Herta uzmul tréninkové prvenství Dalymu a týmu Carlin
Iowa IndyCar 250S – 1. trénink
Senzace loňské sezony, mladý Američan Herta, zajel nejlepší čas na úvod závodního víkendu v Iowě. Herta letos navazuje na své loňské výkony, přidal k nim ale jednu důležitou věc - vyrovnanost. I když vloni zdaleka nemohl za všechna svá odstoupení, na vině byla většinou technika. Letos sice ještě nestál na stupních vítězů, ale díky pravidelným umístěním v první pětce mu patří druhé místo v průběžném pořadí šampionátu. Vloni se Herta stal nejmladším vítězem v historii amerických formulí a během sezony přidal ještě druhý triumf.
V Iowě ve svém 43. kole z celkových 47 zajel čas 18,7127. O pět setin tak překonal Dalyho, který pokračuje v jedinečné sezoně, kdy pravidelně střídá vozy dvou stájí. Na silničních okruzích startuje za tým Eda Carpentera, protože jeho šéf je oválový specialista. Na oválech se přesouvá ke Carlinu, kde je naopak nemá v lásce ex-pilot F1 Chilton.
Osmadvacetiletý Američan, který po začátcích v amerických juniorských sériích zkoušel prorazit v Evropě v GP3 a GP2, tak nečekaně po dvou letech paběrkování zase dostal možnost odjet kompletní sezonu IndyCar.
Conor Daly ukazuje formu. Foto: IndyCar
Power byl na třetím místě nejlepším z pilotů týmu Penske, ale v Iowě se v tréninku dařilo celému týmu. Jeho piloty ve výsledkové listině rozdělil čtvrtý Ferrucci, který také letos příjemně překvapuje tím, jak se dokázal popasovat s rolí týmové jedničky, když se Dale Coyne musel rozloučit se Sébastienem Bourdaisem.
Za Newgardenem a Pagenaudem skončil lídr šampionátu Dixon. V kalendáři není moc tratí, na nichž by Dixon nevyhrál, Iowa je jednou z nich. Vloni byl ale pětinásobný šampion na krátkém oválu druhý. Teď má dva pokusy, aby své umístění vylepšil. A kdyby se mu to nepovedlo, tak následuje Mid-Ohio, které bychom klidně mohli přejmenovat na Okruh Scotta Dixona. Vyhrál tam šestkrát, naposledy vloni.
Zajímavá jména najdeme i na dalších příčkách v nejlepší desítce. VeeKay naplno využil toho, že nováčci měli k tréninku vyhrazenu další půlhodinku. Krátký ovál v Iowě objel celkem 123x. Víc natrénováno má jen Palou, který odjel dokonce 150 kol. Nejlepší VeeKayův čas (19,0041) stačil na osmé místo. Následuje jej druhý z pilotů Chipa Ganassiho Ericsson - jediný z nich, který letos ještě čeká na vítězství, protože po třech triumfech Dixona se radoval minulou neděli Rosenqvist. První desítku uzavírá Kanaan, pro něhož je to jeden z posledních závodních víkendů v kariéře v IndyCar.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner | Honda | 18,7127 | 47 | |
2. | Conor Daly | Carlin | Chevrolet | 18,7675 | +0.055 | 60 |
3. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 18,8109 | +0.098 | 58 |
4. | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | 18,8122 | +0.099 | 72 |
5. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 18,8126 | +0.100 | 72 |
6. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 18,8505 | +0.138 | 73 |
7. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 18,9194 | +0.206 | 54 |
8. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 19,0041 | +0.291 | 123 |
9. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 19,0358 | +0.323 | 72 |
10. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 19,0364 | +0.323 | 48 |
11. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 19,0569 | +0.344 | 53 |
12. | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 19,1115 | +0.399 | 91 |
13. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | 19,1326 | +0.420 | 64 |
14. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | 19,1360 | +0.423 | 62 |
15. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 19,1567 | +0.444 | 95 |
16. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 19,1628 | +0.450 | 51 |
17. | Álex Palou | Dale Coyne Racing | Honda | 19,1946 | +0.482 | 150 |
18. | Charlie Kimball | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 19,2476 | +0.535 | 55 |
19. | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | 19,3145 | +0.602 | 72 |
20. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 19,3190 | +0.606 | 60 |
21. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 19,3258 | +0.613 | 61 |
22. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | 19,3534 | +0.640 | 111 |
23. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 19,5785 | +0.866 | 49 |