Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pod umělým osvětlením dominoval Verstappen

Pod umělým osvětlením dominoval Verstappen

VC Bahrajnu - 2. trénink

Nad okruhem v as Sachíru se pro druhý trénink začalo smrákat a ke slovu přišlo umělé osvětlení. Teplota vzduchu oproti odpoledním jízdám znatelně klesla na 17,5 °C, povrch závodní dráhy ochladl na 24 °C. Druhý trénink by měl dát už reálnější obrázek o výkonnosti vozů, protože týmy se pokouší o simulaci kvalifikačních jízd s nejměkčími sadami pneumatik.

Jezdci se okamžitě po zahájení odpočtu vydali na závodní dráhu. První vyrazil Magnussen, následován vláčkem téměř celého pole pilotů. Ovšem vozy Hamiltona i Verstappena jsou stále v boxem a mechanici na nich usilovně pracují.

Všichni jsou na trati na středně tvrdých pneumatikách, pouze dvojice McLarenu obula tvrdou směs. Zaváděcí měřený čas nastolil Sainz s hodnotou 1:33,837. Ne na dlouho, protože ho vzápětí překonal jeho týmový kolega Leclerk (1:33,121).

Hamilton vyjel na dráhu, Verstappen ovšem zatím stále čeká v boxech. Na čelo se za obě ferrari posunuly vozy týmu Alpine, které od sebe rozdělil Hamilton a s časem 1:34,379 uzmul čtvrtou příčku. Ocon i Hamilton si týmu přes rádio stěžovali na tzv. porpoising, což je nešvar plynoucí z nových technických předpisů, kvůli čemuž se některé monoposty při vyšších rychlostech na rovinkách pohupují.

Verstappen se konečně dostal na trať a zajel čas o 0,5 vteřiny horší než Leclerk, což mu stačilo na druhé místo. Teprve po 14 minutách tréninku se na závodní dráhu vydává i druhý vůz Red Bulu s Pérezem. Potíže z prvního tréninku snad už definitivně zahnal Bottas a vyjel si 4. místo časem 1:33,970.

Solidní výkon předvádí náhradník za Vettela Hülkenberg a na měkkých pneumatikách se usadil na pátém místě. Měkkou směs obouvají i ostatní piloti, takže lze očekávat zajíždění rychlých časů, které nastaví referenční laťku. Solidně se osmělil Magnussen a poskočil na 2. příčku, když na vedoucího Leclerka ztratil pouhých 0,062 vteřiny. Zrychlují i ostatní vozy, Alonso se vyhoupl do čela s časem 1:32,877, což si ale Leclerk nemohl nechat líbit a vrátil se do vedení (1:32.263).

Trápení Hamiltona s těžko ovladatelným vozem pokračovalo a jeho výkon stačil jen na 16. místo. Oproti tomu jeho největší rival Verstappen zajíždí čas 1:31,936 a bezpečně se posouvá na čelo průběžného pořadí. Russel je o 6 desetin vteřiny pomalejší než Verstappen, což mu stačí na 3. místo. Hamilton se zlepšil jen na 9. příčku a přes rádio hlásil: „Nějaký problém s předními brzdami, člověče. Tahá pravá přední."

Lewise Hamiltona trápila nestabilita jeho mercedesu a problémy s brzdami. Foto: Pirelli

Leclercova druhá jízda na měkkých pneumatikách ho posunula o 0,087 vteřin před Verstappena. Po této mini-kvalifikační simulaci byl na trati relativní klid. Za zmínku určitě stojí, že oba vozy Haasu jsou pro tuto chvíli v top 10.

Tréninkové jízdy pokračují a Sainz se řadí na 3. místo, obě ferrari jsou tak, stejně jako při prvním tréninku na 2. a 3. příčce. Problémy trápí také Ricciarda, který v garáži už opustil svůj vůz. Ředitelství závodu zaznamenalo incident mezi Leclerkem u Cunodou, kdy japonský závodník blokoval rychlou stopu. Leclerk jen frustrovaně zvedal ruce. Komisaři FIA budou prohřešek po závodě řešit.

Šachovnicový praporek ohraničil konec druhého tréninku a není bez zajímavosti, že 5 vozů z první desítky má pod kapotou motor Ferrari. Na prvním místě zůstal Verstappen, následovaný Leclerkem a Sainzem. Pod pomyslnými stupni vítězů se pak seřadili Russel, Alonso, Bottas, Pérez, Schumacher, Hamilton a první desítku uzavřel Magnussen.

Ve výjezdovém kole zapříčinil Cunoda další incident, když se v 8. zatáčce opřel svým předním křídlem do pravé zadní pneumatiky Strollova vozu.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Honda 1:31,936   20
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:32,023 + 0.087 20
3. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:32,520 + 0.584 22
4. George Russell Mercedes Mercedes 1:32,529 + 0.593 25
5. Fernando Alonso Alpine Renault 1:32,877 + 0.941 24
6. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:32,951 + 1.015 30
7. Sergio Pérez Red Bull Honda 1:32,958 + 1.022 20
8. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:33,085 + 1.149 24
9. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,144 + 1.208 23
10. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:33,183 + 1.247 23
11. Lando Norris McLaren Mercedes 1:33,280 + 1.344 27
12. Esteban Ocon Alpine Renault 1:33,360 + 1.424 25
13. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:33,621 + 1.685 24
14. Juki Cunoda AlphaTauri Honda 1:33,789 + 1.853 26
15. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:33,953 + 2.017 27
16. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:33,958 + 2.022 25
17. Nico Hülkenberg Aston Martin Mercedes 1:34,061 + 2.125 28
18. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:34,166 + 2.230 12
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:34,486 + 2.550 28
20. Alexander Albon Williams Mercedes 1:34,735 + 2.799 22

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull