Lesk Mercedesu, bída Ferrari
VC Rakouska – 3. trénink
Nic nového pod sluncem. Pokud nevyhraje Hamilton kvalifikaci, půjde o obrovskou senzaci. Kdyby se opravdu dostavila, zastoupí ho nejspíše Bottas. Zbytek světa se opět nachází v roli statistů.
Podmínky pro třetí trénink byly optimální. Vzduch měl příjemných 22 stupňů, asfalt o 21 více. Déšť tentokrát rozhodně nehrozil.
Po včerejšku byl jednoznačným favoritem Mercedes, jehož sebevědomí posílilo i úspěšné odvrácení protestu proti systému DAS. Helmut Marko již mezitím potvrdil, že Red Bull Racing se proti verdiktu nebude odvolávat. Také prozradil, že tým v pátek přišel po Verstappenově nešetrném zdolávání obrubníku o jedno přední křídlo, takže Albon musí nastoupit se starším provedením. Příčinu jízdní nestability, která oba piloty trápila, se prý podařilo odhalit.
Po nezbytných instalačních kolech se jezdci bez výjimky opět stáhli do boxů. Nad liduprázdným Red Bull Ringem (na ten pohled se nedá zvyknout…) se na chvíli rozhostilo ticho.
Ferrari je opravdu v průšvihu. Leda, že by v kvalifikaci vytáhlo skryté eso z rukávu. Foto: Ferrari
Teprve po deseti minutách zapsal Sainz úvodní čas 1:06,30, dosažený na středních pneumatikách. Ve svém úsilí ovšem dlouho zůstával sám. Později se přidaly renaulty, jenže Ocon na měkkých gumách zůstal za Sainzem. Lépe se vedlo Ricciardovi, i když 1:05,56 také nebyl žádný zázrak.
V plné nahotě se to prokázalo, když Hamilton na střední směsi dal 1:05,140. Vettel zaostal o jedinou setinu. To by bylo skvělé, kdyby neměl obutou měkkou směs. Mohl si alespoň připsat prozatímní skalp kolegy Leclerka.
Slibně se rozvíjející přestřelku rázně utnul Latifi, který se vyboural v první zatáčce a způsobil vyvěšení červených praporků. Dostal smyk, při pokusu o jeho korekci se sklouzl na druhou stranu a skončil ve svodidlech. Vylezl nezraněn a omlouval se mechanikům, kteří ho určitě po návratu do garáže nevítali s otevřenou náručí.
Přestávka se protáhla na deset minut. Po restartu se Verstappen na středních pneumatikách posunul na čtvrtou pozici za obě ferrari. Vettel a Leclerc si vzali čerstvé sady měkkých gum a konečně zdolali Hamiltona, jenž zatím zůstal věrný tvrdší variantě. Leclerkovo maximum činilo 1:04,70, Vettel byl o 14 setin pozadu.
Renault začal dobře, ale nakonec nedostal ani jedno auto do první desítky. Foto: Renault
V závěrečné čtvrthodině už všichni sprintovali. Hamilton nandal Leclerkovi půl sekundy (1:04,13), záda mu kryl Bottas (1:04,27). Přes oba hochy z Maranella se bez problémů prosadil také Verstappen. Ne dosti na tom. Stroll se k Vettelovi dostal na hodně těsných šest setin, Albon ho o třináct pokořil. Korunu všemu nasadil skvěle disponovaný Pérez, který se prosmýkl na čtvrtou příčku! Máme ze silné trojky stájí opravdu čtyřku?
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:04,130 | 21 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:04,277 | + 0.147 | 22 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:04,413 | + 0.283 | 20 |
4. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:04,605 | + 0.475 | 19 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:04,703 | + 0.573 | 18 |
6. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:04,725 | + 0.595 | 22 |
7. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:04,851 | + 0.721 | 19 |
8. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:04,918 | + 0.788 | 18 |
9. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:04,949 | + 0.819 | 19 |
10. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:04,950 | + 0.820 | 22 |
11. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:05,037 | + 0.907 | 11 |
12. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:05,088 | + 0.958 | 13 |
13. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:05,177 | + 1.047 | 24 |
14. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:05,290 | + 1.160 | 24 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:05,363 | + 1.233 | 17 |
16. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:05,565 | + 1.435 | 21 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:05,648 | + 1.518 | 17 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:05,654 | + 1.524 | 16 |
19. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:05,773 | + 1.643 | 18 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:07,049 | + 2.919 | 6 |
Zdroj: FORMULE.cz