Verstappen nadále ukazuje Mercedesu záda
VC Bahrajnu – 3. trénink
Pořád to ještě nemusí nic znamenat, ale i pouhým okem je patrné, že red bully sedí na okruhu v Bahrajnu mnohem pevněji než konkurenční mercedesy. Sedm desetin, které Verstappen v závěrečné prověrce před bojem o pole position nadělil Hamiltonovi, už nelze považovat za náhodu. Navíc díky Gaslymu se výborně drží i „béčko“ rudých býků.
Před začátkem sobotního programu se řešila v podstatě stejná otázka, která přišla na přetřes mnohokrát už v loňském roce. Je skutečně na základě pátečních výsledků Red Bull silnější než Mercedes? Nebo trojcípá hvězda opět blufuje a jede na půl plynu? Komentoval se jednak výrok Helmuta Marka, že Red Bull byl tentokrát rychlejší i v dlouhých úsecích, což nebývalo zvykem, jednak Bottasovo lamentování, že mercedes je „prakticky neříditelný“ (později vysvětloval, že se to vztahovalo pouze na situaci, kdy jeho pirelky už měly na kahánku). Hamilton si zase postěžoval na nervózní záď monopostu.
Hamilton má před kvalifikací o čem přemýšlet... Foto: Mercedes
Na as-Sachíru panoval pěkný pařák s teplotou až 38 stupňů! Asfalt se dokonce rozpálil na bezmála padesát stupňů. Týmy tím měly zkomplikovanou situaci, protože do začátku kvalifikace má dojít k razantnějšímu „ochlazení“ někam ke třicítce. Trefit správné nastavení auta tudíž bylo docela oříškem. Zvláště, když nechyběl ani obligátní, byť nevítaný společník – neustále se točící vítr.
Vedro v kokpitu nikoho nelákalo. Kamera ukázala Ocona ještě v civilu, jak poklidně klábosí s mechaniky. Jediným, kdo se vydal v úvodu alespoň na instalační kolo, byl Cunoda.
Teprve po deseti minutách se dráha počala zaplňovat. Vstupní výkon zaznamenal na měkkých gumách Bottas, jenže hned v první zatáčce se ocitl v únikové zóně, takže čas nestál za nic. Nepovedl se ani reparát, kdy byl pro změnu nucen masivně korigovat ve střední pasáži. Vážně se dalo brát až Hamiltonových 1:32,93. Jeho auto ale zejména v kontaktu s obrubníky působilo neklidně.
Leclerc se roztočil ve třetí zatáčce a žaloval, že přilnavost je hodně špatná. Na trať se nevešel ani Schumacher. Úroda chyb byla nadstandardní.
Výkonné hondy táhnou vzhůru i vozy AlphaTauri. Foto: AlphaTauri
Vedení převzal dosavadní víkendový premiant Verstappen – 1:32,61, a to dokonce s tvrdým obutím. Krok se špicí držel ještě Norris, ostatní výrazněji ztráceli. Později přitlačil Gasly (1:32,73) a rázem se tak v čele ocitly dva vozy s motory Honda. Naopak Bottas se po vícenásobném škrtnutí času propadl na poslední příčku.
Gasly potvrdil výtečnou formu AlphaTauri posunem na 1:32,32. Vettel hlásil, že z auta cosi odlétlo a praštilo ho do přilby.
V poslední třetině se stáje přeladily na kvalifikační vlnu. Hamilton poskočil na 1:31,31, Bottas, jehož konečně přestala pronásledovat smůla, se zařadil hned za něj (+0,53). Čekalo se, jak zareaguje Verstappen. Zatím se kupředu drali Sainz (+0,79) a Ricciardo (+1,16). Předzvěstí Verstappenova náporu se stal Pérezův skok na třetí příčku (+0,59). Jeho parťák pak nikoho nenechal na pochybách, kdo je teď ve formuli 1 pánem, když dal 1:30,57!
Odpověď Mercedesu byla rozpačitá. Hamilton probrzdil a Bottas si raději nechával v boxech upravit nastavení předního křídla.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:30,577 | 11 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:31,316 | + 0.739 | 14 |
3. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:31,583 | + 1.006 | 13 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:31,855 | + 1.278 | 16 |
5. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:31,908 | + 1.331 | 11 |
6. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:32,108 | + 1.531 | 16 |
7. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:32,224 | + 1.647 | 15 |
8. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:32,423 | + 1.846 | 11 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:32,431 | + 1.854 | 13 |
10. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:32,477 | + 1.900 | 12 |
11. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:32,482 | + 1.905 | 17 |
12. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:32,500 | + 1.923 | 11 |
13. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:32,709 | + 2.132 | 15 |
14. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:32,755 | + 2.178 | 15 |
15. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:32,820 | + 2.243 | 15 |
16. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:32,860 | + 2.283 | 10 |
17. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:33,323 | + 2.746 | 14 |
18. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:33,422 | + 2.845 | 14 |
19. | Nikita Mazepin | Haas | Haas | 1:33,622 | + 3.045 | 14 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:33,959 | + 3.382 | 16 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull