Zandvoort bude mít zatáčku v americkém stylu
Kam se hrabe Indianapolis
Příští rok se do kalendáře vrátí Velká cena Nizozemska. Pojede se opět na okruhu Zandvoort, ale ne na takovém, jak si ho pamatují starší fanoušci F1. Nebude ani takový, jaký teď znají fanoušci nižších sérií. Okruh ležící v blízkosti Severního moře prochází úpravami, aby ohromil jezdce i diváky. Ředitel okruhu Robert van Overdijk hodně sází na poslední zatáčku.
"Ta zatáčka bude bezpochyby nejúžasnějším místem našeho okruhu. Bude mít sklon 32 % a výškový rozdíl mezi nejnižším a nejvyšším bodem činí přibližně čtyři a půl metru," řekl pro BNR Niewradio. "V podstatě budeme mít americkou zatáčku na jinak zcela evropském okruhu. Bude to světový unikát."
Sklon 32 % odpovídá 18 °. Pro srovnání, zatáčka v Indianapolisu, kde se v letech 2000 až 2007 jezdila VC USA a kde v roce 2005 nevydržely pneumatiky Michelin, má sklon přibližně devět stupňů.
Zároveň se v Zandvoortu pracuje na úpravě třetí zatáčky známé pod jménem Hugenholtz.
"Kvůli F1 nakloníme i třetí zatáčku. Myslíme na to, aby jí mohly projet dva vozy vedle sebe, a hlavně aby si udržely stejnou rychlost. Kvůli tomu se bude náklon měnit z osmi na 18 procent," prozradil Van Overdijk.
Ví, že každá změna historického okruhu musí mít i své odpůrce z řad věrných fanoušků, ale s tím je smířen.
"Jistě, Zandvoort je historicky významný okruh, ale pokud by někdo byl proti změně jakéhokoli druhu, tak jedině kvůli tomu, že za starých dobrých časů bylo všechno lepší. Jenže to není pravda, proto si s tím nebudu dělat hlavu," prohlásil.