Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Clia v Maďarsku patřila Wysmykovi a Pekařovi

Clia v Maďarsku patřila Wysmykovi a Pekařovi

ESET Cup na Hungaroringu – Renault Clio Cup

Na Hungaroringu o víkendu vyvrcholila letošní sezona ESET Cupu. Součástí programu byly opět mimo jiné i závody vozů Renault Clio.

Předchozích šest letošních klání této kategorie (dvě se konala v Grobniku, dvě na Slovakiaringu a dvě v Brně) mělo jedno společné – vítěze. Ve všech vystoupil na nejvyšší stupeň jezdec stáje Carpek Racing Tomáš Pekař. Po druhém víkendovém klání na Masarykově okruhu se navíc český pilot mohl radovat rovněž ze zisku titulu.

Vstup do maďarského podniku se mu ale nevydařil. V páteční kvalifikaci totiž zajel pouze šestý čas a do úvodní jízdy víkendu, která byla na programu ještě týž den, tak vyrážel ze třetí řady. První místo si vyjel jezdec stáje Judesy Racing Jonas Karklys před druhým Pawlem Wysmykem a třetím Adamem Rzepeckim.

Start z čelní příčky ale Karklys ve vítězství přetavit nedokázal. Byl to totiž Wysmyk, kdo projel pod šachovnicovou vlajkou jako první. Za polským závodníkem, který hájil barvy stáje BM Racing Team, dojel jeho krajan Adam Rzepecki, jenž obsadil druhou příčku. Na stupně vítězů přece jen i tentokrát vystoupil suverén z předchozích závodů Pekař, který obsadil bronzovou pozici.

Karklys se během závodu propadl na čtvrté místo. Jako pátý projel cílem Levente Losonczy, šestý Tomasz Rzepecki, sedmý Pekařův týmový kolega ze stáje Carpek Racing Richard Meixner a osmá a zároveň poslední mezi clii Yasmeen Kolocová.

To ale nebyla konečná podoba výsledků. Po dojezdu do cíle totiž komisaři udělili sedmi jezdcům penalizaci za překračování traťových limitů. Nejvíce hřešil Karklys (42 trestných sekund). Trestu ale neunikli ani Losonczy (27 sekund), Pekař (17 sekund), vítězný Wysmyk (12 sekund), Adam Rzepecki (12 sekund), Tomasz Rzepecki (sedm sekund) a Kolocová (dvě sekundy). Jako jediný tak odešel s čistým štítem Meixner.

Jezdci měli v prvním závodě problémy s respektováním traťových limitů. Foto: ESET Cup

Podobu nejlepší trojice tyto sankce nijak nezměnily. Vítězství zůstalo Wysmykovi, druhé místo Adamovi Rzepeckému a třetí Pekařovi. Na čtvrté místo se posunul Tomasz Rzepecki. Jako pátý byl nakonec klasifikován Losonczy, šestý „bezúhonný“ Meixner, na sedmou příčku se propadl vítěz kvalifikace Karklys a osmá skončila Kolocová.

Druhý víkendový závod byl na programu v neděli. Jezdci se na jeho roštu seřadili podle svých druhých nejrychlejších časů z kvalifikace. To ale pro nejlepší trojici neznamenalo žádnou změnu. První opět startoval Karklys, druhý Wysmyk a třetí Adam Rzepecki. Ze stejné příčky jako v prvním závodě, tedy ze šesté, začínal také Tomáš Pekař.

I tentokrát se Pekařovi dařilo probíjet se pořadím vzhůru a v cíli mohl být ještě spokojenější než v sobotu. Dojel si totiž pro vítězství. Druhý skončil Adam Rzepecki, který si tímto výsledkem zajistil titul vicemistra, a třetí Jonas Karklys. Vítěz prvního závodu Wysmyk se musel spokojit se čtvrtým místem.

Šachovnicovou vlajku spatřilo ve druhém závodě jenom šest clií. Yasmeen Kolocová a Richard Meixner totiž tentokrát do cíle nedojeli, ačkoli byli klasifikováni.

Vozy Renault Clio se po Hungaroringu neproháněly sami. Sdílely ho spolu s vozy Mazda MX5. Tato auta ovšem nebodovala do ESET Cupu, ale do hodnocení FIA CEZ nebo do maďarského šampionátu. Zatímco v prvním závodě se mezi mazdami dařilo nejvíce Bencemu Dóczimu, neděle patřila Sámuelu Kovácsovi.

Výsledky prvního závodu: 1. Pawel Wysmyk (Polsko, BM Racing Team, Renault Clio) 12 kol, 2. Adam Rzepecki (Polsko, Basenhurt, Renault Clio) +0,463, 3. Tomáš Pekař (Česká republika, Carpek Racing, Renault Clio) +5,676, 4. Tomasz Rzepecki (Polsko, Basenhurt, Renault Clio) +7,331, 5. Levente Losonczy (Maďarsko, Z.S.P Motorsport Kft., Renault Clio) +27,230, 6. Richard Meixner (Česká republika, Carpek Racing, Renault Clio) +29,511, 7. Jonas Karklys (Litva, Judesy Racing, Renault Clio) +31,310, 8. Yasmeen Kolocová (Česká republika, Buggyra Zero Mileage Racing, Renault Clio) +38,112, 9. Bence Dóczi (Maďarsko, Proex Motorsport Egyesület, Mazda MX5) +1 kolo, 10. Sámuel Kovács (Maďarsko, Proex Motorsport Egyesület, Mazda MX5) +1 kolo, 11. Gábor Grigalek (Maďarsko, Proex Motorsport Egyesület, Mazda MX5) +1 kolo, 12. Ondrej Fekete (Slovensko, ARC Bratislava, Mazda MX5) +1 kolo, 13. Michaela Dorčíková (Slovensko, ARC Bratislava, Mazda MX5) +1 kolo, 14. Viktor Mihalik (Maďarsko, Proex Motorsport Egyesület, Mazda MX5) +1 kolo, 15. Domonkos Dely (Maďarsko, MGAMS Kft., Mazda MX5) +1 kolo, 16. Tamás Herczeg (Maďarsko, MGAMS Kft., Mazda MX5) +1 kolo, 17. Ottó Horváth (Maďarsko, Proex Motorsport Egyesület, Mazda MX5) +1 kolo, DNF Dávid Němček (Slovensko, ARC Bratislava, Mazda MX5) +6 kol.

Výsledky druhého závodu: 1. Tomáš Pekař (Česká republika, Carpek Racing, Renault Clio) 10 kol, 2. Adam Rzepecki (Polsko, Basenhurt, Renault Clio) +9,162, 3. Jonas Karklys (Litva, Judesy Racing, Renault Clio) +13,765, 4. Pawel Wysmyk (Polsko, BM Racing Team, Renault Clio) +15,977, 5. Levente Losonczy (Maďarsko, Z.S.P Motorsport Kft., Renault Clio) +28,571, 6. Tomasz Rzepecki (Polsko, Basenhurt, Renault Clio) +29,164, 7. Sámuel Kovács (Maďarsko, Proex Motorsport Egyesület, Mazda MX5) +2:42,404, 8. Yasmeen Kolocová (Česká republika, Buggyra Zero Mileage Racing, Renault Clio) +1 kolo, 9. Domonkos Dely (Maďarsko, MGAMS Kft., Mazda MX5) +1 kolo, 10. Dávid Němček (Slovensko, ARC Bratislava, Mazda MX5) +1 kolo, 11. Viktor Mihalik (Maďarsko, Proex Motorsport Egyesület, Mazda MX5) +1 kolo, 12. Ondrej Fekete (Slovensko, ARC Bratislava, Mazda MX5) +1 kolo, 13. Gábor Grigalek (Maďarsko, Proex Motorsport Egyesület, Mazda MX5) +1 kolo, 14. Ottó Horváth (Maďarsko, Proex Motorsport Egyesület, Mazda MX5) +1 kolo, 15. Tamás Herczeg (Maďarsko, MGAMS Kft., Mazda MX5) +1 kolo, 16. Michaela Dorčíková (Slovensko, ARC Bratislava, Mazda MX5) +1 kolo, 17. Richard Meixner (Česká republika, Carpek Racing, Renault Clio) +3 kola, DNF Bence Dóczi (Maďarsko, Proex Motorsport Egyesület, Mazda MX5) +10 kol.

Konečné pořadí ESET Cupu v kategorii Renault Clio Cup: 1. Tomáš Pekař (Česká republika, Carpek Racing) 190 bodů, 2. Adam Rzepecki (Polsko, Basenhurt) 102 bodů, 3. Pawel Wysmyk (Polsko, BM Racing Team) 90 bodů, 4. Tomasz Rzepecki (Polsko, Basenhurt) 77 bodů, 5. Mark Mramor (Slovinsko, Lema Racing) 56 bodů, 6. Levente Losonczy (Maďarsko, Z.S.P Motorsport Kft.) 56 bodů, 7. Jonas Karklys (Litva, Judesy Racing) 46 bodů, 8. Miha Primožič (Slovinsko, Lema Racing) 30 bodů, 9. Andrea Tronconi (Itálie, Lema Racing) 24 bodů, 10. Zoran Poglajen (Slovinsko, AK Lamko) 23 bodů, 11. Aliyyah Kolocová (Česká republika, Buggyra Zero Mileage Racing) 20 bodů, 12. Sandi Jeram (Slovinsko, Lema Racing) 18 bodů, 13. Thomas Fischer (Rakousko, MSC Rottenegg) 16 bodů, 14. Richard Meixner (Česká republika, Carpek Racing) 16 bodů, 15. Alfred Fischer (Rakousko, MSC Rottenegg) 8 bodů, 16. Igor Tomljanović (Chorvatsko, Lema Racing) 4 body, 17. Yasmeen Kolocová (Česká republika, Buggyra Zero Mileage Racing) 3 body.

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: ESET Cup