Ochladilo se a Mercedes to rozpálil
VC Velké Británie – 3. trénink
Kdepak, žádná revoluce se nechystá. Poslední prověrka před kvalifikací jasně ukázala, že na trojcípou hvězdu nikdo nemá. Jisté naděje si snad může dělat jen Verstappen. Ferrari zase nestačilo na McLaren i Racing Point.
V Silverstone se radikálně ochladilo až na dvacet stupňů. Asfalt byl o jedenáct stupňů teplejší. Nedal se vyloučit ani slabý déšť. Počasí mělo hrát do karet zejména mercedesům, kterým páteční vedro patrně příliš nešlo k duhu.
Jako první se na dráze objevil Kvjat, zajíždějící novou převodovku. Její výměna ho bude stát pět pozic na roštu zítřejší velké ceny. Spěchal i Vettel, jenž včerejšek z velké části prostál v boxech. Zapsal si také úvodní čas 1:29,56 na středních pneumatikách. Brzy ho však přeskočil Sainz (1:28,53). Po čtvrt hodině absolvovalo alespoň instalační kolo jen osm účastníků. Red Bull a Mercedes nikam nepospíchaly. Albon ani nemohl, protože na jeho autě se intenzivně šroubovalo.
Jediným, kdo stačil mercedesům, byl ve třetím tréninku Max Verstappen. Foto: Red Bull
Do čela se probojoval na chvíli s 1:28,45 Räikkönen, kroužící momentálně jako jediný na měkké směsi. Vzápětí ho sesadil Sainz (1:28,26). Nikdo se však doposud nedostal pod hranici 1:28, představující v pátek vstupenku mezi elitu.
Do ní bezpochyby patří Hamilton, což dokázal výkonem 1:26,82 na měkkých gumách. Bottas na něj ztratil 0,31 sekundy, Leclerc už 0,78. Obhájce titulu ještě přitlačil na 1:26,56, zajímavě vypadalo 1:27,43 v podání Gaslyho.
Mezi posledními vyjeli z garáží racing pointy a Verstappenův red bull. Nizozemec si z nich vedl nejzdatněji a 1:27,33 ho zařadilo na třetí místo těsně před Hülkenberga (1:27,40), stěžujícího si na nepohodlný posez v kokpitu.
Kdysi spolu zápolily jako rovný s rovným. Dnes mezi Racing Pointem a Haasem zeje propast. Foto: Racing Point
Daleko před nimi si to rozdávali Hamilton a Bottas. Za delší konec aktuálně tahal Fin (1:26,52), na Hamiltona měl nicméně k dobru pouhé čtyři setiny. Jak se záhy přesvědčil, nemohlo to v žádném případě stačit, neboť jeho týmový kolega se brzy dostal na 1:26,33. Přitlačil také Verstappen a začal dýchat na záda Bottasovi. Na čtvrtém místě se v rychlém sledu vystřídali Stroll (1:27,35), Norris (1:26,79) a nakonec Sainz (1:26,66).
Konečně dal o sobě vědět také Vettel (1:27,25) a pro tentokrát dosti výrazně, o půl sekundy, porážel Leclerka. Za pár minut tomu ovšem bylo přesně naopak. Monačan se zvedl až na 1:26,77. Exmistr světa vyslovil názor, že v oblasti pedálů není všechno v pořádku. Že by vrátil včerejší problém?
Černé šípy obuly čerstvé měkké pneumatiky, aby definitivně umravnily konkurenci. Hamiltonovi pokus pokazil náraz bočního větru, ale Bottase už 1:25,87 dostávalo do blízkosti jeho loňského kvalifikačního maxima. Hamilton ho nepřekonal ani napodruhé (1:26,07). Nadále však překvapivě držel krok Verstappen (1:26,17), navzdory nečekaně rychlé degeneraci obutí.
Albon, v jehož monopostu se měnila baterie, se přece jen dostal na několik minut do akce. Na poslední chvíli ještě proklouzl na čtvrtou pozici Stroll (1:26,57).
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:25,873 | 19 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:26,011 | + 0.138 | 22 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:26,173 | + 0.300 | 15 |
4. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:26,576 | + 0.703 | 14 |
5. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:26,664 | + 0.791 | 22 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:26,771 | + 0.898 | 19 |
7. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:26,798 | + 0.925 | 23 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:26,841 | + 0.968 | 15 |
9. | Nico Hülkenberg | Racing Point | Mercedes | 1:26,872 | + 0.999 | 15 |
10. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:27,046 | + 1.173 | 20 |
11. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:27,076 | + 1.203 | 18 |
12. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:27,158 | + 1.285 | 16 |
13. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:27,178 | + 1.305 | 10 |
14. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:27,251 | + 1.378 | 21 |
15. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:27,537 | + 1.664 | 18 |
16. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:27,738 | + 1.865 | 17 |
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:27,825 | + 1.952 | 16 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:27,860 | + 1.987 | 15 |
19. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:27,976 | + 2.103 | 20 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:28,112 | + 2.239 | 16 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes