Zbaví se Hülkenberg nechtěného primátu?

Rekordy: počet závodů bez pódia
Němec Nicolas Hülkenberg je držitelem jednoho historického rekordu F1. Radost z toho však určitě nemá. Absolvoval totiž nejvíc závodů, aniž by vybojoval jediný stupeň vítězů.
Dvaatřicetiletý jezdec měl od počátku nesporný talent. S motokárami začínal v deseti a v patnácti se stal juniorským mistrem Itálie a Německa. Jeho manažerem byl slavný Willi Weber, který dovedl až na vrchol Michaela Schumachera.
V roce 2005 se představil ve formuli BMW. Hned udělal velký dojem, když vyhrál 8 z 21 závodů. Na závěr se mu podařilo vyhrát i světové finále tohoto značkového šampionátu. Dál pokračoval přes F3 a GP2 a to už se ocitl v hledáčku velkých stájí F1.
Debutoval v roce 2010 v týmu Williams. Hned ve třetím závodě stál na roštu na 5. pozici, v řadě za ním byli Rubens Barrichello a Michael Schumacher. Na konci sezony v Brazílii pak získal své jediné pole position. Ani zisk 22 bodů v premiérové sezoně mu však místo v týmu neudržel. V následujícím roce dostali přednost Pastor Maldonado a jeho petrodolary.
Vůz Racing Pointu má díky motoru Mercedes rozhodně potenciál na boj o pódium. Foto. Racing Point
Hulk, jak je ve světě F1 přezdíván, postupně vystřídal týmy Williams, Force India, Sauber, znovu Force India, Renault a Racing Point. Do dnešního dne absolvoval 177 velkých cen, získal jedno pole position, dvě nejrychlejší kola a 511 bodů. Na stupeň vítězů však nedosáhl. Jeho nejlepšími výsledky jsou tři čtvrtá místa z VC Belgie 2012, Jižní Koreje 2013 a Belgie 2016. V neděli bude mít možná poslední možnost v kariéře, jak se zbavit nechtěného primátu.
Jezdci s největším počtem startů bez stupně vítězů:
p. | jezdec | týmy | závodů | nejlepší |
---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Williams, Force India, Sauber, Renault, Racing Point | 177 | 4. |
2. | ![]() |
Midland, Spyker, Force India, Sauber | 128 | 4. |
3. | ![]() |
Toleman, Minardi | 118 | 4. |
4. | ![]() |
RAM, Ligier, Lola, Larrousse, McLaren | 109 | 5. |
5. | ![]() |
Forti, Ligier, Arrows, Sauber | 98 | 5. |
6. | ![]() |
Caterham, Sauber | 97 | 8. |
7. | ![]() |
Venturi, Tyrrell, Minardi | 95 | 5. |
8. | ![]() |
Williams, RAM, Zakspeed, Tyrrell | 83 | 4. |
9. | ![]() |
Ensign, ATS, Theodore, Arrows, Brabham | 81 | 4. |
10. | ![]() |
Red Bull, Toro Rosso, Force India, HRT | 80 | 6. |
11. | ![]() |
Osella, Toleman, Ligier, Zakspeed | 76 | 5. |
12. | ![]() |
Lotus, Tyrrell | 74 | 4. |
13. | ![]() |
Ligier, Larrousse | 59 | 5. |
14. | ![]() |
Sauber, Haas | 59 | 7. |
15. | ![]() |
Force India, Williams | 59 | 4. |
16. | ![]() |
Toro Rosso | 58 | 6. |
17. | ![]() |
Ferrari, ISO-Marlboro, Williams, Copersucar, March, Shadow, Merzario | 57 | 4. |
18. | ![]() |
Osella, Dallara, Arrows, Footwork, Andrea Moda | 56 | 4. |
19. | ![]() |
Toro Rosso | 55 | 7. |
20. | ![]() |
Renault, Manor, Force India | 54 | 5. |
Zdroj: originální materiál redakce, úvodní foto: Racing Point