Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault z F1 neodchází

Renault z F1 neodchází

Automobilka může mít problémy, ale stejné má i Mercedes

Nové vedení automobilky Renault se již před koncem minulého roku nechalo slyšet, že vyhodnotí přínos svého továrního týmu ve F1, který jej, i kvůli vývoji pohonných jednotek, stojí nemalé peníze. Šéf týmu Cyril Abiteboul je už ale zřejmě unavený odpovídáním na otázku, zda se náhodou nechystá zrušení stáje. Renault přitom svůj tovární tým zrušil již v letech 1985 a 2011. Toto je již jeho třetí tovární tým a mezitím ještě přicházel a odcházel i jako dodavatel motorů.

"Každý z deseti týmů je pod tlakem dosáhnout co nejlepších výsledků, ale divné je, že mnoho lidí jakoby si myslelo, že Renault je v tomhle nějak speciální," řekl v rozhovoru pro AutoCar Abiteboul. "Řekl bych, že tento typ otázky dostáváme častěji než kdokoliv jiný. Vy se ptáte, to je v pořádku, ale stejně si počínají i všichni ostatní. Zajímalo by mě, v čem jsme tak jiní.

Ve F1 jsme 42 let, i když způsob a forma se měnily. Chápu, že jsme nebyli tak konzistentní jako někteří jiní. A chápu i to, že lidi zajímá, jak nás ovlivní některá prohlášení a změny vyššího managementu (automobilky). To dokážu pochopit. Ale realita je taková, že teď máme dvě dobře fungující továrny (jednu na vozy v Anglii, druhou na pohonné jednotky v blízkosti Paříže), dohromady je nás 1200 a máme rozjeté projekty na tento i další roky.

Nová Concordská dohoda je již téměř celá sepsána a změny pravidel nám hrají do karet. Takže věci jsou nastaveny dobře. Ano, automobilový průmysl dostává těžké rány, takže i Renault, ale proč by si někdo myslel, že nás to postihlo více než Daimler? Tomu nerozumím. Už teď jsme pro automobilku přínosem a v budoucnu bychom měli být ještě efektivnější. Pokud budeme mít i lepší výsledky, snad budeme dostávat méně takových otázek."

Loni měl Abiteboul málo důvodů k širokému úsměvu. Foto: Renault

Abiteboula těší, že 10 % pohonných hmot bude od roku 2022 tvořit biopalivo. Později, kolem roku 2025, by tuto složku měla nahradit syntetická paliva. Neměla by ale F1 přejít radši na elektromotory, když segment elektromobilů roste raketovou rychlostí?

"Podle mě toto F1 udělat nemůže. Potřebujeme energii na 300 kilometrů dlouhý závod a spoustu výkonu. Momentálně neeexistují baterie, které by nám toto umožnily s elektromotory. Renault věří, že se na trhu prosadí PHEV (plug-in hybridy, tedy automobily se spalovacím motorem i hybridními systémy, které se dají dobíjet z elektrické sítě, nesoustředí se tedy pouze na využití rekuperačních systémů jako současná F1, pozn. red.). Elektrifikace a spalovací motory jsou kompatibilní, nemusíte si vybrat pouze jedno z toho,“ konstatoval Abiteboul.

Zdroj: FORMULE.cz