Švarcmanovi se vyplatila pozdější zastávka
F2 na Hungaroringu – hlavní závod
S páteční deštivou kvalifikací se dokázal vypořádat nejlépe Ilott. Pilot stáje UNI-Virtuosi si tak dojel nejen pro pole position pro start hlavního závodu, ale také pro bonusové čtyři body, které jej v celkovém pořadí dostaly pouze o jeden bod za vedoucího muže Švarcmana.
Spolu s Ilottem se v sobotu, kdy již na jezdce čekala suchá trať, postavil do první řady druhý Ghiotto. Italovi se tak dnes naskýtala příležitost napravit nevydařené účinkování v podnicích na Red Bull Ringu, z nichž nedokázal vytěžit ani jeden bod.
Třetí startoval Žou, čtvrtý Ticktum, pátý Schumacher, šestý Lundgaard, sedmý Armstrong, osmý Aitken, devátý Gelael a elitní desítku zkompletoval Alesi. Těžký úkol stál před vedoucím mužem šampionátu Švarcmanem. Rus nezažil v pátek nejlepší den a kvalifikoval se až jako jedenáctý.
Po startu si Ilott udržel první příčku. Za ním se pořadí měnilo. Na druhé místo se totiž dostal Ticktum a na třetí Schumacher. Ticktum se ve druhé zatáčce dokonce pokoušel dostat před Ilotta. Na svého krajana ale nevyzrál.
Jako čtvrtý projížděl cílem prvního kola Lundgaard. Na páté místo se propadl po startu ze druhé příčky Ghiotto. Směrem nahoru šel naopak Švarcman, který se posunul na šestou pozici. Sedmý byl Aitken, osmá příčka patřila po startu ze třetí pozice Žouovi, na deváté figuroval Gelael a na desáté Armstrong.
V první zatáčce druhého kola skončil závod pro Trident. Došlo totiž ke kolizi mezi jeho jezdci Nissanym a Satem poté, co první jmenovaný nedobrzdil. Pro oba tímto závod skončil.
Na konci třetího kola se safety car vrátil do boxů a jezdci mohli znovu závodit. Ilott si pohlídal první příčku. Ke změně nedošlo ani na druhém a třetím místě, na nichž zůstali Ticktum a Schumacher.
Totéž ale neplatilo o Lundgaardově čtvrté pozici, na kterou si brousil zuby Ghiotto. Ve druhé zatáčce se mu skutečně podařilo posunout dopředu. Lundgaard se nehodlal vzdát a pokusil se vrátit před Itala zpět. Při snaze o předjetí ovšem došlo mezi oběma jezdci ke kontaktu, po kterém si Lundgaard přivodil defekt levé přední pneumatiky.
Ve snaze vyhnout se Lundgaardovu pomalu jedoucímu vozu zpomalil jeho týmový kolega Armstrong, na což nestihl zareagovat Markelov. Ten do Armstronga v páté zatáčce narazil a jeho vůz si to namířil do zdi. Lundgaard s Armstrongem se ještě dokázali dostat k mechanikům a první jmenovaný se byl schopen vrátit zpět.
Druhý restart přišel v sedmém kole. Ilott zůstal první. Ticktum se své druhé pozice dobrovolně vzdal poté, co zamířil ke svým mechanikům. Na druhou příčku se tak posunul Schumacher a na třetí Ghiotto.
Na konci kola pokračovaly zastávky v boxech. K mechanikům se odebral mimo jiné i lídr závodu Ilott. Na trať se vrátil jako čtrnáctý, před patnáctým Ilottem. Gelael se zařadil na 16. místo.
První místo mezitím převzal Schumacher. Druhý jel Ghiotto a třetí Švarcman, na kterého si již ale začal brousit zuby Žou.
Do závodu se mezitím vrátil Armstrong. Novozélanďan však brzy ze závodu definitivně odstoupil.
Zajímavý moment přineslo 11. kolo. Na konci desátého okruhu totiž zamířili do boxů Ghiotto se Žouem a Ital se vrátil jen těsně za Ilotta, tedy na virtuální druhou příčku. Brzy se však propadl za Ticktuma.
V 11. kole skončilo Lundgaardovo trápení. Vítěz sprintu ze druhého podniku na Red Bull Ringu odstavil u mechaniků svůj vůz a stáj ART Grand Prix tak stejně jako Trident již neměla co na práci.
Na konci 13. okruhu zamířil do boxů z prvního místa Schumacher. Zprvu se zdálo, že se mu zvolená strategie vyplatila. Vrátil se totiž před Ilotta. Na nezahřátých pneumatikách se ale trápil a toho Ilott využil k návratu do virtuálního vedení. Na reálné první místo se po Schumacherově zastávce posunul Švarcman.
Ve 14. kole se začínalo schylovat k odvetě souboje mezi Ticktumem a Ghiottem. Pilot Hitechu se k Britovi nebezpečně blížil.
Během 15. okruhu pak již oba sváděli těsný souboj. Ticktum se ale ubránil. Ghiotto se dozvěděl dobrou zprávu. Ředitelství závodu totiž oznámilo, že incident mezi ním a Lundgaardem z úvodu nebude dále vyšetřován. Totéž platilo i o kolizi mezi Armstrongem a Markelovem.
V první zatáčce 16. kola se Ghiotto znovu pokusil zaútočit na Ticktuma. Tentokrát již úspěšně. Ticktum si nemohl oddechnout ani potom, neboť na něj útočil Žou. V 17. kole se mu pilota stáje DAMS skutečně povedlo předjet. Za Ticktumem navíc byli další vlčáci hladoví po zisku pozice – Delétraz a Piquet.
Situace se začala dramatizovat rovněž ve virtuálním vedení, kde Ilott musel odolávat útokům Schumachera. Dařilo se mu to ale pouze do první zatáčky 18. kola. Zde Schumacherovi podlehl a najednou to tak byl Němec, kdo měl k vítězství nejblíže.
Vřelo to i ve spodních patrech průběžného pořadí závodu, konkrétně mezi Macušitou a Cunodou. Mezi japonskou dvojicí došlo ke kolizi, při které si Cunoda poškodil přední přítlačné křídlo a musel se vydat k mechanikům.
V 19. kole pokračoval Ticktumův pád. Tentokrát si na něm smlsnul Delétraz. Smůla se ale lepila také na paty Ticktumovu parťákovi Gelaelovi, který kvůli technickým problémům odstoupil.
Schumacher mezitím začal ujíždět Ilottovi. Ten se navíc musel spíše než před sebe dívat do zpětných zrcátek, protože se přibližoval Ghiotto.
Brzy se ale Ilott svému pronásledovateli vzdálil. Z Ghiottova náskoku naopak ukrajoval Ilottův týmový kolega Žou. I on ale brzy ztratil dech a nechal Ghiotta poodjet.
Na konci 27. kola se konečně odebral do boxů na prvním místě jedoucí Švarcman, který startoval na tvrdší směsi pneumatik a na posledních deset kol nazul tu měkčí. Rus se v boxech lehce zdržel a při návratu na trať navíc probrzdil. Zařadil se ale před Ghiotta. Ital jej sice vzápětí předjel, bylo však jasné, že v závěrečných kolech bude Rus své soupeře díky čerstvému obutí trápit.
A tak se skutečně stalo. Již v 29. kole totiž šel Švarcman před Ghiotta a v nájezdu do 30. kola i před Ilotta. V tu chvíli tak figuroval na druhém místě o čtyři sekundy za Schumacherem.. Ilott krátce na to vyklidil pódiové příšky úplně. Předjel jej totiž Ghiotto.
Švarcmanovi se poté, co se posunul na druhou příčku, podařilo dostihnout Schumachera během jediného kola. V nájezdu do 31. kola převzal od svého týmového kolegy vedení.
Švarcman nebyl jediným pozdě stavějícím Rusem, který těžil v závěru z výhody čerstvých pneumatik. Totéž se dařilo i Mazepinovi, který se začal probíjet vzhůru a ve 32. kole již figuroval na pátém místě poté, co předstihl Delétraze se Žouem. Mezi jeho dvěma obětmi došlo vzápětí ke kontaktu. Oba ale mohli pokračovat a navíc neztratili žádné pozice.
Mazepin ještě během 32. okruhu předjel Ilotta a v té chvíli mu tak patřilo již čtvrté místo. Vzápětí začal stahovat i týmového kolegu Ghiotta.
Z novějších pneumatik těžili rovněž Daruvala s Drugovichem. Ti ve 35. kole jeli již na šestém, respektive sedmém místě. Mazepin se pak během stejného okruhu zvládl dostat před Ghiotta na třetí místo.
Ve 36. kole stíhací jízda Mazepina, Daruvaly a Drugoviche pokračovala. Mazepin se posunul na druhé místo před Schumachera. Daruvala s Drugovichem zdolali Ilotta a dostali se tak na páté, respektive šesté místo.
Pro vítězství si dojel Švarcman, který do cíle dorazil s náskokem zhruba 16,5 sekundy na druhého Mazepina. Pilot Hitechu, který si kromě 18 bodů připsal i dva bonusové za nejrychlejší kolo, se mohl radovat ze svého premiérového pódia v tomto šampionátu. Na stupních vítězů mu kromě Švarcmana dělal společnost i Schumacher.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Robert Švarcman | Prema Racing | Mecachrome | 1:01:36,211 | 37 | 25 |
2. | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 1:01:51,810 | 37 | 18+2 |
3. | Mick Schumacher | Prema Racing | Mecachrome | 1:01:59,262 | 37 | 15 |
4. | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 1:02:08,986 | 37 | 12 |
5. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | 1:02:12,452 | 37 | 10 |
6. | Jehan Daruvala | Carlin | Mecachrome | 1:02:16,315 | 37 | 8 |
7. | Louis Delétraz | Charouz Racing System | Mecachrome | 1:02:22,402 | 37 | 6 |
8. | Callum Ilott | UNI Virtuosi | Mecachrome | 1:02:24,991 | 37 | 4+4 |
9. | Daniel Ticktum | DAMS | Mecachrome | 1:02:25,863 | 37 | 2 |
10. | Guanju Žou | UNI Virtuosi | Mecachrome | 1:02:28,387 | 37 | 1 |
11. | Giuliano Alesi | BWT HWA Racelab | Mecachrome | 1:02:38,000 | 37 | 0 |
12. | Nobuharu Macušita | MP Motorsport | Mecachrome | 1:02:57,528 | 37 | 0 |
13. | Jack Aitken | Campos Racing | Mecachrome | 1:03:07,955 | 37 | 0 |
14. | Pedro Piquet | Charouz Racing System | Mecachrome | 1:03:21,997 | 37 | 0 |
15. | Guilherme Samaia | Campos Racing | Mecachrome | 1:01:39,068 | 36 | 0 |
16. | Juki Cunoda | Carlin | Mecachrome | 1:01:45,614 | 36 | 0 |
17. | Sean Gelael | DAMS | Mecachrome | 1:03:03,637 | 36 | 0 |
Christian Lundgaard | ART Grand Prix | Mecachrome | DNF | 10 | 0 | |
Marcus Armstrong | ART Grand Prix | Mecachrome | DNF | 5 | 0 | |
Arťom Markelov | BWT HWA Racelab | Mecachrome | DNF | 3 | 0 | |
Roy Nissany | Trident | Mecachrome | DNF | 1 | 0 | |
Marino Sató | Trident | Mecachrome | DNF | 1 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Švarcman 73, 2. Ilott 51, 3. Lundgaard 43, 4. Ticktum 38, 5. Armstrong 34, 6. Drugovich 31, 7. Schumacher 29, 8. Žou 28, 9. Delétraz 24, 10. Cunoda 24, 11. Mazepin 21, 12. Ghiotto 12, 13. Daruvala 8, 14. Alesi 8, 15. Aitken 7, 16. Macušita 6, 17. Gelael 3, 18. Nissany 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Prema Racing 102, 2. UNI-Virtuosi 79, 3. ART Grand Prix 77, 4. DAMS 41, 5. MP Motorsport 37, 6. Hitech Grand Prix 33, 7. Carlin 32, 8. Charouz Racing System 24, 9. BWT HWA Racelab 8, 10. Campos Racing 7, 11. Trident 1.
Zdroj: FORMULE.cz