Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

M. Schumacher vyhrál, Button na stupních vítězů

M. Schumacher vyhrál, Button na stupních vítězů

Grand Prix Malajsie - závod

Michael Schumacher bezpečně vyhrál druhý závod sezóny Grand Prix Malajsie, když kromě zastávek v boxech před sebe nikoho nepustil. Juan Pablo Montoya z Williamsu dojel na druhém místě a pro vytoužené stupně vítězů si zaslouženě dojel tým BAR a Jenson Button!

Oproti tomu cíl nespatřil letos již podruhé Kimi Räikkönen a tentokrát jej doprovodil i Ralf Schumacher. Ferrari tak s přehledem navýšilo náskok v obou šampionátech.

Na čtvrtém místě do cíle dojel Rubens Barrichello před Jarnem Trullim (Renault) a Davidem Coulthardem z McLarenu. Poslední body získali Fernando Alonso pro Renault a Felipe Massa pro Sauber.

Do závodu Giorgio Pantano, který jel kvalifikaci v náhradním voze, nakonec startoval z boxů. Na různé části tratě se snášel déšť a předpověď pravila, že tomu tak bude po celý závod. Teplota trati byla nižší než obvykle, 41 °C, teplota vzduchu měla hodnotu 34 °C.

V zaváděcím kole měl problémy Kimi Räikkönen, který dostal hodiny, ale dokázal se vrátit na svou startovní pozici. První kola závodu přinesla fantastickou podívanou se spoustou předjížděcích manévrů. Nejprve udělal hodiny již tak poslední Pantano, před tím ale prožil Mark Webber malou osobní tragédii, když se mu nepodařilo odstartovat patřičně rychle a propadl se startovním polem dolů.

Fernando Alonso a Takuma Sato oproti tomu povyskočili v pořadí hodně vysoko, druhý jmenovaný ale pak dostal na vlhké trati hodiny. Problémy měl i Barrichello, čehož využil Juan Pablo Montoya a dostal se na druhé místo za Michaela Schumachera, ten mu ale desetinku po desetince začal ujíždět. Na třetí místo se propracoval Kimi Räkkönen s mclarenem. Před Jarna Trulliho se dostal Jenson Button a Alonso začal dotírat na Davida Coultharda na sedmém místě.

Problémy Marka Webbera nebraly konce, problémy s pravou zadní pneumatikou jej donutily zajet si do boxů pro nová kola poté, co předjel Ralfa Schumachera a oba vozy se lehce dotkly. Australan se propadl na poslední místo. Webber si před tím na cilové rovince dost nevybíravě počínal s Alonsem, kterého málem natlačil na zeď. Michael Schumacher si po sedmém kole vybudoval již téměř pětivteřinový náskok, k napínavému souboji docházelo na 11. až 14. místě mezi Heidfeldem, da Mattou, Klienem a Fisichellou, které dělilo dohromady půldruhé vteřiny.

M. Schumacher zajel do boxů v devátém kole a zařadil se za Ralfa Schumachera. O kolo později zajeli do boxů další jezdci, Räikkönen, Barrichello, Trulli, poslední jmenovaný se těsně dostal před Barrichella. Mark Webber dostal penalizaci průjezd boxy za překročení rychlosti v boxové uličce a v 11. kole zajel do boxů Ralf Schumacher, da Matta a po něm Olivier Panis. O kolo později se u mechaniků zastavil i lídr závodu Montoya a Schumacher opět převzal vedení. Button po výjezdu z boxů svedl nádherný souboj s Trullim, ale prohrál, Montoya se zařadil těsně před Räikkönena.

Po prvních zastávkách se pořadí v první osmičce ustálilo na podobě M. Schumacher, Montoya, Räikkönen, Trulli, Button, Barrichello, Sato (ještě nebyl v boxech) a Coulthard s Alonsem za sebou. Montoya chvíli po výjezdu z boxů zajel nejrychlejší kolo a stáhnul náskok Schumachera o téměř dvě vteřiny na 4,6 vteřiny. O kolo později to byly další 4 desetiny a rozdíl mezi Coulthardem, Alonsem a R. Schumacherem činil necelé dvě vteřiny. Po 16. kole Montoya ze Schumacherova náskoku ukrojil další půlvteřinu (nyní ztrácel 3,6 vteřiny) a Olivier Panis na 14. místě se pokusil zaútočit na Fisichellu se sauberem.

Podobně Jarno Trulli začal dotírat na třetího Räikkönena a Alonso nadále znervózňoval Coultharda, Michael Schumacher po delší době dokázal navýšit svůj náskok na Montoyu na 3,9 vteřiny. Trulli ve 20. kole zajel do boxů, chvíli po něm ke druhé zastávce Cristiano da Matta a Olivier Panis. Michael Schumacher navýšil svůj náskok na více jak 6 vteřin a Alonso předjel ve 24. kole Coultharda na šestém místě a na konci tohoto kola oba zajeli do boxů, aby se Coulthard dostal zpátky před Alonsa!

Do boxů zajel také Kimi Räikkönen, Michael Schumacher, Montoya, Jenson Button, ale mezitím musel ze závodu odstoupit Mark Webber, který si najel na bílou čáru při nájezdu do poslední zatáčky a skončil v únikové zóně. Po výjezdu z boxů zajeli nejrychlejší časy ve všech sektorech po řadě Montoya, M. Schumacher a Button, Montoya pak celé nejrychlejší kolo. Do boxů nedojel Ralf Schumacher, kterému explodoval motor BMW...

Po druhých zastávkách v boxech stále vedl M. Schumacher před Montoyou, Buttonem, Räikkönenem, Barrichellem, Trullim, Coulthardem a Alonsem a akce na trati začalo ubývat - nejtěsnější rozdíl byl mezi Fisichellou a Klienem na 13., resp. 14. místě - dvě sekundy. Nudu se snažil narušit Nick Heidfeld, který se s porouchaným jordanem pohyboval po Sepangu příliš pomalu. Takuma Sato si ve 36. kole zajel ke své druhé a poslední zastávce v boxech, tam natrvalo zajel i Heidfeld.

Třetí sérii zastávek v boxech tradičně zahájila Toyota, konkrétně da Matta, ve 38. kole jej následoval Coulthard ze sedmého místa a o kolo později Montoya a také Olivier Panis. Schumacher následoval jejich příkladu ve 40. kole, podobně jako Button, Räikkönen a Trulli. Finský pilot McLarenu ovšem chvíli poté musel svůj monopost odstavit s kouřícím motorem...

Giancarlo Fisichella se v boxech zdržel déle než by si on sám přál poté, co absolvoval divoký výlet do trávy a málem ohrozil Michaela Schumachera. Dvanáct kol před cílem zajel do boxů i Rubens Barrichello ze druhého místa a Montoya na M. Schumachera ztrácel deset vteřin. David Coulthard měl mírné problémy, když byl příliš široký v jedné ze zatáček a deset kol před cílem zajel počtvrté do boxů Olivier Panis. Neměl tam být, ale problém v komunikaci způsobil, že si myslel opak. To ještě netušil, že si tam zajede ještě jednou, protože boxy projel příliš rychle...

Trať byla úzká také pro Rubense Barrichella, který zvířil trochu hlíny za obrubníkem, Gianmaria Bruni následoval jeho příkladu šest kol před cílem, zatímco Michael Schumacher ujížděl s jedenáctivteřinovým náskokem vstříc druhému letošnímu vítězství.

Jenson Button měl konečně šanci získat tolik vytoužené stupně vítězů, které měl již tolikrát na dosah. Před Barrichellem měl náskok sedmi vteřin. Ten se ke konci stáhnul na necelé tři vteřiny ale Button si stupně vítězů udržel!

Michael Schumacher má na svém kontě 20 bodů, Barrichello 13, Montoya 12 a Button 9.

Ferrari vede Pohár konstruktérů se 33 body před druhým Williamsem se 17, třetím Renaultem se 14 body, BARem s 9 body a McLarenem se čtyřmi body.

Další závod se jede za 14 dní v Bahrajnu.

Výsledky závodu:

p.
Jezdec Tým    Čas/Kolo
1.
 M.Schumacher  Ferrari
B
1h 31:07.490
2.
 J.P.Montoya  Williams
M
+ 5.022
3.
 J.Button  BAR
M
+ 11.568
4.
 R.Barrichello  Ferrari
B
+ 13.616
5.
 J.Trulli  Renault
M
+ 37.360
6.
 D.Coulthard  McLaren
M
+ 53.098
7.
 F.Alonso  Renault
M
+ 1:07.877
8.
 F.Massa  Sauber
B
+ 1 kolo
9.
 C.da Matta  Toyota
M
+ 1 kolo
10.
 C.Klien  Jaguar
M
+ 1 kolo
11.
 G.Fisichella  Sauber
B
+ 1 kolo
12.
 O.Panis  Toyota
M
+ 1 kolo
13.
 G.Pantano  Jordan
B
+ 2 kola
14.
 G.Bruni  Minardi
B
+ 3 kola
15.
 T.Sato  BAR
M
+ 4 kola
16.
 Z.Baumgartner  Minardi
B
+ 4 kola
NC
 K.Räikkönen  McLaren
M
kolo 41
NC
 N.Heidfeld  Jordan
B
kolo 35
NC
 R.Schumacher  Williams
M
kolo 28
NC
 M.Webber  Jaguar
M
kolo 24

Nejrychlejší kolo: Juan Pablo Montoya 1:34.223
Všechny časy neoficiální
NC - neklasifikováni