Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedesu stačilo obout střední pneumatiky

Mercedesu stačilo obout střední pneumatiky

VC Bahrajnu – 1. trénink

Minimálně sekundu na kolo stále činí rezerva, kterou má na as-Sachiru špička pole k dispozici. V úvodním tréninku určitě nevyužila potenciál vozů na sto procent. Mercedes ani nesáhl po měkkých gumách. Přesto jasně dominoval.

V Bahrajnu po ránu dokonce sprchlo, ale teď už byla trať suchá. Teplota vzduchu se vyšplhala na 26 a asfaltu na 27 stupňů.

Pirelli poskytlo k vyzkoušení i některé prototypy pneumatik pro sezonu 2021. Týmy byly povinny na nich během pátku absolvovat alespoň šest kol.

Dvě stáje daly šanci svým rezervistům. Williams nasadil místo Russella Nissanyho, zatímco u Alfy Romeo nahradil Räikkönena Kubica.

Po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky se na dráhu vyhrnuli prakticky všichni účastníci. Brzy jsme se dočkali i referenčních časů, prozatím vesměs na tvrdém obutí. Kralovaly mercedesy, když Hamilton zajel 1:31,01 a Bottas 1:31,44. Třetí se držel Sainz před Ricciardem a Albonem.

Hamilton záhy své maximum vylepšil na 1:30,503, druhý byl o půl sekundy zpět Kvjat, ovšem na měkkých gumách. Jezdilo se ostošest, výkon po čtvrthodince chyběl jen u Verstappena, Ocona, Gaslyho a Nissanyho. 

Mercedesy jsou mimo dosah, ale jinak Pérez opět dokázal, že má skvělou formu. Foto: Racing Point

 Za Kvjata se zařadil jeho kolega Gasly, se ztrátou 59 setin na Hamiltona. Potom se nečekaně hned za novopečeným mistrem světa vynořil Grosjean, ještě blíže se dostal Verstappen a posléze Hamiltona z čela sesadil Albon (1:30,426), jemuž jde v závěrečných třech podnicích u Perského zálivu o všechno. Všichni tři ovšem použili o dva stupně měkčí směs.

Do normálu vrátil situaci na středních gumách Bottas (1:30,27) a po něm Hamilton (1:30,133). Stále jsme se však pohybovali dosti daleko od úrovně, na níž jsme elitní závodníky očekávali.

Grosjean těžce probrzdil a chvíli se proháněl v terénu. Do boxů byl nucen ohlásit, že přitom kompletně oddělal pneumatiky.

Duo černých šípů rozdělil Pérez, jenž za Hamiltonem zaostal jen o šest setin. Čtvrté a páté místo patřilo Verstappenovi a Albonovi z Red Bullu a jako šestý byl veden Stroll. Premianti v hodnocení Poháru konstruktérů i zde zatím dokazovali svoji převahu.

Na opačném pólu Nissany znovu přesvědčoval, že na formuli 1 prostě nemá. Od parťáka Latifiho na předposlední příčce ho dělilo propastných jeden a půl sekundy.

O překvapení se postaral Gasly, který se středním obutím zdolal o osm setin Hamiltona a na chviličku se stal lídrem. Radost mu ale vzápětí pokazili Bottas (1:29,48) a nabuzený Hamilton (1:29,03). Hranice 1:30 konečně padla a mercedesy počaly ostatním mizet v dáli. 

Následující tři víkendy zřejmě rozhodnou o další Albonově kariéře. Foto: Red Bull

Jako houby po dešti se množily škrtnuté časy kvůli nedodržování limitů okruhu. Kvjatovi už došla trpělivost a vyzval přes rádio ředitele velkých cen Michaela Masiho, aby se na to konečně vykašlal… „Místo činu“ přitom bylo pořád jedno a totéž – zatáčka číslo 4.

Po hodině jsme se stali svědky nezvyklé podívané, když se nad poušť nasouvaly dešťové mraky. U Ferrari měli ale trochu jiné starosti. Umístění žalostné, a navíc Leclerc žehral na mizernou životnost pneumatik, drolících se už po jediném kole. Když už mu to konečně sedlo, připletl se do cesty pomalý konkurent.

Problémy zřejmě neminuly ani Verstappena. Odjel jen osmnáct kol a potom se technici vrhli na podvozek jeho monopostu. Grosjean opět vycestoval, jinak však mohl být spokojen. Držel se na devátém místě těsně před Magnussenem. Tak vysoko nejsme Haas zvyklí vídat. Nakonec ale post v první desítce ani jeden z jeho pilotů neudržel.

Závěrečné minuty se už odehrávaly v relativním poklidu. Více určitě napoví až podvečerní simulace kvalifikace.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:29,033   40
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:29,482 + 0.449 41
3. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:30,000 + 0.967 31
4. Carlos Sainz McLaren Renault 1:30,018 + 0.985 31
5. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:30,049 + 1.016 34
6. Max Verstappen Red Bull Honda 1:30,294 + 1.261 18
7. Alexander Albon Red Bull Honda 1:30,302 + 1.269 34
8. Esteban Ocon Renault Renault 1:30,384 + 1.351 28
9. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:30,426 + 1.393 30
10. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:30,508 + 1.475 30
11. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:30,589 + 1.556 29
12. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:30,628 + 1.595 24
13. Robert Kubica Alfa Romeo Ferrari 1:30,732 + 1.699 24
14. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:30,832 + 1.799 28
15. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:30,854 + 1.821 29
16. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:30,896 + 1.863 27
17. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:31,020 + 1.987 37
18. Lando Norris McLaren Renault 1:31,392 + 2.359 27
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:32,472 + 3.439 29
20. Roy Nissany Williams Mercedes 1:32,801 + 3.768 27

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes