Ilott bral vítězství i celkové vedení
F2 v Silverstone - hlavní závod
S páteční kvalifikací se vypořádal nejlépe domácí Ilott. Pilot stáje UNI-Virtuosi tak vybojoval nejen čelní příčku pro start hlavního závodu víkendu, ale rovněž bonusové čtyři body, ktere mu umožnily snížit náskok vedoucího muže průběžného pořadí Švarcmana.
Z druhého místa začínal v sobotu Lundgaard, ze třetího Aitken, ze čtvrtého Ticktum, z pátého Ghiotto, ze šestého Žou, ze sedmého Mazepin, z osmého Schumacher, z devátého Delétraz a nejlepší desítku uzavíral Cunoda. Další ne zrovna vydařenou kvalifikaci zažil v pátek Švarcman. Lídr šampionátu tak do hlavního závodu vyrážel až jako jedenáctý.
Ilott si v úvodních metrech udržel vedoucí příčku. Na druhou pozici se po startu ze čtvrté příčky posunul Ilottův krajan Ticktum. Lundgaard se propadl na třetí místo.
Čtvrtá pozice patřila po prvním kole Aitkenovi. Pátý byl Schumacher, šestý Mazepin, sedmý Delétraz, osmý Ghiotto, na deváté místo se posunul Švarcman a nejlepší desítku uzavíral Drugovich.
Dobře nezačal závod pro dva Brazilce - Piqueta a Samaiu. Zatímco první jmenovaný zůstal po zhasnutí startovních světel stát ve svém slotu, jeho krajan později vycestoval mimo trať. Oba sice byli schopni v závodě pokračovat, nic ale v tu chvíli nenasvědčovalo tomu, že by právě dnes ukončili čekání na první body ve formuli 2.
Ve třetím kole chyboval v nájezdu na rovinku Hangar Straight Ticktum. A bylo to drahé zaváhání. Předjel ho nejen Lundgaard, ale i Aitken a spadl tak až na čtvrté místo.
Tím ale pád pilota DAMSu nekončil. Již ve čtvrtém kole si na něj začal brousit zuby Schumacher. Ticktum sice zprvu odolával, v pátém okruhu ale definitivně podlehl. Ticktum navíc ještě během tohoto kola spadl i za Mazepina s Delétrazem.
Pořadí se měnilo i na konci nejlepší desítky. Osmý Ghiotto v nájezdu na Hangar Straight zaváhal a překonali ho jak Švarcman, tak Žou. Oba se brzy dotáhli rovněž na Ticktuma a Švarcman si zanedlouho připsal jeho skalp. Ghiotto brzy přišel o další pozici. Desátou příčku mu sebral Cunoda.
To jsme již ale byli na konci šestého kola a do boxů mířili první závodníci. První skupinu přezouvačů tvořili do té doby druhý Lundgaard, třetí Aitken, čtvrtý Ticktum, Cunoda, Ghiotto, Macušita a Armstrong. U Ghiotta ale došlo k potížím, kvůli kterým se Italova návštěva mechaniků prodloužila a ztratil tak čas.
V sedmém kole se vydal do boxů také lídr závodu Ilott. Spolu s ním stavěl i Delétraz. Ilott se na trať s přehledem vrátil před Lundgaarda, kterému před zastávkami patřilo druhé místo.
Zmíněné návštěvy mechaniků umožnily posun do čela Schumacherovi. Zde ale rozhodně neměl prostor pro lenošení. Na záda mu totiž dýchal Mazepin.
V osmém kole jsme mezitím byli svědky dalších zastávek. Tentokrát přezouvali Sato a Piquet.
Zároveň pokračoval souboj mezi Schumacherem a Mazepinem. Rus očividně hodně toužil po posunu před svého soupeře a v zatáčce Copse jsme jej mohli vidět překročit hranice dráhy.
Dobře to stále vypadalo s virtuálním vedoucím mužem Ilottem. Ten zaznamenal nejrychlejší kolo a ve 13. okruhu figuroval již na deváté příčce.
Mezitím se na trať po dlouhém pobytu v boxech, kam zamířil v úvodu, vrátil Gelael. Ztráta pilota DAMSu ale činila propastných osm kol.
To Ilott zažíval příjemnější chvíle. Nejprve se posunul před Alesiho na osmé místo a brzy si smlsnul i na sedmém Nissanym.
Počínaje 15. kolem se závod přehoupl do druhé poloviny. Vedl Schumacher před Mazepinem. Třetí místo patřilo Švarcmanovi. Čtvrtý jel Žou, pátý Drugovich, šestý Daruvala, sedmý Ilott, který byl nejvýše umístěným pilotem se zastávkou v boxech, osmý Nissany, devátý Alesi a desátá pozice patřila Lundgaardovi. Dán byl virtuálně druhý. Virtuální třetí příčka i nadále patřila Aitkenovi. Pilot Camposu ve skutečnosti figuroval na 12. místě.
Brzy se ale posunul na 11. místo před Markelova. Krátce nato navíc Rusa dostali rovněž Ticktum s Delétrazem. Vzápětí jsme viděli také souboj mezi touto dvojicí, ze kterého vyšel vítězně Delétraz.
V 16. okruhu přišla další zastávka v boxech. Postaral se o ni beznadějně poslední Gelael.
V čele stále kroužili Schumacher s Mazepinem. Jejich rozestup i nadále činil méně než jednu sekundu.
V 18. kole zamířil k mechanikům v té době šestnáctý Markelov. Pilot stáje BWT HWA Racelab se vrátil zpět jako dvacátý. Za ním se nacházeli pouze Piquet, který ztrácel jedno kolo, a již několikrát zmíněný Gelael.
Na konci 19. kola se rozhodl absolvovat zastávku Schumacher. Totéž učinili Nissany s Alesim.
V úvodu 20. okruhu byl Ticktum vyšoupnut z nejlepší desítky. Stalo se tak ve prospěch Cunody, který převzal desátou příčku.
Na konci tohoto kola si odbyli zastávku rovněž Daruvala s Drugovichem. O kolo později, tedy v 21. okruhu, jsme v boxech spatřili i Švarcmana se Žouem. Později je následovali Samaia s Mazepinem a v té chvili tak již celé pole mělo povinnost zastávky v boxech odbytou.
Po zastávkách se do čela vrátil Ilott. Vedl zhruba o osm sekund před druhým Lundgaardem. Třetí byl Aitken, čtvrtý Delétraz, pátý Cunoda, šestý Schumacher, sedmý Mazepin, osmý Ticktum, devátý Švarcman a bod za desaté místo měl ve svém držení Žou. Nejrychlejším mužem na trati byl ale třináctý Daruvala. Ind dokonce zajel nejrychlejší kolo závodu.
Švarcman se zanedlouho posunul před Ticktuma na osmou příčku. Brita brzy pokořil i Žou a odsunul jej tak na deváté místo.
Sledovat jsme ale mohli také další dějství souboje Schumacher versus Mazepin, tentokrát o šesté místo. Rus se brzy před Schumachera dostal. Stalo se tak i přesto, že Schumacher si při obraně své pozice vypomáhal kličkováním a donutil Mazepina vycestovat dvěma koly mimo trať.
Ticktum mezitím definitivně vypadl z nejlepší desítky. Nejprve jej připravil o desáté místo Drugovich a poté jej předjeli i Macušita s Daruvalou.
V čele to vypadalo pro Ilotta hodně dobře. Druhý Lundgaard totiž vycestoval z trati a jeho ztráta narostla na více než deset sekund.
Ilott mohl být se svou pozicí spokojený. Tak tomu ale rozhodně nebylo u šestého Mazepina. Ten totiž začal dotírat na pátého Cunodu a brzy se před něj dostal.
Do hledáčku sportovních komisařů se v závěru dostal Ticktum, který v té chvíli kroužil až na 13. místě. Brit byl pokárán černobílou vlajkou.
Při chuti byl stále Mazepin. Vítěz hlavního závodu z minulého víkendu se v závěrečném okruhu posunul ještě na čtvrté místo před Delétraze. Na Švýcara si brousil v závěru zuby také Cunoda. Japonec se ale po výletu z trati ven musel spokojit se šestou příčkou.
Otevřená byla do posledních metrů i situace v boji o sedmé místo. To patřilo Schumacherovi, za kterým ale jen těsně kroužili Švarcman a Žou. Zde ovšem ke změně pořadí nedošlo.
Nejšťastnější mohl být v cíli Ilott. Brit si dojel pro druhé vítězství v sezoně. A co víc, tímto výsledkem Švarcmanovi sebral první místo v průběžném pořadí šampionátu.
Jezdci Premy se ale pro zítřek naskýtá dobrá příležitost vrátit úder. Po dnešním osmém místě mu totiž bude na startu patřit čelní příčka. Společnost mu bude v první řadě dělat kolega Schumacher. Ilotta naopak čeká start z opačného konce první osmičky.
Nejrychlejší kolo závodu zůstalo Daruvalovi. Protože ale skončil mimo elitní desítku, jdou dva bonusové body za Žouem.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Callum Ilott | UNI-Virtuosi | Mecachrome | 51:12,407 | 29 | 25+4 |
2. | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | Mecachrome | 51:20,981 | 29 | 18 |
3. | Jack Aitken | Campos Racing | Mecachrome | 51:24,710 | 29 | 15 |
4. | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 51:27,427 | 29 | 12 |
5. | Louis Delétraz | Charouz Racing Systém | Mecachrome | 51:29,051 | 29 | 10 |
6. | Juki Cunoda | Carlin | Mecachrome | 51:29,417 | 29 | 8 |
7. | Mick Schumacher | Prema Racing | Mecachrome | 51:31,639 | 29 | 6 |
8. | Robert Švarcman | Prema Racing | Mecachrome | 51:32,440 | 29 | 4 |
9. | Guanju Žou | UNI Virtuosi | Mecachrome | 51:32,835 | 29 | 2+2 |
10. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | 51:36,534 | 29 | 1 |
11. | Nobuharu Macušita | MP Motorsport | Mecachrome | 51:38,825 | 29 | 0 |
12. | Jehan Daruvala | Carlin | Mecachrome | 51:40,516 | 29 | 0 |
13. | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 51:48,521 | 29 | 0 |
14. | Marcus Armstrong | ART Grand Prix | Mecachrome | 51:54,132 | 29 | 0 |
15. | Dan Ticktum | DAMS | Mecachrome | 51:55,516 | 29 | 0 |
16. | Giuliano Alesi | BWT HWA Racelab | Mecachrome | 51:55,659 | 29 | 0 |
17. | Marino Sató | Trident | Mecachrome | 52:02,455 | 29 | 0 |
18. | Roy Nissany | Trident | Mecachrome | 52:03,835 | 29 | 0 |
19. | Arťom Markelov | BWT HWA Racelab | Mecachrome | 52:26,600 | 29 | 0 |
20. | Guilherme Samaia | Campos Racing | Mecachrome | 52:27,497 | 29 | 0 |
21. | Pedro Piquet | Charouz Racing Systém | Mecachrome | 52:04,246 | 28 | 0 |
Sean Gelael | DAMS | Mecachrome | - | 21 | 0 |
Pořadí šampionátu F2 - 2020
p. | Jezdec | ∑ | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Callum Ilott | 102 | 27 | - | 10 | 6 | 8 | 12 | 10 | - | 29 | |||||||||||||
2. | Christian Lundgaard | 87 | 12 | 6 | 8 | 17 | - | - | 12 | 14 |
18 |
|||||||||||||
3. | Robert Švarcman | 85 | 15 | 8 | 25 | - | 25 | 8 | - | - | 4 | |||||||||||||
4. | Nikita Mazepin | 70 | - | - | - | 1 | 20 | 6 | 25 | 6 | 12 | |||||||||||||
5. | Daniel Ticktum | 57 | 10 | 10 | 4 | 12 | 2 | - | 4 | 15 | - | |||||||||||||
6. | Louis Delétraz | 56 | 6 | 12 | - | - | 6 | 4 | 8 | 10 | 10 | |||||||||||||
7. | Guanyu Žou | 55 | 4 | - | 15 | 8 | 1 | 3 | 20 | - | 4 | |||||||||||||
8. | Mick Schumacher | 47 | - | 2 | 12 | - | 15 | 10 | 2 | - | 6 | |||||||||||||
9. | Juki Cunoda | 47 | - | - | 24 | - | - | - | 15 | - | 8 | |||||||||||||
10. | Felipe Drugovich | 46 | 4 | 17 | - | - | 10 | - | 10 | 4 | 1 | |||||||||||||
11. | Marcus Armstrong | 34 | 18 | - | 6 | 10 | - | - | - | - | - | |||||||||||||
12. | Luca Ghiotto | 27 | - | - | - | - | 12 | 15 | - | - | - | |||||||||||||
13. | Jack Aitken | 23 | - | 1 | 2 | 4 | - | - | - | 1 | 15 | |||||||||||||
14. | Jehan Daruvala | 18 | - | - | - | - | 8 | 2 | - | 8 | - | |||||||||||||
15. | Nobuharu Macušita | 9 | 2 | 4 | - | - | - | - | 1 | 2 | - | |||||||||||||
16. | Giuliano Alesi | 8 | 8 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||||||||
17. | Sean Gelael | 3 | - | - | 1 | 2 | - | - | - | - | - | |||||||||||||
18. | Roy Nissany | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||||||||
19. | Guilherme Samaia | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||||||||
20. | Pedro Piquet | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||||||||
21. | Arťom Markelov | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||||||||
22. | Marino Sató | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Průběžné pořadí týmů: 1. UNI-Virtuosi 157, 2. Prema Racing 132, 3. ART Grand Prix 121, 4. Hitech Grand Prix 97, 5. Carlin 65, 6. DAMS 60, 7. Charouz Racing System 56, 8. MP Motorsport 55, 9. Campos Racing 23, 10. BWT HWA Racelab 8, 11. Trident 1.
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2