Pérez vítězem z milosti Mercedesu
VC Štýrska – 1. trénink
V poněkud ospalém pátečním dopoledni si na Red Bull Ringu pro prvenství dojel Pérez. Zdánlivě tedy alespoň malá senzace. Jenže Mercedes o nejrychlejší čas zjevně nestál a také strategie ostatních týmů se natolik lišily, že vstupní měření sil toho naznačilo pramálo.
Do rakouských Alp definitivně přišlo léto s teplotami kolem 25 stupňů. Trať se už dopoledne rozpálila na 41 stupňů. Zítra je nicméně očekáván vydatný déšť. Dokonce není kvůli němu vyloučeno přeložení kvalifikace na nedělní dopoledne!
Šéf týmu Andreas Seidl oznámil, že McLaren použije na svých vozech některé nové komponenty. K témuž se odhodlalo i Ferrari. Původně to sice plánovalo až do Maďarska, propadák z minulého týdne ho ale přiměl harmonogram změnit. Renault prozradil, že jeho jezdci budou mít v nádržích rozdílné množství paliva.
Mercedesům rozhodně nešlo o vítězství v prvním tréninku (na snímku Bottas). Foto: Mercedes
Ve startovním poli se objevili dva hosté. Alfa Romeo povolala svého rezervistu Kubicu, Williams vyzkoušel pilota F2 Aitkena.
Nejprve přišla na řadu, jako vždy, instalační kola. Úvodní čas, nijak ohromujících 1:07,22, zaznamenal Sainz. V té době ještě ani jeden z mercedesů neopustil garáž.
Zajímavějších bylo až Albonových 1:06,33, dosažených na středních gumách. Na špici se udržel i po výjezdech Leclerka (+0,24), Bottase (+0,28) a Vettela (+1,04), vesměs však na tvrdých pneumatikách. Sesadil ho až kolega Verstappen (1:06,08, s dalším zlepšením na 1:05,76). Stále však šlo jen o rozcvičku, k elitním výkonům chyběly více jak dvě vteřiny.
Vettel ve třetí zatáčce probrzdil a vycestoval ven, naštěstí mohl pokračovat dále. Hůře dopadl Latifi, který musel svůj williams s porouchanou převodovkou odstavit přímo na dráze. Zapříčinil tak přerušení tréninku. Pauza se natáhla na více jak deset minut.
Leclerc jako první vyrukoval na měkké směsi, jenže ani na ní se nedostal před Verstappena. Zajímavě vypadal Pérez, ztrácející na tvrdých gumách na Nizozemce jen 32 setin. Za této konstelace nastal poločasový klid zbraní. Vedl Verstappen před Leclerkem, Pérezem, Albonem, Sainzem a Kvjatem. Mercedesy se dosud pořádně nerozjely, Bottas byl veden jako sedmý, Hamilton dokonce jako dvanáctý.
Albon na rozdíl od kolegy Verstappena zůstal na středních gumách. Přesto se bez problému udržel v nejlepší desítce. Foto: Red Bull
Potom se konečně vše vrátilo do obvyklých kolejí. V čele se usadil Bottas (1:05,09) o 22 setin před Hamiltonem. Pérez oba sice přeskočil (1:04,87), měl však obutou na rozdíl od nich nejměkčí variantu obutí. Úspěch Racing Pointu umocňoval čtvrtý Stroll. Zarážející znovu bylo, že Vettel a Leclerc se zařadili jen na deváté, respektive jedenácté místo.
Vpřed na druhou pozici se naopak posunul Verstappen, jehož manko na Péreze činilo devět setin. Otázkou bylo, zda Mercedes vůbec přezuje své závodníky na měkké pneumatiky, nebo jimi nebude na začátku víkendu plýtvat.
Nakonec zvolil druhou variantu. A protože ani ostatní nepřekypovali aktivitou, bylo tentokrát docela štěstí, že se na to z tribun nemusel nikdo dívat. Odborníci však zvedli obočí u Pérezových časů při dlouhém úseku. opakovaně se totiž dostával pod 1:09.
V samotném závěru ještě naprosto nevýrazného Vettela postihly trable s prvním rychlostním stupněm a Kvjat se roztočil ve třetí zatáčce.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:04,867 | 32 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:04,963 | + 0.096 | 31 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:05,089 | + 0.222 | 31 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:05,120 | + 0.253 | 29 |
5. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:05,396 | + 0.529 | 36 |
6. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:05,483 | + 0.616 | 28 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:05,602 | + 0.735 | 40 |
8. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:05,698 | + 0.831 | 27 |
9. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:05,769 | + 0.902 | 31 |
10. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:05,770 | + 0.903 | 25 |
11. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:05,815 | + 0.948 | 28 |
12. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:05,837 | + 0.970 | 28 |
13. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:05,874 | + 1.007 | 35 |
14. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:05,908 | + 1.041 | 25 |
15. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:06,441 | + 1.574 | 23 |
16. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:06,446 | + 1.579 | 31 |
17. | Jack Aitken | Williams | Mercedes | 1:06,768 | + 1.901 | 35 |
18. | Robert Kubica | Alfa Romeo | Ferrari | 1:06,797 | + 1.930 | 31 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:09,598 | + 4.731 | 6 |
20. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 3 |
Zdroj: FORMULE.cz