Zpátky na roštu se poputuje i kvůli výfuku
Na sezonu jich bude povoleno osm
Ve stínu revolučního zavedení rozpočtového stropu se poněkud vytratily některé detailnější úpravy pravidel. Teprve nyní postupně vyplouvají na povrch.
Jednou z nich je zvýšení minimální hmotnosti vozu ze 643 na 649 kilogramů (u motoru ze 145 na 150 kilogramů). Tento krok souvisí se změněnou definicí výfukové soustavy.
Dosud se totiž nepovažovala za součást agregátu. Nově ji technický předpis přesněji definuje a řadí mezi komponenty pohonné jednotky. To znamená, že týmy už nebudou smět svobodně volit jejího dodavatele, bez ohledu na značku motoru. Uzavírá se tím dosavadní pořádně drahá cesta, zaměřená na dosažení co největší výkonnosti a nejmenší hmotnosti. Otázku životnosti si nikdo zatím klást nemusel.
Soubor komponent, způsobujících penalizaci na startu, se rozšířil o další položku. Foto: Mercedes
Jenže článek 23.3a) teď jasně stanovuje, že počínaje rokem 2021 lze během sezony na autě použít maximálně osm výfukových systémů. Zdá se to být hodně, ale loni například McLaren vyměnil tuto součást na obou monopostech ve třech velkých cenách za sebou (v Bahrajnu, Číně a Ázerbajdžánu).
Při překročení limitu hrozí obligátní postih v podobě odsunu vzad na startovním roštu.
Zdroj: FORMULE.cz