Mercedes má 4,5 miliardy důvodů zůstat ve F1
Vítězství jsou emoce a ty prodávají auta
Šéf týmu Mercedes-AMG Petronas Toto Wolff dává odpověď všem, kteří uvažují, zda by pro německou automobilku nebylo výhodné se teď z F1 stáhnout. Mohla by tak přestat utrácet desítky a stovky milionů dolarů za tým a motory v šampionátu, ve kterém za poslední roky beztak dosáhla prakticky všechno, co za to stálo. Co fanoušci mohou vnímat jako nudu, když od roku 2014 vítězí pořád jeden a tentýž tým, to výrobce automobilů přepočítá na reklamu v hodnotě miliard dolarů.
"Dělají se analýzy, díky kterým umíme na základě sledovanosti vyčíslit hodnotu, kterou jsme ve F1 vygenerovali pro Mercedes a jeho partnery s logy na voze," řekl Wolff v rozhovoru pro Sky Sports.
"V roce 2012 jsme se zasloužili o propagaci v hodnotě, věřte nebo ne, 60 až 70 milionů dolarů. A dnes je to kolem 4.5 miliardy dolarů. To je ohromná síla. Dnes je Mercedes vnímán jako sportovní auto. Před 10 lety nebyl. Vyrobené automobily, obzvláště AMG, si to samozřejmě plně zaslouží.
Naše značka je dnes skutečně populární a dovolím si říct, že na tom máme podíl. Image značky se díky F1 změnila. Dosáhli jsme úspěchy a vyvolali emoce. A všichni chtějí, aby potenciální zákazník měl jejich značku spojenou s emocí. O tom je celý marketing a tohle nám jde mimořádně dobře."
Pokud trojícipá hvězda někdy měla image značky pro postarší papaláše, mistrovské tituly to pomohly změnit. Foto: Mercedes
Zdroj: FORMULE.cz