Mercedesu stačilo obout střední pneumatiky
VC Bahrajnu – 1. trénink
Minimálně sekundu na kolo stále činí rezerva, kterou má na as-Sachiru špička pole k dispozici. V úvodním tréninku určitě nevyužila potenciál vozů na sto procent. Mercedes ani nesáhl po měkkých gumách. Přesto jasně dominoval.
V Bahrajnu po ránu dokonce sprchlo, ale teď už byla trať suchá. Teplota vzduchu se vyšplhala na 26 a asfaltu na 27 stupňů.
Pirelli poskytlo k vyzkoušení i některé prototypy pneumatik pro sezonu 2021. Týmy byly povinny na nich během pátku absolvovat alespoň šest kol.
Dvě stáje daly šanci svým rezervistům. Williams nasadil místo Russella Nissanyho, zatímco u Alfy Romeo nahradil Räikkönena Kubica.
Po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky se na dráhu vyhrnuli prakticky všichni účastníci. Brzy jsme se dočkali i referenčních časů, prozatím vesměs na tvrdém obutí. Kralovaly mercedesy, když Hamilton zajel 1:31,01 a Bottas 1:31,44. Třetí se držel Sainz před Ricciardem a Albonem.
Hamilton záhy své maximum vylepšil na 1:30,503, druhý byl o půl sekundy zpět Kvjat, ovšem na měkkých gumách. Jezdilo se ostošest, výkon po čtvrthodince chyběl jen u Verstappena, Ocona, Gaslyho a Nissanyho.
Mercedesy jsou mimo dosah, ale jinak Pérez opět dokázal, že má skvělou formu. Foto: Racing Point
Za Kvjata se zařadil jeho kolega Gasly, se ztrátou 59 setin na Hamiltona. Potom se nečekaně hned za novopečeným mistrem světa vynořil Grosjean, ještě blíže se dostal Verstappen a posléze Hamiltona z čela sesadil Albon (1:30,426), jemuž jde v závěrečných třech podnicích u Perského zálivu o všechno. Všichni tři ovšem použili o dva stupně měkčí směs.
Do normálu vrátil situaci na středních gumách Bottas (1:30,27) a po něm Hamilton (1:30,133). Stále jsme se však pohybovali dosti daleko od úrovně, na níž jsme elitní závodníky očekávali.
Grosjean těžce probrzdil a chvíli se proháněl v terénu. Do boxů byl nucen ohlásit, že přitom kompletně oddělal pneumatiky.
Duo černých šípů rozdělil Pérez, jenž za Hamiltonem zaostal jen o šest setin. Čtvrté a páté místo patřilo Verstappenovi a Albonovi z Red Bullu a jako šestý byl veden Stroll. Premianti v hodnocení Poháru konstruktérů i zde zatím dokazovali svoji převahu.
Na opačném pólu Nissany znovu přesvědčoval, že na formuli 1 prostě nemá. Od parťáka Latifiho na předposlední příčce ho dělilo propastných jeden a půl sekundy.
O překvapení se postaral Gasly, který se středním obutím zdolal o osm setin Hamiltona a na chviličku se stal lídrem. Radost mu ale vzápětí pokazili Bottas (1:29,48) a nabuzený Hamilton (1:29,03). Hranice 1:30 konečně padla a mercedesy počaly ostatním mizet v dáli.
Následující tři víkendy zřejmě rozhodnou o další Albonově kariéře. Foto: Red Bull
Jako houby po dešti se množily škrtnuté časy kvůli nedodržování limitů okruhu. Kvjatovi už došla trpělivost a vyzval přes rádio ředitele velkých cen Michaela Masiho, aby se na to konečně vykašlal… „Místo činu“ přitom bylo pořád jedno a totéž – zatáčka číslo 4.
Po hodině jsme se stali svědky nezvyklé podívané, když se nad poušť nasouvaly dešťové mraky. U Ferrari měli ale trochu jiné starosti. Umístění žalostné, a navíc Leclerc žehral na mizernou životnost pneumatik, drolících se už po jediném kole. Když už mu to konečně sedlo, připletl se do cesty pomalý konkurent.
Problémy zřejmě neminuly ani Verstappena. Odjel jen osmnáct kol a potom se technici vrhli na podvozek jeho monopostu. Grosjean opět vycestoval, jinak však mohl být spokojen. Držel se na devátém místě těsně před Magnussenem. Tak vysoko nejsme Haas zvyklí vídat. Nakonec ale post v první desítce ani jeden z jeho pilotů neudržel.
Závěrečné minuty se už odehrávaly v relativním poklidu. Více určitě napoví až podvečerní simulace kvalifikace.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:29,033 | 40 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:29,482 | + 0.449 | 41 |
3. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:30,000 | + 0.967 | 31 |
4. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:30,018 | + 0.985 | 31 |
5. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:30,049 | + 1.016 | 34 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:30,294 | + 1.261 | 18 |
7. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:30,302 | + 1.269 | 34 |
8. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:30,384 | + 1.351 | 28 |
9. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:30,426 | + 1.393 | 30 |
10. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:30,508 | + 1.475 | 30 |
11. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:30,589 | + 1.556 | 29 |
12. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:30,628 | + 1.595 | 24 |
13. | Robert Kubica | Alfa Romeo | Ferrari | 1:30,732 | + 1.699 | 24 |
14. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:30,832 | + 1.799 | 28 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:30,854 | + 1.821 | 29 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:30,896 | + 1.863 | 27 |
17. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:31,020 | + 1.987 | 37 |
18. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:31,392 | + 2.359 | 27 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:32,472 | + 3.439 | 29 |
20. | Roy Nissany | Williams | Mercedes | 1:32,801 | + 3.768 | 27 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes