Wolff rád dodá motory Alpinu
Čím více testovacích kilometrů, tím lépe.
Toto Wolff řekl, že je nakloněn myšlence jednat s týmem Alpine o dodávání pohonných jednotek s trojcípou hvězdou, pokud Renault ukončí vývoj vlastních pohonných jednotek. Pokud by nikdo nebyl ochoten vzít další tým na palubu dobrovolně, pravidla by ho přisoudila Hondě, vzhledem k tomu, že ta má zatím smlouvu pouze s jedním týmem a už není novým výrobcem jako Red Bull Ford nebo Audi. Flavio Briatore, který se chopil jednání za Alpine, zřejmě více věří Mercedesu než Japoncům.
„Je to komplikovaná situace, ale líbí se nám myšlenka, že Aston Martin nahradíme jiným týmem. Už kvůli těm datům,“ řekl šéf Mercedesu odkazujíc na ztrátu Astonu jako jednoho ze tří zákazníků, jelikož se z něj stane tovární tým Hondy. „Jako organizace máme nastavení, že čím více pohonných jednotek, tím lépe z pohledu vývoje některých věcí, ale také z pohledu spolehlivosti. Ale zatím jsme se nedostali dál než po letmé vyjasnění názorů, nebo řekněme průzkumný rozhovor. Alpine se ještě nerozhodlo, zda bude pokračovat s vlastními motory nebo ne.“
Pokud by Red Bull Ford zásoboval dva týmy, Ferrari dva, jeden Audi, Honda jeden a Mercedes čtyři, dostal by se na začátku sezony 2026 do nesporné výhody plynoucí z rychlosti sběru dat. McLaren, jako jeden ze zbývajících zákazníků, nemá s Alpinem problém.
„Co je dobré pro HPP (High Performance Powertrains, továrna na motory Mercedesu), to je dobré i pro McLaren. Je nám úžasným partnerem, takže pokud mu něco pomůže s pohonnými jednotkami, tak my jsme také pro,“ tvrdí Zak Brown, ředitel McLarenu.
„Už mnoho, mnoho měsíců spolupracujeme s HPP, abychom připravili správný koncept vozu pro rok 2026. Kdo teď udělá změnu, ocitne se šest až dvanáct měsíců za ostatními třemi týmy,“ řekl James Vowles, šéf týmu Williams, jenž jako by zkoušel Alpinu nápad rozmluvit.
Mercedes na prodeji PJ moc nevydělá, ale bude mít dvakrát více dat z okruhů než Ferrari.
Wolff přitom stále řeší otázku, kdo příští rok nahradí Lewise Hamiltona. Před VC Velké Británie naznačil, že ho netěší výsledky Kimiho Antonelliho ve F2 a zahraniční média přispěchala se zprávou, že Carlos Sainz je zpátky ve hře. Pak ale Antonelli konečně vyhrál závod F2 a vypadalo to úplně jinak. A po Hamiltonově vítězství ve velké ceně, ale hlavně díky předvedené rychlosti vozu, se opět začalo psát o Sainzovi, jelikož sezona 2025 nemusí být z pohledu mistrovských ambicí Mercedesu ztracena, a tedy vzít na palubu úplného nováčka by bylo hodně riskantní. Wolff v nejnovějším rozhovoru naznačil, že s rozhodnutím stále nespěchá a chce jezdcům předvést, že Mercedes nezapomněl, jak se staví špičkové vozy. Z toho by se pak dalo spekulovat, že se pořád ještě nevzdal myšlenky na získání Maxe Verstappena.
Zdroj: motorsport, úvodní foto: Mercedes