Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Některé velké ceny už nečeká dlouhá budoucnost

Některé velké ceny už nečeká dlouhá budoucnost

Nových zájemců je spousta a Carey je připraven škrtat

Chase Carey, výkonný ředitel formule 1, nabízí svůj pohled na budoucnost kalendáře velkých cen. Má mnoho nových zájemců a kalendář nelze nafukovat každý rok, takže některé tratě zřejmě budou muset udělat místo jiným.

"V této oblasti je poptávka opravdu velká," pochlubil se Carey v rozhovoru s analytikem Wall Street. "Máme nabídky z celého světa. Máme plný kalendář a víceleté smlouvy, takže možnosti jsou omezené, ale ještě zbylo pár nevyužitých možností. Dvaadvacet závodů je dost, ale jsem si jist, že ještě pár dalších bude možné přidat. Hledáme dlouholetá partnerství. S tímto vědomím přidáváme nové závody a s některými konkrétními se asi rozloučíme. Zdědili jsme několik kontraktů, které nejsou zcela v souladu s tím, co my pokládáme za přínosné."

Ztráta okruhu nemusí nutně znamenat vyškrtnutí velké ceny. V Brazílii stále běží spor São Paulo versus Rio de Janeiro a podobně to vypadá ve Španělsku, kde Katalánský okruh loni zajistil finance pouze na jednoroční prodloužení smlouvy, což není v souladu s politikou dlouholetých partnerství.

"Všichni chceme, aby velká cena zůstala v Barceloně," řekl nedávno šéf okruhu Vincenc Abuilera. "Abychom mohli pokračovat, budeme potřebovat pomoc. Opět nás čekají těžká jednání s Liberty Media, ale vždy jsme k nim byli upřímní."

Šance se ale chce chytit okruh v Jerezu, na kterém se VC Španělska konala v 80. a 90. letech minulého století. Trať ležící v Andalusii se může spolehnout na podporu města Jerez de la Frontera. Licenci Grade 1 má, otázkou je rychlost, s jakou by se dala vylepšit infrastruktura v okolí okruhu.

Obnovený zájem o získání velké ceny avizuje jiná španělsky mluvící země - Argentina. Její nový ministr sportu a turistiky se nechal slyšet, že rád podpoří návrat nejrychlejších vozů do Buenos Aires. A v roce 2023 prý bude třeba udělat místo také pro Saúdskou Arábii, která se již pustila do výstavby okruhu.

São Paulo a Barcelona aktuálně nedokáží zaručit dlouhodobou stabilitu