Nerovný souboj na úvod vyhrálo Ferrari
VC Ruska – 1. trénink
Jak už tomu v poslední době bývá, i ruská velká cena se rozjížděla poměrně zvolna. První trénink nepřinesl příliš vzruchu a kvůli odlišným strategiím favoritů ani relevantní pohled na jejich vyhlídky. Zatím má díky Leclerkovi nos vpředu Ferrari.
Pro celý víkend platí zvýšené nebezpečí deště. Začínalo se ale na suchu, i když pod zataženou oblohou. Vzduch měl 23 stupňů, asfalt jen o dva více.
Haas se znovu vrátil ke kořenům. Obě auta poslal do boje v nastavení dle úvodního podniku v Austrálii. Verstappen, Albon, Gasly a Kvjat nastoupili s novými motory Honda a tudíž i s jistotou penalizace.
Většina účastníků absolvovala instalační kola na měkkých pneumatikách, pouze Gasly a Sainz na středních a Norris s Kubicou na tvrdých. Základní čas 1:43,34 ustavil Stroll. Byl však o téměř deset sekund pomalejší než loňské páteční maximum. Ani Pérezových 1:39,61 nikoho neohromilo. Ferrari a mercedesy dosud vůbec nevyjely.
Postupně se zrychlovalo. Po půl hodině se v čele ocitl Leclerc (1:37,59), ovšem jen o dvanáct setin sekundy před Ricciardem a o šedesát před Albonem. A Hamilton si začal nasazovat přilbu.
Kvjat ohlásil ztrátu výkonu a odstavil svoje toro rosso. Pro místního hrdinu to nebyl povedený vstup, navíc s právě vyměněným agregátem. Později bylo oznámeno, že problém spočíval v přívodu paliva.
Bottas se jako první dostal po 1:37 (1:36,17). Totéž se vzápětí povedlo Leclerkovi a Vettelovi. Všechny ale trumfnul Hamilton, který zajel 1:36,03. Na šesté příčce se držel Gasly coby nejlepší borec, používající střední směs. Verstappen se naopak zatím pohyboval mimo elitní desítku.
Max Verstappen může být s druhým časem v úvodním tréninku spokojený
Tím se uzavřel úvodní poločas a týmy vracely použité sady obutí technikům Pirelli. Bylo zajímavé, že Ferrari se neocitlo na špičce žebříčku nejvyšších okamžitých rychlostí, ačkoliv charakter dráhy mu měl v tomto směru vyhovovat. Buď stáj laborovala s nastavením předního křídla, nebo prostě zatím šetřila síly.
Druhou polovinu načal Bottas. Vzal za to pořádně a na středních gumách se dostal na 1:35,55. Nespokojil se s tím, ještě přiložil a bylo z toho 1:35,19. Hamiltona předčil o bezmála sekundu. Sesadil ho až Vettel, ovšem na měkčí variantě – 1:35,00. Mezi Bottase a Hamiltona se vklínil na třetí příčku Albon.
V parádní formě se ukázal Leclerc. Dosáhl nejlepších časů v prvním i druhém sektoru a ve výsledku porážel Vettela o půl sekundy (1:34,46)! Verstappen se posunul alespoň na šesté místo za Albona.
Čekalo se na odpověď stříbrných šípů. Jenže jsme se jí nedočkali, protože už na měkké pneumatiky nepřezuly. Podle propočtů Pirelli by ale na tom Mercedes a Ferrari měly být víceméně stejně.
Leclerc žádal o povolení zajet do boxů a nechat si přenastavit přední křídlo. Do tempa se konečně vpravil Verstappen, jenž absolvoval kolo za 1:34,54 a rázem byl druhý. Zbytku světa dominovaly renaulty Hülkenberga a Ricciarda.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:34,462 | 20 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:34,544 | + 0.082 | 25 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:35,005 | + 0.543 | 20 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:35,198 | + 0.736 | 28 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:35,411 | + 0.949 | 22 |
6. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:35,484 | + 1.022 | 22 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:35,740 | + 1.278 | 21 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:36,287 | + 1.825 | 20 |
9. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:36,321 | + 1.859 | 27 |
10. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:36,516 | + 2.054 | 23 |
11. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:36,523 | + 2.061 | 28 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:36,538 | + 2.076 | 25 |
13. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:36,596 | + 2.134 | 21 |
14. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:36,714 | + 2.252 | 26 |
15. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:36,770 | + 2.308 | 22 |
16. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:36,844 | + 2.382 | 30 |
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:37,328 | + 2.866 | 18 |
18. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:38,520 | + 4.058 | 27 |
19. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:38,550 | + 4.088 | 5 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:38,670 | + 4.208 | 29 |