Souboj týmových kolegů - Ricciardo versus Hülkenberg
Jeden si rychle zvykl, druhý musí z kola ven
Nico Hülkenberg letos nebude součástí startovního pole F1. Šance na návrat se zdá být malá, přestože ve srovnání s uznávaným Danielem Ricciardem si loni nevedl špatně.
Australan měl na začátku sezony problém sžít se s těžko předvídatelným vozem Renaultu, tak odlišným od aut s vysokým přítlakem, pokročilejším systémem zavěšení kol a skvělou stabilitou při brždění, která měl ve špičkovém týmu Red Bullu. Docela rychle ale začal Hülkenberga porážet v kvalifikacích. Konečné skóre jejich sobotních soubojů je 14:7, ale jedním dechem je třeba dodat, že průměrný rozdíl v dosažených časech je 0,07 sekundy. Ricciardo a Hülkenberg byli z tohoto pohledu v kvalifikacích nejvyrovnanějšími týmovými kolegy z celého pole.
Statistiky ze závodů už ale mluví jasnou řečí. Ricciardo byl většinou na trati před týmovým kolegou. Ve dvou třetinách případů byl před ním i v cíli závodu a zaslouženě tedy má více bodů. A to měl o tři odstoupení z důvodu technických poruch více než německý kolega.
Hülkenberga musí mrzet smyk a následný náraz do bariéry na Hockenheimringu, kterým zahodil velkou šanci dostat se poprvé (a naposledy) ve F1 na stupně vítězů. Nejlepší závod Renaultu se odehrál na Monze, kde žluto-černé vozy obsadily čtvrté a páté místo. Australanovi nevyšel start a na začátku závodu se propadl za Hülkenberga, ale ještě před cílovou čárou ho v souboji o čtvrté místo opět předjel. Pozoruhodné je, že ačkoliv podávali vyrovnané výkony a často proto závodili kolo na kolo, za celý rok mezi nimi nedošlo k jediné kolizi.
Daniel Ricciardo |
Nico Hülkenberg | |
lepší umístění v kvalifikaci | 14 | 7 |
kola před týmovým kolegou | 686 | 392 |
lepší umístění v cíli závodu | 10 | 5 |
body | 54 | 37 |