Stříbrné šípy ostatním neskutečně ulétly
Testy v Barceloně – 3. den
Kdepak, na Mercedes si ostatní jen tak nepřijdou. Alespoň soudě podle výsledků třetího testovacího dne v Barceloně. Navíc stříbrné šípy drtily konkurenci i na dlouhých úsecích.
Bottas dopoledne zvládl 65 kol a zaznamenal na nejměkčí směsi pneumatik fenomenální čas 1:15,732. Odpoledne ho vystřídal Hamilton a na středních pirelkách zaostal o 784 tisícin sekundy. Nejlepší ze zbytku pole Ocon ztrácel už propastných 1,370 sekundy. Technický ředitel Mercedesu James Allison, kterému je dnes 52 let, měl o důvod k oslavě více.
„Klobouk dolů! Je skvělé, když se ve F1 objeví taková inovace,“ vrátil se šéf McLarenu Andreas Seidl ještě k bouřlivě diskutovanému systému DAS. „Funguje jednoduše. Chová se solidně, nedělá nic neočekávaného. Jenom pohybuje koly, když to potřebuješ,“ prohlásil na jeho adresu Bottas.
Měřicí přístroje přicházejí během testů ke slovu velmi často
Boss Scuderie Ferrari Mattia Binotto příliš nadšeně nevypadal. „Nejsem tak optimistický jako před rokem. Ostatní jsou rychlejší než my. O kolik, těžko říci,“ přiznal. Vettel navíc dopoledne zapříčinil přerušení testu, když se z motoru jeho SF1000 vyvalil černý dým. Agregát musel být v polední pauze vyměněn, ačkoliv ještě ani zdaleka nebyl na hranici předpokládané životnosti.
Potenciálně nejvážnějším konkurentem Mercedesu se tak momentálně jeví Red Bull. I navzdory tomu, že Verstappen po příliš agresivním nájezdu na obrubník postál nějakou dobu v boxech. „Jedno moje kolo se ocitlo ve vzduchu. Nijak nás to ale nezdrželo. Stejně jsme chtěli na autě provést úpravy,“ bagatelizoval incident Nizozemec.
Nováček Latifi potřebuje najet co nejvíce kol. O více ho dnešní výpadek mrzel.
Ze stájí středu pole zanechal znovu výborný dojem Racing Point. Ten navíc ve druhé polovině testů nasadí nové díly. Na opačném pólu se nachází Haas. Grosjean dlouho opravoval, Magnussen po čtyřech kolech kvůli defektu boural. Mnoho toho v důsledku poruchy nenajezdil Latifi a na trati zastavil také Ricciardo. I kvůli nim byly červené praporky v permanenci hned čtyřikrát.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:15,732 | 65 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:16,516 | 73 |
3. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:17,102 | 76 |
4. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:17,338 | 116 |
5. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:17,427 | 62 |
6. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:17,469 | 152 |
7. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:17,574 | 93 |
8. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:17,636 | 86 |
9. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:17,783 | 59 |
10. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:18,154 | 83 |
11. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:18,274 | 76 |
12. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,380 | 48 |
13. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:18,384 | 100 |
14. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:18,454 | 49 |
15. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:19,004 | 72 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:19,708 | 4 |