Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ilott bral vítězství i celkové vedení

Ilott bral vítězství i celkové vedení

F2 v Silverstone - hlavní závod

S páteční kvalifikací se vypořádal nejlépe domácí Ilott. Pilot stáje UNI-Virtuosi tak vybojoval nejen čelní příčku pro start hlavního závodu víkendu, ale rovněž bonusové čtyři body, ktere mu umožnily snížit náskok vedoucího muže průběžného pořadí Švarcmana.

Z druhého místa začínal v sobotu Lundgaard, ze třetího Aitken, ze čtvrtého Ticktum, z pátého Ghiotto, ze šestého Žou, ze sedmého Mazepin, z osmého Schumacher, z devátého Delétraz a nejlepší desítku uzavíral Cunoda. Další ne zrovna vydařenou kvalifikaci zažil v pátek Švarcman. Lídr šampionátu tak do hlavního závodu vyrážel až jako jedenáctý.

Ilott si v úvodních metrech udržel vedoucí příčku. Na druhou pozici se po startu ze čtvrté příčky posunul Ilottův krajan Ticktum. Lundgaard se propadl na třetí místo.

Čtvrtá pozice patřila po prvním kole Aitkenovi. Pátý byl Schumacher, šestý Mazepin, sedmý Delétraz, osmý Ghiotto, na deváté místo se posunul Švarcman a nejlepší desítku uzavíral Drugovich.

Dobře nezačal závod pro dva Brazilce - Piqueta a Samaiu. Zatímco první jmenovaný zůstal po zhasnutí startovních světel stát ve svém slotu, jeho krajan později vycestoval mimo trať. Oba sice byli schopni v závodě pokračovat, nic ale v tu chvíli nenasvědčovalo tomu, že by právě dnes ukončili čekání na první body ve formuli 2.

Pro Pedra Piqueta závod dobře nezačal a ani neskončil. Foto: Charouz Racing System

Ve třetím kole chyboval v nájezdu na rovinku Hangar Straight Ticktum. A bylo to drahé zaváhání. Předjel ho nejen Lundgaard, ale i Aitken a spadl tak až na čtvrté místo.

Tím ale pád pilota DAMSu nekončil. Již ve čtvrtém kole si na něj začal brousit zuby Schumacher. Ticktum sice zprvu odolával, v pátém okruhu ale definitivně podlehl. Ticktum navíc ještě během tohoto kola spadl i za Mazepina s Delétrazem.

Pořadí se měnilo i na konci nejlepší desítky. Osmý Ghiotto v nájezdu na Hangar Straight zaváhal a překonali ho jak Švarcman, tak Žou. Oba se brzy dotáhli rovněž na Ticktuma a Švarcman si zanedlouho připsal jeho skalp. Ghiotto brzy přišel o další pozici. Desátou příčku mu sebral Cunoda.

To jsme již ale byli na konci šestého kola a do boxů mířili první závodníci. První skupinu přezouvačů tvořili do té doby druhý Lundgaard, třetí Aitken, čtvrtý Ticktum, Cunoda, Ghiotto, Macušita a Armstrong. U Ghiotta ale došlo k potížím, kvůli kterým se Italova návštěva mechaniků prodloužila a ztratil tak čas.

Lukovi Ghiottovi nevyšla zastávka v boxech podle představ. Foto: Hitech Grand Prix

V sedmém kole se vydal do boxů také lídr závodu Ilott. Spolu s ním stavěl i Delétraz. Ilott se na trať s přehledem vrátil před Lundgaarda, kterému před zastávkami patřilo druhé místo.

Zmíněné návštěvy mechaniků umožnily posun do čela Schumacherovi. Zde ale rozhodně neměl prostor pro lenošení. Na záda mu totiž dýchal Mazepin.

Mick Schumacher strávil několik kol v čele závodu. Foto: Prema Racing

V osmém kole jsme mezitím byli svědky dalších zastávek. Tentokrát přezouvali Sato a Piquet.

Zároveň pokračoval souboj mezi Schumacherem a Mazepinem. Rus očividně hodně toužil po posunu před svého soupeře a v zatáčce Copse jsme jej mohli vidět překročit hranice dráhy.

Dobře to stále vypadalo s virtuálním vedoucím mužem Ilottem. Ten zaznamenal nejrychlejší kolo a ve 13. okruhu figuroval již na deváté příčce.

Mezitím se na trať po dlouhém pobytu v boxech, kam zamířil v úvodu, vrátil Gelael. Ztráta pilota DAMSu ale činila propastných osm kol.

To Ilott zažíval příjemnější chvíle. Nejprve se posunul před Alesiho na osmé místo a brzy si smlsnul i na sedmém Nissanym.

Počínaje 15. kolem se závod přehoupl do druhé poloviny. Vedl Schumacher před Mazepinem. Třetí místo patřilo Švarcmanovi. Čtvrtý jel Žou, pátý Drugovich, šestý Daruvala, sedmý Ilott, který byl nejvýše umístěným pilotem se zastávkou v boxech, osmý Nissany, devátý Alesi a desátá pozice patřila Lundgaardovi. Dán byl virtuálně druhý. Virtuální třetí příčka i nadále patřila Aitkenovi. Pilot Camposu ve skutečnosti figuroval na 12. místě.

Brzy se ale posunul na 11. místo před Markelova. Krátce nato navíc Rusa dostali rovněž Ticktum s Delétrazem. Vzápětí jsme viděli také souboj mezi touto dvojicí, ze kterého vyšel vítězně Delétraz.

Dan Ticktum nezažil nejlepší závod. Foto: DAMS

V 16. okruhu přišla další zastávka v boxech. Postaral se o ni beznadějně poslední Gelael.

V čele stále kroužili Schumacher s Mazepinem. Jejich rozestup i nadále činil méně než jednu sekundu.

V 18. kole zamířil k mechanikům v té době šestnáctý Markelov. Pilot stáje BWT HWA Racelab se vrátil zpět jako dvacátý. Za ním se nacházeli pouze Piquet, který ztrácel jedno kolo, a již několikrát zmíněný Gelael.

Na konci 19. kola se rozhodl absolvovat zastávku Schumacher. Totéž učinili Nissany s Alesim.

V úvodu 20. okruhu byl Ticktum vyšoupnut z nejlepší desítky. Stalo se tak ve prospěch Cunody, který převzal desátou příčku.

Na konci tohoto kola si odbyli zastávku rovněž Daruvala s Drugovichem. O kolo později, tedy v 21. okruhu, jsme v boxech spatřili i Švarcmana se Žouem. Později je následovali Samaia s Mazepinem a v té chvili tak již celé pole mělo povinnost zastávky v boxech odbytou.

Po zastávkách se do čela vrátil Ilott. Vedl zhruba o osm sekund před druhým Lundgaardem. Třetí byl Aitken, čtvrtý Delétraz, pátý Cunoda, šestý Schumacher, sedmý Mazepin, osmý Ticktum, devátý Švarcman a bod za desaté místo měl ve svém držení Žou. Nejrychlejším mužem na trati byl ale třináctý Daruvala. Ind dokonce zajel nejrychlejší kolo závodu.

Jehan Daruvala byl v závěru nejrychlejším jezdcem na trati. Foto: Carlin

Švarcman se zanedlouho posunul před Ticktuma na osmou příčku. Brita brzy pokořil i Žou a odsunul jej tak na deváté místo.

Sledovat jsme ale mohli také další dějství souboje Schumacher versus Mazepin, tentokrát o šesté místo. Rus se brzy před Schumachera dostal. Stalo se tak i přesto, že Schumacher si při obraně své pozice vypomáhal kličkováním a donutil Mazepina vycestovat dvěma koly mimo trať.

Ticktum mezitím definitivně vypadl z nejlepší desítky. Nejprve jej připravil o desáté místo Drugovich a poté jej předjeli i Macušita s Daruvalou.

V čele to vypadalo pro Ilotta hodně dobře. Druhý Lundgaard totiž vycestoval z trati a jeho ztráta narostla na více než deset sekund.

Ilott mohl být se svou pozicí spokojený. Tak tomu ale rozhodně nebylo u šestého Mazepina. Ten totiž začal dotírat na pátého Cunodu a brzy se před něj dostal.

Nikita Mazepin byl v posledních kolech při chuti. Foto: Hitech Grand Prix

Do hledáčku sportovních komisařů se v závěru dostal Ticktum, který v té chvíli kroužil až na 13. místě. Brit byl pokárán černobílou vlajkou.

Při chuti byl stále Mazepin. Vítěz hlavního závodu z minulého víkendu se v závěrečném okruhu posunul ještě na čtvrté místo před Delétraze. Na Švýcara si brousil v závěru zuby také Cunoda. Japonec se ale po výletu z trati ven musel spokojit se šestou příčkou.

Otevřená byla do posledních metrů i situace v boji o sedmé místo. To patřilo Schumacherovi, za kterým ale jen těsně kroužili Švarcman a Žou. Zde ovšem ke změně pořadí nedošlo.

Nejšťastnější mohl být v cíli Ilott. Brit si dojel pro druhé vítězství v sezoně. A co víc, tímto výsledkem Švarcmanovi sebral první místo v průběžném pořadí šampionátu.

Jezdci Premy se ale pro zítřek naskýtá dobrá příležitost vrátit úder. Po dnešním osmém místě mu totiž bude na startu patřit čelní příčka. Společnost mu bude v první řadě dělat kolega Schumacher. Ilotta naopak čeká start z opačného konce první osmičky.

Nejrychlejší kolo závodu zůstalo Daruvalovi. Protože ale skončil mimo elitní desítku, jdou dva bonusové body za Žouem.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Callum Ilott UNI-Virtuosi Mecachrome 51:12,407 29 25+4
2. Christian Lundgaard ART Grand Prix Mecachrome 51:20,981 29 18
3. Jack Aitken Campos Racing Mecachrome 51:24,710 29 15
4. Nikita Mazepin Hitech Grand Prix Mecachrome 51:27,427 29 12
5. Louis Delétraz Charouz Racing Systém Mecachrome 51:29,051 29 10
6. Juki Cunoda Carlin Mecachrome 51:29,417 29 8
7. Mick Schumacher Prema Racing Mecachrome 51:31,639 29 6
8. Robert Švarcman Prema Racing Mecachrome 51:32,440 29 4
9. Guanju Žou UNI Virtuosi Mecachrome 51:32,835 29 2+2
10. Felipe Drugovich MP Motorsport Mecachrome 51:36,534 29 1
11. Nobuharu Macušita MP Motorsport Mecachrome 51:38,825 29 0
12. Jehan Daruvala Carlin Mecachrome 51:40,516 29 0
13. Luca Ghiotto Hitech Grand Prix Mecachrome 51:48,521 29 0
14. Marcus Armstrong ART Grand Prix Mecachrome 51:54,132 29 0
15. Dan Ticktum DAMS Mecachrome 51:55,516 29 0
16. Giuliano Alesi BWT HWA Racelab Mecachrome 51:55,659 29 0
17. Marino Sató Trident Mecachrome 52:02,455 29 0
18. Roy Nissany Trident Mecachrome 52:03,835 29 0
19. Arťom Markelov BWT HWA Racelab Mecachrome 52:26,600 29 0
20. Guilherme Samaia Campos Racing Mecachrome 52:27,497 29 0
21. Pedro Piquet Charouz Racing Systém Mecachrome 52:04,246 28 0
  Sean Gelael DAMS Mecachrome - 21 0

Pořadí šampionátu F2 - 2020

p. Jezdec
1. Callum Ilott 102 27 - 10 6 8 12 10 - 29                          
2. Christian Lundgaard 87 12 6 8 17 - - 12 14

18

                         
3. Robert Švarcman 85 15 8 25 - 25 8 - - 4                          
4. Nikita Mazepin 70 - - - 1 20 6 25 6 12                          
5. Daniel Ticktum 57 10 10 4 12 2 - 4 15 -                          
6. Louis Delétraz 56 6 12 - - 6 4 8 10 10                          
7. Guanyu Žou 55 4 - 15 8 1 3 20 - 4                          
8. Mick Schumacher 47 - 2 12 - 15 10 2 - 6                          
9. Juki Cunoda 47 - - 24 - - - 15 - 8                          
10. Felipe Drugovich 46 4 17 - - 10 - 10 4 1                          
11. Marcus Armstrong 34 18 - 6 10 - - - - -                          
12. Luca Ghiotto 27 - - - - 12 15 - - -                          
13. Jack Aitken 23 - 1 2 4 - - - 1 15                          
14. Jehan Daruvala 18 - - - - 8 2 - 8 -                          
15. Nobuharu Macušita 9 2 4 - - - - 1 2 -                          
16. Giuliano Alesi 8 8 - - - - - - - -                          
17. Sean Gelael 3 - - 1 2 - - - - -                          
18. Roy Nissany 1 1 - - - - - - - -                          
19. Guilherme Samaia - - - - - - - - - -                          
20. Pedro Piquet - - - - - - - - - -                          
21. Arťom Markelov - - - - - - - - - -                          
22. Marino Sató - - - - - - - - - -                          

 Průběžné pořadí týmů: 1. UNI-Virtuosi 157, 2. Prema Racing 132, 3. ART Grand Prix 121, 4. Hitech Grand Prix 97, 5. Carlin 65, 6. DAMS 60, 7. Charouz Racing System 56, 8. MP Motorsport 55, 9. Campos Racing 23, 10. BWT HWA Racelab 8, 11. Trident 1.

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2