Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bum, a vidina titulu zmizela Verstappenovi v nedohlednu

Bum, a vidina titulu zmizela Verstappenovi v nedohlednu

Sázka na brzkou zastávku nevyšla

Co to je modus 8? Nevíme přesně, ale zjišťujeme, že tento motorový režim Max Verstappen zrovna dvakrát nemiluje. Vyplývá to z rádiové komunikace během včerejší VC Emilie-Romagni.

Nizozemec rezolutně odmítl návrh závodního inženýra, aby ho využil ke zdolání Valtteriho Bottase. „Ano, modus 8 v oblibě nemá,“ potvrdil šéf Red Bull Racingu Christian Horner v rozhovoru pro Sky. „Naše pohonné jednotky jsou hodně citlivé a některá jejich nastavení jezdci špatně snášejí. Příště už Maxe do modu 8 nutit nebudeme.

To byl ale jen střípek z pestrého Verstappenova příběhu, který neměl šťastný konec. Tým ho poměrně brzy stáhl na výměnu pneumatik. Mercedes podle očekávání zareagoval povoláním Bottase. Představa, že Fin Verstappena dotáhne na čerstvých gumách k ujíždějícímu Hamiltonovi, se bohužel ukázala jako lichá. Bottasův vůz nebyl po přejetí trosek z Vettelova auta v pořádku a Verstappena spíše brzdil. 

Verstappen znovu bojoval proti dvojnásobné přesile. Foto: Red Bull

„Ocitli jsme se ve strategickém sendviči,“ přiznal Horner. „Potřebovali bychom udělat dvě věci současně, a to nešlo.“ Mercedes mohl zvolit odlišné taktiky, zatímco Verstappen zbyl sám voják v poli. V pomoc od Albona rozhodně doufat nemohl.

Stáj proto na něj naléhala, aby se před raněného soupeře co nejdříve dostal. „Vystavil ho značnému tlaku a donutil ho k chybě,“ pochválil svého svěřence Horner. „V té chvíli všechno vypadalo dobře.

Verstappen kroužil jako druhý a neměl žádné podstatnější problémy. „Jenže najednou jsem ztratil auto, jelikož došlo k defektu,“ vybavil si pilot, který v té chvíli přišel i o teoretickou šanci na zisk titulu mistra světa. „Nevím, kde jsem k němu přišel, protože všechno do posledního okamžiku fungovalo bezvadně.

Horner vychází z toho, že Verstappen najel na nějaké úlomky, které způsobily kolaps pneumatiky: „Zrovna hovořil se svým inženýrem, když najednou bum a guma explodovala. Na trati muselo něco ležet.“ Kde se to tam vzalo, se už těžko dozvíme.

Zdroj: Motorsport, Sky, úvodní foto: Red Bull