Kombinovaná výsledková listina tréninkových jízd Indy 500
Indianapolis 500 - 1. až 4. trénink
Úvodní týden programu letošního ročníku teprve vyvrcholí tento víkend kvalifikací, přesto možná nezaškodí podívat se na kombinovanou výsledkovou listinu ze všech tréninkových dní.
Thomas Scheckter, panther Racing a Chevrolet včera na poslední chvíli dokázali, že s nimi letos budou muset soupeři skutečně počítat. Proti zatím mluví velmi skromné dojezdy až do cíle závodů, ale tím je Scheckter dobře znám. Jeho stájoví kolegové zatím nedokázali naplno využít toho, co motor Chevrolet nabízí. Tomáš Enge se s tratí ještě zcela nesžil a je otázka, zda se tak vůbec stane. Buddy Lazier má stejně jako celá řada dalších pilotů, kteří nestartují v celém seriálu, značnou nevýhodu, protože má pro seznámení s vozem krátkou dobu.
Všem pochybovačům, zda je v IRL oprávněně, zatím důrazně odpověděla Danica Patrick. To, že jí bude patřit před kvalifikací druhý nejrychlejší čas, neočekával určitě nikdo. Danica tak navíc zastínila všechny další nováčky v Indianapolis a snad nejdůležitější je, že dokázala zatím překonat i své stájové kolegy.
Jak se dalo očekávat, patří první polovina žebříčku takřka výlučně jezdcům startujícím v kompletním seriálu IRL. Skvěle si však zatím vede i Richie Hearn, který v minulosti v IRL závodil a kterému, jak se zatím zdá, dokázal tým Sama Schmidta připravit konkurenceschopné auto. Mnozí očekávali velké věci od Sebastiena Bourdaise, který si s Junqueirou a týmem Newman/Haas odskočili do Indy z konkurenčního seriálu Champ Cars. Je zřejmě, že Bourdais se učí velmi rychle, ale na rozdíl od jiných nováčků se musí vyrovnat i s zcela odlišnými vlastnostmi šasi vozu IRL. Bruno Junqueira už za tým Newman/Haas startoval v Indy v loňském roce, ale letos zřejmě zatím nedokázal dostatečně dobře vyladit vůz.
Zklamáním je zatím i vystoupení týmu Playa DEL Racing, který halasně vytruboval svůj vstup do IRL už v loňském roce, ale zatím se zřejmě potýká s technickým vybavením a nedostatkem informací k vyladění vozu, protože Jacques Lazier má jezdecky určitě navíc.
Viděli jsme už i celou řadu havárií, z nichž naštěstí jen jedna skončila zraněním jezdce. Přesto však je série havárií v zatáčce číslo 2, které si navíc byly podobny jako vejce vejci, důvodem pro pořadatele k zamyšlení a prozkoumání trati. Je známo, že v Indy není ani jedna zatáčka zcela stejná jako ostatní a navíc u vozů nastavených na malý přítlak hraje velkou roli třeba i odlišné proudění vzduchu při závanech větru.
Jednoznačně se osvědčily záchranné bariéry SAFER druhé generace, jejichž sendvičová konstrukce umožňuje výrazně zlepšit průběh přenosu sil a jejich rozklad v případě prudkého nárazu, tak jak jsme byli svědky při haváriích Darrena Manninga a především Paula Dany.
Dnešní kvalifikace může přinést řadu ještě překvapení a držme palce Tomášovi Engemu, aby se mu zadařila.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
Vůz |
1. |
T.Scheckter | Panther Racing |
39.5076 |
4 |
2. |
D.Patrick | Rahal Letterman Racing |
39.5374 |
16 |
3. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
39.5561 |
11 |
4. |
K.Matsuura | Super Aguri Fernandez |
39.5822 |
55 |
5. |
D.Wheldon | Andretti Green Racing |
39.6276 |
26 |
6. |
V.Meira | Rahal Letterman Racing |
39.6412 |
17 |
7. |
D.Franchitti | Andretti Green Racing |
39.6637 |
27 |
8. |
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
39.6797 |
9T |
9. |
S.Hornish Jr. | Marlboro Team Penske |
39.6929 |
6T |
10. |
S.Sharp | Fernandez Racing |
39.7160 |
8 |
11. |
S.Hornish Jr. | Marlboro Team Penske |
39.7727 |
6 |
12. |
R.Hearn | S.Schmidt Motorsports |
39.8072 |
70 |
13. |
H.Castroneves | Marlboro Team Penske |
39.8120 |
3 |
14. |
T.Scheckter | Panther Racing |
39.8743 |
4T |
15. |
S.Bourdais | Newman/Haas Racing |
39.8843 |
37 |
16. |
B.Lazier | Panther Racing |
39.8880 |
95 |
17. |
D.Manning | Chip Ganassi Racing |
39.9235 |
10T |
18. |
R.Briscoe | Chip Ganassi Racing |
39.9527 |
33T |
19. |
A.Fernandez | Mo Nunn Fernandez |
39.9614 |
5 |
20. |
D.Wheldon | Andretti Green Racing |
40.0004 |
26T |
21. |
B.Junqueira | Newman/Haas Racing |
40.0065 |
36 |
22. |
H.Castroneves | Marlboro Team Penske |
40.0089 |
3T |
23. |
B.Herta | Andretti Green Racing |
40.0399 |
7 |
24. |
T.Enge | Panther Racing |
40.0875 |
2 |
25. |
R.Briscoe | Chip Ganassi Racing |
40.1172 |
33 |
26. |
S.Sharp | Fernandez Racing |
40.2390 |
8T |
27. |
K.Matsuura | Super Aguri Fernandez |
40.3217 |
55T |
28. |
B.Rice | Rahal Letterman Racing |
40.3448 |
15 |
29. |
D.Manning | Chip Ganassi Racing |
40.3817 |
10 |
30. |
T.Enge | Panther Racing |
40.4936 |
2T |
31. |
R.Yasukawa | Dreyer & Reinbold |
40.5278 |
24 |
32. |
B.Rice | Rahal Letterman Racing |
40.6008 |
15T |
33. |
V.Meira | Rahal Letterman Racing |
40.6349 |
17T |
34. |
D.Patrick | Rahal Letterman Racing |
40.6647 |
16T |
35. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
40.6680 |
11T |
36. |
S.Bourdais | Newman/Haas Racing |
40.7099 |
37T |
37. |
A.Barron | Red Bull Cheever |
40.7266 |
51 |
38. |
J.Bucknum | Dreyer & Reinbold |
40.9209 |
44 |
39. |
P.Carpentier | Red Bull Cheever |
40.9339 |
83 |
40. |
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
40.9835 |
9 |
41. |
B.Herta | Andretti Green Racing |
41.0215 |
7T |
42. |
A.J.Foyt IV | A.J. Foyt Enterprises |
41.1026 |
14 |
43. |
E.Carpenter | Vision Racing |
41.1303 |
20 |
44. |
J.Lazier | Playa DEL Racing |
41.1837 |
21 |
45. |
P.Carpentier | Red Bull Cheever |
41.2021 |
83T |
46. |
P.Dana | Hemelgarn Racing |
41.2787 |
91T |
47. |
A.Barron | Red Bull Cheever Racing |
41.3595 |
51T |
48. |
J.Ward | Vision Racing |
41.4155 |
20T |
49. |
A.Barron | Red Bull Cheever |
41.4686 |
83T |
50. |
L.Foyt | A.J. Foyt Enterprises |
41.6282 |
48 |
51. |
M.Roth | Roth Racing |
41.8163 |
25 |
52. |
J.Ward | Vision Racing |
42.1373 |
22 |
Všechny časy neoficiální