Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen si možná vyjel pole position

Verstappen si možná vyjel pole position

VC Štýrska – 2. trénink

Tentokrát už prohrál Mercedes úplně zaslouženě. Byť Bottasova ztráta na Verstappena nebyla velká. Nadále se musí vážně počítat s Racing Pointem. Těžko říct, co se dělo s Hamiltonem. Ferrari? Škoda slov…

Teplota o jeden stupeň překonala tropickou třicítku, asfalt měl úctyhodných 54 stupňů. Vlhkost vzduchu klesla na pouhých 34 %.

Začalo se s pětiminutovým zpožděním kvůli odstraňování následků kolize v jednom z rámcových závodů. V mezidobí se Norris dozvěděl neradostnou zvěst, že na nedělním roštu poputuje o tři místa zpět. V úvodním tréninku totiž pod žlutými praporky předjížděl Strolla, což se sportovním komisařům samozřejmě vůbec nelíbilo.

Bottas byl jasně rychlejší nez Hamilton, ani on však na Verstappena nestačil. Foto: Mercedes

Jako první se na trati objevili Grosjean a Giovinazzi. Referenční výkon 1:06,16 ovšem zapsali Leclerkovi. Vzápětí ho, dokonce s tvrdšími gumami, předstihl Kvjat (1:06,11). Poněkud zvláštní požadavek uslyšel Räikkönen – má jet o něco pomaleji…

Aut přibývalo na dráze jen pozvolna. Dlouho otáleli s výjezdem mercedesy, renaulty a také Verstappen. Naopak Pérez znovu dokázal, že Racing Point má formu jako hrom. Čas 1:05,29 stačil na první místo, parťák Stroll byl o 16 setin pomalejší. Oba použili střední pneumatiky.

Vettel se ozval, že si musí zvyknout na nové brzdy. Z čehož je jasné, že se tato součást jeho vozu dočkala úprav.

Ve chvíli, kdy se schylovalo k simulaci kvalifikace, těžce havaroval Ricciardo. Australan v deváté zatáčce ztratil záď a vletěl do svodidel. Šlo o pořádnou ránu, jezdec po vystoupení z kokpitu kulhal. Trénink byl okamžitě zastaven. Během čekání na restart si Verstappen postěžoval na nedostatečný výkon motoru.

Bezmála čtvrt hodiny zabrala oprava poškozené bariéry. Pak přišla smršť na měkké směsi. I tady měl Pérez nos vpředu. A to o hodně, protože 1:04,08 snese ty nejpřísnější měřítka. Norris na něj nabral bezmála vteřinu zpoždění! Verstappen pokračoval ve svých nářcích a nakonec zamířil do boxů. Albonovi, Vettelovi a Strollovi škrtli časy kvůli nedodržení limitů trati. Thajec navíc vzápětí skončil v hodinách. 

Ferrari se nachází v těžké krizi. Nové díly zatím zlepšení nepřinesly. Foto: Ferrari

Mercedesy setrvávaly dále na středních gumách, Hamiltonova vteřinová ztráta na Péreze nicméně poněkud udivovala. Zvláště když živou vodou postříkaný Verstappen měl na stejném obutí manko poloviční.

Do tuhého začalo jít ve chvíli, kdy se Bottas nedokázal k Pérezovi dostat blíže než na dvě desetiny. Ten navíc hned přiložil pod kotel a protlačil se pod 1:04 – 1:03,87. Bleskově se vyrojily dohady, že Mexičan uhání jak o život kvůli předpovědi počasí na zítřek. Jestliže by se totiž kvůli očekávané průtrži mračen nepodařilo odjet kvalifikaci (a ani se nepřeloží na neděli), startovní rošt se sestaví na základě výsledků druhého tréninku. Každopádně byl Pérez už o vteřinu rychlejší než před týdnem.

Domněnku se zdálo potvrzovat také Strollovo počínání, který se na chvíli ocitl na druhé příčce. Z ní ho sice vystrnadil Verstappen, jenže si přitom zkrátil dráhu. Bottas figuroval až na čtvrté a Hamilton na sedmé pozici. Vettela vytlačil z patnáctého místa Russell, což nepotřebuje další komentář.

Teprve půl hodiny před koncem se Mercedes vypořádal se svým nečekaně silným zákazníkem. Bottas dal 1:03,70. Hotovo? Kdepak! Po čerstvých pneumatikách sáhl Verstappen. Dlouho to bylo hodně těsné, ale nakonec se časomíra zastavila na 1:03,66. Kdyby se nějací rakouští fandové nacházeli v ochozech, určitě by v tuto chvíli svému miláčkovi bouřlivě aplaudovali.

Drobnou rozmíšku jsme zaregistrovali u AlphaTauri. Gaslymu se dvakrát nezamlouvalo, že pořád tahá za sebou ve větrném pytli Kvjata.

Dlouhé úseky se kvůli Ricciardovu incidentu staly krátkými. I z nich však šlo vyčíst, že kromě Mercedesu a Red Bullu je tu ještě jeden favorit – Racing Point. Průměr nejlepších se pohyboval v rozpětí od 1:09 do 1:10. Netýkalo se to však Hamiltona. Jeho auto dlouho stálo v boxech a technici měnili nastavení. Zjevně na popud jezdce, který nemohl být s jeho výkonností spokojen.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Honda 1:03,660   27
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:03,703 + 0.043 35
3. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:03,877 + 0.217 43
4. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:04,241 + 0.581 43
5. Carlos Sainz McLaren Renault 1:04,333 + 0.673 44
6. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:04,348 + 0.688 26
7. Alexander Albon Red Bull Honda 1:04,437 + 0.777 28
8. Lando Norris McLaren Renault 1:04,541 + 0.881 30
9. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:04,706 + 1.046 34
10. Esteban Ocon Renault Renault 1:04,746 + 1.086 32
11. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:04,757 + 1.097 36
12. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:05,050 + 1.390 33
13. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:05,152 + 1.492 23
14. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:05,365 + 1.705 35
15. George Russell Williams Mercedes 1:05,588 + 1.928 33
16. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:05,613 + 1.953 39
17. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:05,655 + 1.995 48
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:05,790 + 2.130 36
19. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:06,096 + 2.436 37
20. Daniel Ricciardo Renault Renault     2

Zdroj: FORMULE.cz