Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren bude pro Mercedes jen zákazníkem

McLaren bude pro Mercedes jen zákazníkem

Budoucnost továrního týmu prý není ohrožena

Proč Mercedes změnil názor a přijal McLaren za svého zákazníka? Přitom v roce 2017, kdy se tento tým rozešel s Hondou, ho nechtěl na trati se svými motory jako konkurenci vlastní tovární stáje. Jak se obejde pravidlo, že každý motorář může zásobovat pouze tři týmy, pokud nedostane výjimku, a Mercedes má teď na rok 2021 kromě svého týmu už Williams a McLaren a nemluví se o odmítnutí Racing Pointu? Média začínají automobilku Daimler podezřívat, že svůj tým chce z F1 stáhnout dříve, než v roce 2021 vypukne nová éra, začne se více šetřit a jinak se rozdělí příjmy.

"Díky minulosti můžeme navázat na silné vztahy, ale pro nás je důležité ujasnit si, že teď máme tovární tým a tohle (s McLarenem) je dodavatelsko-zákaznický vztah, ne začátek tovární podpory," řekl Toto Wolff, jenž je šéfem i minoritním spoluvlastníkem týmu Mercedes AMG Petronas. "My momentálně pouze směřujeme k pochopení toho, jaká bude budoucnost F1, jak se změní. Preferujeme možnost pokračovat jako tovární tým."

Tým v Brackley (bývalá Honda/BAR/Tyrrell) a motorové centrum v Brixwothu (bývalý Ilmor) jsou ale dvěma oddělenými dceřinými společnostmi Daimleru a jeden by teoreticky mohl fungovat bez druhého.

"Už dlouho jsme velmi silným dodavatelem motorů a máme úspěšný tovární tým. Obojí má hodnotu jako součást celku, i každé samostatně. Aby se předešlo nedorozumění, tímto neříkám, že můžeme zůstat jako dodavatel motorů a ne jako tovární tým. To jsem neřekl. Tovární tým nám dělá radost," dodal Wolff.

Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown mezitím vysvětlil, že rozhodnutí odejít od Renaultu a jednat s Mercedesem padlo na základě požadavku nového šéfa týmu.

"Řídící struktura pode mnou je již hotová a náš tým F1 nyní vede Andreas Seidl," prohlásil. "Když k nám zamířil, zeptal jsem se ho, co budeme potřebovat k návratu mezi špičku. Rychle přišel s pár věcmi, jako například s postavením vlastního aerodynamického tunelu, o kterém už víte. I toto bylo jeho rozhodnutí. Samozřejmě, muselo to odsouhlasit vedení skupiny, ale přišlo to od Andrease."