Tři tréninky zůstanou, možná budou kratší
Týmům se zúží prostor pro experimenty s novými díly
Jednou z nejkomentovanějších změn ve F1, která má vstoupit v platnost počínaje rokem 2021, je zkrácení závodního víkendu ze čtyř na tři dny.
Jenže při bližším pohledu to zase taková revoluce není. V původním návrhu jsou totiž zachovány všechny položky dosavadního programu, tedy tři tréninky, kvalifikace a vlastní velká cena. Má sice ještě dojít k úpravě délky pátečních tréninků, jak na čtvrteční tiskové konferenci v Austinu přislíbil Ross Brawn, jenže volání po zrušení toho prvního vyznělo naprázdno.
Ve čtvrtek už jezdci žádné rozhovory poskytovat nebudou
Jezdci a šéfové stájí si svoje mediální povinnosti odbudou v pátek dopoledne, přičemž je třeba je ukončit nejpozději devadesát minut před započetím úvodního tréninku.
Co je ale podstatné, při technické přejímce tentýž den ráno bude monopost převzat pro celý podnik. V praxi to znamená, že v nedělním klání se musí objevit v identickém stavu. V pátek je sice možné otestovat například různé podoby předního křídla, potom ale musí následovat návrat k původní podobě. Opatření má přispět ke snížení nákladů.
Určitých úprav doznal i časový rozvrh režimu parc fermé, tedy doby, během níž mechanici na voze nemohou pracovat.