dráze byl tentokrát Magnussen. Pospíšili si také Albon, Grosjean, Norris a Kubica. Po instalačních kolech se však zase stáhli zpět.
Čekalo se, že týmy budou chtít před kvalifikací posbírat co nejvíce dat, úvodní fáze tomu ale moc nenasvědčovala. Na Hockenheimringu zavládlo ticho, přerušované sem tam nějakým osamělým autem.
Teprve po deseti minutách jsme se dočkali změřeného času. Patřil Sainzovi a měl hodnotu 1:14,15 (na středních pneumatikách). To bylo signálem k tomu, aby se do akce pustila i velká trojka.
Ferrari mělo znovu nos vpředu - Leclerc na měkkých gumách zaznamenal 1:13,11. Kuriózní problém postihl Hamiltona, který se dožadoval jiných rukavic. Přesto se držel druhý se ztrátou 65 setin. Bottas bez vážnějších následků probrzdil ve druhé zatáčce.
V dalším průběhu poskočil na druhou příčku navzdory chybě Vettel (+0,25) a na čtvrtou překvapivě Hülkenberg. Leclerc přiložil a pokořil hranici 1:13, když se dostal až na 1:12,73. Už podruhé se nevešel do zatáčky Bottas, kterému momentálně patřila až šestá příčka s více než sekundovou ztrátou. Fin si stěžoval, že vůz v závěrečném sektoru ztrácí výkon.
Verstappen skončil druhý a to nepršelo...
Zajímavou strategii zvolil Racing Point, protože u Péreze se skvěla po dvaceti minutách v kolonce počet absolvovaných kol nula. Také Verstappen, Magnussen, Grosjean, Norris a Stroll se nemohli vykázat žádným časem. Když u Nizozemce konečně naskočil, stačil nejprve na páté a pak na třetí místo (+0,59). Dlužno ovšem dodat, že jeho red bull měl obuté střední pneumatiky.
Grosjean z neznámých důvodů nepustil před sebe Gaslyho a oba projeli několik zatáček bok po boku. Divákům se to asi líbilo, lidem od Red Bullu a Haasu zřejmě podstatně méně. Magnussen oznámil na zeď, že se v autě cítí mnohem lépe než včera. Byl nicméně ubezpečen, že na jeho nastavení se vůbec nic nezměnilo.
V poločase vedl nadále Leclerc před Vettelem (+0,56), Verstappenem (+0,59), Hamiltonem (+0,72), Räikkönenem (+0,79) a Albonem (+0,81). Bottas figuroval až jako jedenáctý (+1,049), Gasly jako třináctý (+1,084, na střední směsi).
Räikkönenovi se na Hockenheimringu zatím daří
Po krátké pauze k nadechnutí udeřilo Ferrari znovu. Leclerc zajel 1:12,38, Vettel 1:12,64, přičemž byl nejrychlejší v prvním sektoru. Vzpamatoval se Bottas (+1:12,89) a Verstappen trochu nečekaně rozrazil rudý dvojblok (1:12,54). Hamilton trčel za trojicí Magnussen, Gasly a Räikkönen na osmé pozici s více než sekundovým mankem. Stejně jako četní další doplatil na to, že jeho nejlepší výkon byl škrtnut kvůli nedodržení limitů tratě.
V boxech se mechanici snažili dát dohromady Russelův williams, jenž měl poškozenou podlahu. Pomoc tam hledal také Grosjean, u jehož haasu selhal motor.
Hamilton se ve finiši posunul alespoň na šesté místo, nicméně musel skousnout porážku od Magnussena. Po Dánově pátečním trápení to zní jako pohádka...
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:12,380 | 18 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:12,548 | + 0.168 | 12 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:12,644 | + 0.264 | 18 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:12,890 | + 0.510 | 24 |
5. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:12,893 | + 0.513 | 13 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:12,965 | + 0.585 | 22 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:13,300 | + 0.920 | 18 |
8. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:13,324 | + 0.944 | 17 |
9. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:13,351 | + 0.971 | 18 |
10. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:13,378 | + 0.998 | 15 |
11. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:13,476 | + 1.096 | 15 |
12. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:13,496 | + 1.116 | 19 |
13. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:13,554 | + 1.174 | 24 |
14. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:13,556 | + 1.176 | 15 |
15. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:13,671 | + 1.291 | 16 |
16. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:13,672 | + 1.292 | 15 |
17. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:13,767 | + 1.387 | 21 |
18. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:13,816 | + 1.436 | 20 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:15,540 | + 3.160 | 20 |
20. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:15,824 | + 3.444 | 11 |