Předjíždění bude letos náročnější
Lepší aerodynamika, více turbulencí
Daniel Ricciardo poukázal na to, že letos můžeme být ochuzeni o více potenciálních soubojů, než tomu bylo v minulém roce. Důvodem má být vývoj na poli aerodynamiky.
Loni musely všechny týmy F1 kvůli úpravám technických pravidel přijít s novou aerodynamikou. Před sezonou 2020 ale zůstala pravidla dokonale stabilní a týmy, i podle časů dosažených v testech, dosáhly značného pokroku. Tomu vděčíme za to, že letos nejspíš na mnoha okruzích padnou rychlostní rekordy, ale silnější aerodynamika vytvoří i mohutnější turbulence pro vůz vzadu, jehož jezdec tak bude mít při útočení náročnější úkol.
"Vzdušné víry za vozem jsou ještě větší, protože pravidla zůstala stabilní," popisuje australský jezdec své zkušenosti ze zimních testů. "Tento rok je aerodynamika našich vozů ještě silnější. A jelikož jsme rychlejší, zanecháváme za sebou i více špinavého vzduchu. Při jízdě za jiným vozem je cítit velký rozdíl. Na tratích, jako je Barcelona, bude těžké dostat se někomu za záda. Celé se to zhoršilo."
Letošní sezona by mohla být výraznou tečkou za érou aerodynamicky extrémně komplexních vozů a nedostatku soubojů kolo na kolo. Od příštího roku nastupuje nová generace vozů, která do F1 vrátí přísavný efekt, zjednoduší křídla a prý výrazně usnadní jízdu v těsném závěsu, jaký vídáme v závodech sportovních automobilů nebo v amerických sériích.
Ricciardo má hezkou novou přilbu, s předjížděním mu ale nepomůže. Foto: Renault
Zdroj: FORMULE.cz