Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Souboj týmových kolegů – Grosjean versus Magnussen

Souboj týmových kolegů – Grosjean versus Magnussen

Francouz byl většinou vpředu, ale body sbíral Dán

Tým Haas F1 si sezonu 2019 zapamatuje jako první, se kterou nebyl vůbec spokojený. Poprvé udělal krok vzad. Velký. V roce 2016 vstoupil do F1 a hned obsadil osmé místo v Poháru konstruktérů. Další dva roky se výsledky a bodové zisky pouze zlepšovaly. Ovšem v roce 2019 získal o jeden bod méně než při své premiéře a celkově skončil až devátý, tedy předposlední. Jak dopadl interní souboj jeho jezdců Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena?

Jejich výsledky byly poznamenány výkyvy v konkurenceschopnosti, experimentováním s technikou a občas i vzájemnými kolizemi. Dvojice kolidovala již ve Španělsku, ale oba domů dovezli body, takže se z toho nedělala taková věda. Horší byla kolize ve Velké Británii, kde chtěl tým porovnat rychlost aktuálního vozu s autem z předsezonních testů, ale nedostal šanci. Po dalším menším kontaktu v následující velké ceně začal šéf týmu Günther Steiner mluvit o výměně jednoho z jezdců a situace se uklidnila.

Hlavně Grosjean pak nějaký čas dával přednost starší specifikaci vozu. Obě specifikace ale sdílely nepříjemnou vlastnost. Výkyvy v konkurenceschopnosti nebyly ani tak velké z okruhu na okruh, jako spíše mezi sobotou a nedělí. Jezdci se zpravidla dokázali docela dobře kvalifikovat, ale oba se pak propadli daleko od bodovaných míst.

Rozdíl v kvalifikačních časech se tedy v jednotlivých fázích sezony měnil v závislosti na tom, s jakými konfiguracemi vozu VF-19 zrovna experimentovali. Magnussen má v tabulce jasnou převahu, ale za zmínku stojí, že průměrný rozdíl mezi nimi byl méně než desetina sekundy i že se oba devětkrát dostali do finálové části kvalifikace.

V závodě se pak pořadím méně propadal Grosjean, jenž byl většinu času před Magnussenem a také dříve v cíli, přestože měl více technických problémů. Špatně pro něj skončila hned první velká cena v australském Melbourne. Magnussen bral osm bodů a byl nejlépe umístěným jezdcem ze "zbytku světa". Francouzský jezdec mohl být v cíli nedaleko za ním, kdyby mechanici neselhali při jeho zastávce v boxech.

Se dvěma dobrými výsledky ze zmíněných závodů v Austrálii a ve Španělsku Magnussen Grosjeana porazil v tom nejdůležitějším, v získávání bodů. Celkové šestnácté místo v pořadí jezdců si ale zarámovat beztak určitě nedá.

  Romain Grosjean
Kevin Magnussen
lepší umístění v kvalifikaci 7 13
kola před týmovým kolegou 576 449
lepší umístění v cíli závodu 8 5
body 8 20