Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Racing Point porazil i svůj vzor

Racing Point porazil i svůj vzor

VC Velké Británie – 2. trénink

Stroll se může radovat z překvapivého tréninkového triumfu. Jenže v přípravě na zítřejší bitvu o pole position se ani nepřiblížil loňskému Bottasovu výkonu, ztratil na něj přes dvě sekundy. Takže, i přes další dílčí relativní nezdar Mercedesu, nejsme o nic moudřejší než ráno.

Silverstone navštívily tropy s teplotami šplhajícími až na pětatřicet stupňů. Úměrně tomu se rozpálil asfalt na devětačtyřicet stupňů.

Renault oznámil, že Ricciardo testuje změny na bočnicích a podlaze, aby je porovnal s původními díly. Australan se také jako první vydal na trať. V pořádku už byl Vettelův vůz. Inženýři odstranili poruchu chlazení, která exmistra světa stála téměř celý první trénink. Nemuseli při tom měnit žádnou součástku.

Tentokrát účastníci od počátku nasadili bystřejší tempo. Vedl Leclerc s 1:28,77 (na středních gumách) před Gaslym a Räikkönenem. Monačan se ale vzápětí dostal zadním kolem na obrubník a jen s námahou vyrovnával smyk. Potíže podobného rázu potkaly rovněž Gaslyho. 

Albon druhé místo v tréninku rozhodně neslavil. Foto: Red Bull

Formu znovu ukázal Verstappen, posunuvší se po 1:28,39 na středních pneumatikách do čela. Bottas kontroval s 1:28,03, na druhou příčku poskočil Albon (1:28,17). Zdálo se, že Hamilton začal rozvážněji, jenže 1:28,88 docílil s tvrdým obutím. Oba jezdci Red Bullu hlásili vzrůstající nedotáčivost vozu, hlavně v pomalejších zatáčkách.

Hamilton, pořád na tvrdých gumách, zaznamenal úctyhodných 1:28,25 a rázem se ocitl na třetím místě. Pro srovnání: Vettel na nich už ujel osm kol a marně se pokoušel odlepit z poslední pozice… Raději zamířil do boxů, když předtím oznámil, že se „něco“ uvolnilo.

Ještě před započetím simulované kvalifikace se Bottas zlepšil na 1:27,73. Potom se rozpoutala smršť na měkkých pneumatikách. Inicioval ji Albon (1:27,36). Následoval zápis za zápisem: Stroll 1:27,27, Leclerc 1:27,57, „nováček“ Hülkenberg 1:27,91, Sainz 1:27,82. Co mercedesy? Kupodivu nic moc. Bottas „jen“ 1:27:43 a Hamilton 1:27,58. 

Leclerc nedopadl nejhůře, auto ale pořád připomíná spíš zdivočelou kobylu. Foto: Ferrari

Verstappen musel ostré kolo přerušit, když se mu do cesty připletl Grosjean. Následovala výměna posunků jak někde na vesnické okresce. „To je tak dětinské, vždyť jsem to neudělal schválně,“ postěžoval si pilot Haasu.

Přesně v polovině tréninku zavlály červené praporky. Na výjezdu ze zatáčky Stowe havaroval Albon. Thajec hned potvrdil, že je v pořádku. O monopostu, který se blíže seznámil s pevností svodidel, to rozhodně nebylo možné říci.

Po odklizení vraku si Bottas vzal čerstvé gumy. Dohromady na nich však nic nedokázal. Co pravdy je tedy na tvrzení Tota Wolffa, že vozům s trojcípou hvězdou silně vadí vysoké teploty a boční vítr? Někteří se už přiklánějí k názoru, že to nemusí být jen obvyklý taktický manévr, nýbrž spíše psychologická příprava na případný neúspěch.

Ještě se čekalo, co ukáže mimořádnou smůlou stíhaný Vettel. Výsledkem jeho snažení byl podprůměrný čas 1:28,86, stačící právě tak na osmnácté místo. Na kolegu Leclerka nabral zpoždění přes 1,5 sekundy. Sainz žehral na přehřívající se gumy, což za panujících klimatických podmínek nebyl žádný div.

V dlouhých úsecích optimismus, týkající se možného ohrožení absolutní nadvlády Mercedesu, pozvolna vyprchával. Na Hamiltonův průměr kolem 1:32 na kolo nikdo neměl. Vítězný Stroll zaostával o více než sekundu. Nejblíže se k suverénnímu duu kupodivu dostával Ocon, později také Verstappen. Leclerc se zato doslova pral se stále nervóznějším autem, postrádajícím na přední nápravě jakoukoliv přilnavost.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:27,274   28
2. Alexander Albon Red Bull Honda 1:27,364 + 0.090 13
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:27,431 + 0.157 30
4. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:27,570 + 0.296 30
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:27,581 + 0.307 27
6. Carlos Sainz McLaren Renault 1:27,820 + 0.546 34
7. Nico Hülkenberg Racing Point Mercedes 1:27,910 + 0.636 28
8. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:27,997 + 0.723 30
9. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:28,112 + 0.838 29
10. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:28,159 + 0.885 35
11. Lando Norris McLaren Renault 1:28,169 + 0.895 25
12. Esteban Ocon Renault Renault 1:28,219 + 0.945 34
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:28,256 + 0.982 31
14. Max Verstappen Red Bull Honda 1:28,390 + 1.116 22
15. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:28,426 + 1.152 29
16. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:28,564 + 1.290 27
17. George Russell Williams Mercedes 1:28,771 + 1.497 25
18. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:28,860 + 1.586 23
19. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:28,898 + 1.624 26
20. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:29,958 + 2.684 34

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Racing Point