Švarcman těžil z potíží soupeřů
F2 ve Spa-Francorchamps - sprint
Sprint nabídl největší příležitost kariéry ve formuli 2 Nissanymu. Izraelec ve službách Tridentu totiž po osmém místě v sobotním hlavním závodě startoval z první příčky. Druhé místo patřilo na roštu Žouovi, třetí Ticktumovi, čtvrté Švarcmanovi, páté Delétrazovi, šesté Schumacherovi, sedmé Mazepinovi, osmé včerejšímu vítězi Cunodovi, deváté Ghiottovi a nejlepší desítku uzavíral lídr šampionátu Ilott.
Mnohem lepší výchozí pozici než v sobotu měl nováček Vips. Estonec, který nahrazuje u stáje DAMS zraněného Gelaela, včera po nepovedené páteční kvalifikaci začínal až jako předposlední dvacátý první. V sobotním závodě ovšem předvedl úspěšnou stíhací jízdu a na startu nedělního závodu se mohl postavit na jedenácté místo.
Do nedělního závodu nastoupilo místo dvaceti dvou jenom dvacet jedna monopostů. Chyběl Macušita. Mechanici MP Motorsportu totiž nedokázali jeho vůz po včerejší nehodě připravit.
Hned na začátku zaváděcího kola se dostala do ohrožení i účast Vipse. Ten se nebyl schopen rozjet a musel být zatlačen do boxové uličky. Bylo tedy jasné, že pokud se do závodu vrátí, bude se muset stejně jako včera probíjet z chvostu.
Start se nejlépe vydařil Ticktumovi a posunul se do čela. Nissany spadl na druhou příčku. Na třetí místo se dostal Švarcman.
Nissany se ovšem nehodlal se ztrátou vedoucí pozice smířit a na rovince Kemmel Straight se dokázal před Ticktuma vrátit. Brit se sice v následujících zatáčkách nechtěl vzdát, byl to ale jeho soupeř z Tridentu, kdo vyšel z této bitvy vítězně.
Zanedlouho navíc Ticktum neměl k dalšímu útoku příležitost. Ve druhém kole totiž vyjel na trať zpomalovací vůz. Došlo k incidentu mezi dvěma kandidáty na mistrovský titul. Cunoda sestřelil Ilotta v zatáčce Malmedy a pro lídra šampionátu tímto závod skončil.
Za zpomalovacím vozem vedl Nissany. Druhý byl Ticktum, třetí Švarcman, čtvrtý Delétraz, pátý Žou, šestý Mazepin, sedmý Schumacher a bodovanou osmičku uzavíral Ghiotto. Včerejší vítěz Cunoda se propadl na dvanáctou pozici. Vips se nakonec byl schopen vrátit do závodu a po trati kroužil jako poslední dvacátý.
Ve čtvrtém okruhu přišel ke slovu restart. Ticktum se ihned vydal stíhat Nissanyho. O útok se pokusil v zatáčce Les Combes. Nissany ovšem nechtěl dát svou kůži lacino a mezi oběma jezdci došlo ke kontaktu. Po něm Ticktum vycestoval mimo trať a při návratu zkřížil Nissanymu cestu. Pilot Tridentu skončil ve zdi. Velká příležitost na dosažení dobrého výsledku byla zahozena. Po tomto incidentu vyjel na trať znovu zpomalovací vůz.
Incidentu mezi Nissanym a Ticktumem využil k posunu do čela Švarcman. Ticktum spadl na druhé místo. Třetí příčka patřila Delétrazovi, čtvrtá Žouovi, pátá Mazepinovi, šestá Ghiottovi, sedmá Schumacherovi a bodovanou osmičku uzavíral Aitken.
V sedmém kole se v Belgii znovu závodilo. Švarcman si po restartu udržel první místo. Těsně za ním ovšem kroužil Ticktum, který byl na rovince Kemmel Straight velmi blízko. Na útok se ale prozatím nezmohl.
Horkou chvilku zažil krátce po restartu Ghiotto. Ten měl co dělat, aby na výjezdu v zatáče Raidillon zkrotil svůj vůz. Italových potíží využil Schumacher a dostal se na šestou pozici.
V čele mezitím Švarcman začal ujíždět. Na Ticktuma se naopak dotahoval Delétraz. Při bližším pohledu na Britův vůz jsme si mohli povšimnout poškození předního křídla, čehož Delétraz využil k posunu na druhou příčku.
Dopředu šel i Schumacher. Ten pokořil druhý monopost Hitechu, ve kterém seděl Mazepin. Posunul se tak na páté místo.
Kdo očekával, že Delétraz začne Ticktumovi po posunu na druhou pozici ujíždět, zmýlil se. Ticktum se totiž na rovince Kemmel Straight před Švýcara vrátil.
Delétraz se navíc zanedlouho propadl až na šestou příčku. Postupně jej předjeli Žou, Schumacher a Mazepin.
Schumacher se brzy posunul i před Žoua. Najednou tak kroužil na třetím místě. Druhý Ticktum ovšem v příštích kolech byl tvrdým oříškem. Z toho těžil Švarcman, jehož náskok v čele brzy činil téměř devět sekund.
Špatnou zprávu obdržel Cunoda. Japonec dostal pětisekundovou penalizaci za zavinění incidentu s Ilottem v úvodu.
Zanedlouho se rozloučil se závodem další jezdec. Svůj vůz odstavil Armstrong.
Na konci jedenáctého kola Ticktum výrazně probrzdil a zkrátil si závěrečnou šikanu. Za ním jedoucí vozy ale dopředu nepustil. Schumacherovi však nezabralo mnoho času, než se před pilota DAMSu dostal.
Schumacher si vzápětí začal vyjíždět náskok. Ticktum se naopak musel bránit Žouovi.
Bojovalo se i o sedmé místo. Na to se vrátil Ghiotto, který oplatil Aitkenovi předjetí z úvodní fáze závodu. Brzy Aitkena potkala další rána. Obdržel totiž penalizaci deset sekund stop and go za to, že nestál na roštu správně.
Brzy došlo ke změně také na třetím místě. Žou odsunul Ticktuma.
Dopředu šel brzy znovu i Ghiotto. Ten se posunul na šesté místo před Delétraze. Mezi oběma došlo dokonce ke kontaktu. Delétraz vzápětí spadl ještě o něco hlouběji. Předjel ho totiž Cunoda.
Ve čtrnáctém kole sestřelil Daruvala Satóa. Pro druhého jmenovaného tím závod skončil a byla aktivována fáze virtuálního zpomalovacího vozu. Ind za tento incident později obdržel penalizaci deset sekund.
V šestnáctém kole znovu zavlály zelené vlajky. Delétraz se takřka ihned vrátil na sedmé místo před Cunodu. Za Japoncem navíc číhal na příležitost devátý Markelov, který byl najednou blízko prvním bodům v sezoně.
Ticktum se i nadále trápil. V závěru jej překonali jak Mazepin, tak Ghiotto, Delétraz, Cunoda, Lundgaard a Markelov. V cíli byl odmávnut až jako desátý. Brit měl co dělat, aby se v závěrečných metrech ubránil alespoň týmovému kolegovi Vipsovi. Ten se po startu z boxů dokázal propracovat na jedenácté místo.
Po projetí cílem se pořadí drobně měnilo. Cunoda sice projel cílem jako sedmý, z důvodu zmíněné pětisekundové penalizace za kolizi s Ilottem ale spadl na devátou příčku. Jeho propad hrál do karet Lundgaardovi, který se posunul z osmého místa na sedmé, a také Markelovovi. Vicemistr z roku 2017 povyskočil z deváté pozice na osmou a vybojoval letošní premiérový bod.
Pro třetí prvenství v sezoně si dojel Švarcman. Pilot Premy se současně mohl radovat ze dvou bonusových bodů za nejrychlejší kolo, které získal díky tomu, že skutečný autor tohoto počinu Aitken chyběl v nejlepší desítce. Švarcman se rovněž vrátil do čela šampionátu. Stříbrným výsledkem podtrhl dvojité vítězství Premy Schumacher. Třetí skončil Žou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Robert Švarcman | Prema Racing | Mecachrome | 42:44,391 | 18 | 15+2 |
2. | Mick Schumacher | Prema Racing | Mecachrome | 42:53,416 | 18 | 12 |
3. | Guanju Žou | UNI Virtuosi | Mecachrome | 42:55,584 | 18 | 10 |
4. | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 43:05,336 | 18 | 8 |
5. | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 43:06,298 | 18 | 6 |
6. | Louis Delétraz | Charouz Racing System | Mecachrome | 43:09,573 | 18 | 4 |
7. | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | Mecachrome | 43:11,187 | 18 | 2 |
8. | Arťom Markelov | BWT HWA Racelab | Mecachrome | 43:14,883 | 18 | 1 |
9. | Juki Cunoda | Carlin | Mecachrome | 43:14,950 | 18 | 0 |
10. | Dan Ticktum | DAMS | Mecachrome | 43:16,517 | 18 | 0 |
11. | Jüri Vips | DAMS | Mecachrome | 43:16,722 | 18 | 0 |
12. | Pedro Piquet | Charouz Racing System | Mecachrome | 43:17,223 | 18 | 0 |
13. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | 43:17,432 | 18 | 0 |
14. | Giuliano Alesi | BWT HWA Racelab | Mecachrome | 43:17,839 | 18 | 0 |
15. | Guilherme Samaia | Campos Racing | Mecachrome | 43:19,120 | 18 | 0 |
16. | Jehan Daruvala | Carlin | Mecachrome | 43:28,469 | 18 | 0 |
17. | Jack Aitken | Campos Racing | Mecachrome | 44:00,695 | 18 | 0 |
Marino Sató | Trident | Mecachrome | - | 13 | 0 | |
Marcus Armstrong | ART Grand Prix | Mecachrome | - | 9 | 0 | |
Roy Nissany | Trident | Mecachrome | - | 3 | 0 | |
Callum Ilott | UNI-Virtuosi | Mecachrome | - | 0 | ||
Nobuharu Macušita | MP Motorsport | Mecachrome | DNS | 0 |
Pořadí šampionátu F2 - 2020
p. | Jezdec | ∑ | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Robert Švarcman | 132 | 15 | 8 | 25 | - | 25 | 8 | - | - | 4 | - | 18 | - | 12 | 17 | ||||||||
2. | Callum Ilott | 122 | 27 | - | 10 | 6 | 8 | 12 | 10 | - | 29 | 4 | 14 | 1 | 1 | - | ||||||||
3. | Juki Cunoda | 111 | - | - | 24 | - | - | - | 15 | - | 8 | 15 | 12 | 8 | 29 | - | ||||||||
4. | Mick Schumacher | 106 | - | 2 | 12 | - | 15 | 10 | 2 | - | 6 | 14 | 8 | 10 | 15 | 12 | ||||||||
5. | Nikita Mazepin | 101 | - | - | - | 1 | 20 | 6 | 25 | 6 | 12 | 1 | - | 4 | 18 | 8 | ||||||||
6. | Guanyu Žou | 92 | - | 2 | 12 | - | 15 | 10 | 2 | - | 6 | 14 | 15 | - | 6 | 10 | ||||||||
7. | Christian Lundgaard | 89 | 12 | 6 | 8 | 17 | - | - | 12 | 14 | 18 | - | - | - | - | 2 | ||||||||
8. | Louis Delétraz | 81 | 6 | 12 | - | - | 6 | 4 | 8 | 10 | 10 | 8 | 1 | - | 12 | 4 | ||||||||
9. | Daniel Ticktum | 71 | 10 | 10 | 4 | 12 | 2 | - | 4 | 15 | - | 2 | 2 | 2 | 8 | - | ||||||||
10. | Felipe Drugovich | 67 | 4 | 17 | - | - | 10 | - | 10 | 4 | 1 | - | 6 | 15 | - | - | ||||||||
11. | Luca Ghiotto | 51 | - | - | - | - | 12 | 15 | - | - | - | - | 4 | 12 | 2 | 6 | ||||||||
12. | Nobuharu Macušita | 42 | 2 | 4 | - | - | - | - | 1 | 2 | - | - | 27 | 6 | - | |||||||||
13. | Marcus Armstrong | 34 | 18 | - | 6 | 10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||
14. | Jack Aitken | 33 | - | 1 | 2 | 4 | - | - | - | 1 | 15 | 10 | - | - | - | - | ||||||||
15. | Jehan Daruvala | 18 | - | - | - | - | 8 | 2 | - | 8 | - | - | - | - | - | - | ||||||||
16. | Giuliano Alesi | 8 | 8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||
17. | Roy Nissany | 5 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | ||||||||
18. | Sean Gelael | 3 | - | - | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||
19. | Pedro Piquet | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | ||||||||
20. | Arťom Markelov | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | ||||||||
21. | Guilherme Samaia | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||
22. | Marino Sató | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||
23. | Jüri Vips | - | - | - |
Zdroj: původní reportáž redakce, foto: Prema