Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen nadále ukazuje Mercedesu záda

Verstappen nadále ukazuje Mercedesu záda

VC Bahrajnu – 3. trénink

Pořád to ještě nemusí nic znamenat, ale i pouhým okem je patrné, že red bully sedí na okruhu v Bahrajnu mnohem pevněji než konkurenční mercedesy. Sedm desetin, které Verstappen v závěrečné prověrce před bojem o pole position nadělil Hamiltonovi, už nelze považovat za náhodu. Navíc díky Gaslymu se výborně drží i „béčko“ rudých býků.

Před začátkem sobotního programu se řešila v podstatě stejná otázka, která přišla na přetřes mnohokrát už v loňském roce. Je skutečně na základě pátečních výsledků Red Bull silnější než Mercedes? Nebo trojcípá hvězda opět blufuje a jede na půl plynu? Komentoval se jednak výrok Helmuta Marka, že Red Bull byl tentokrát rychlejší i v dlouhých úsecích, což nebývalo zvykem, jednak Bottasovo lamentování, že mercedes je „prakticky neříditelný“ (později vysvětloval, že se to vztahovalo pouze na situaci, kdy jeho pirelky už měly na kahánku). Hamilton si zase postěžoval na nervózní záď monopostu. 

Hamilton má před kvalifikací o čem přemýšlet... Foto: Mercedes

Na as-Sachíru panoval pěkný pařák s teplotou až 38 stupňů! Asfalt se dokonce rozpálil na bezmála padesát stupňů. Týmy tím měly zkomplikovanou situaci, protože do začátku kvalifikace má dojít k razantnějšímu „ochlazení“ někam ke třicítce. Trefit správné nastavení auta tudíž bylo docela oříškem. Zvláště, když nechyběl ani obligátní, byť nevítaný společník – neustále se točící vítr.

Vedro v kokpitu nikoho nelákalo. Kamera ukázala Ocona ještě v civilu, jak poklidně klábosí s mechaniky. Jediným, kdo se vydal v úvodu alespoň na instalační kolo, byl Cunoda.

Teprve po deseti minutách se dráha počala zaplňovat. Vstupní výkon zaznamenal na měkkých gumách Bottas, jenže hned v první zatáčce se ocitl v únikové zóně, takže čas nestál za nic. Nepovedl se ani reparát, kdy byl pro změnu nucen masivně korigovat ve střední pasáži. Vážně se dalo brát až Hamiltonových 1:32,93. Jeho auto ale zejména v kontaktu s obrubníky působilo neklidně.

Leclerc se roztočil ve třetí zatáčce a žaloval, že přilnavost je hodně špatná. Na trať se nevešel ani Schumacher. Úroda chyb byla nadstandardní.

 

Výkonné hondy táhnou vzhůru i vozy AlphaTauri. Foto: AlphaTauri

 

Vedení převzal dosavadní víkendový premiant Verstappen – 1:32,61, a to dokonce s tvrdým obutím. Krok se špicí držel ještě Norris, ostatní výrazněji ztráceli. Později přitlačil Gasly (1:32,73) a rázem se tak v čele ocitly dva vozy s motory Honda. Naopak Bottas se po vícenásobném škrtnutí času propadl na poslední příčku.

Gasly potvrdil výtečnou formu AlphaTauri posunem na 1:32,32. Vettel hlásil, že z auta cosi odlétlo a praštilo ho do přilby.

V poslední třetině se stáje přeladily na kvalifikační vlnu. Hamilton poskočil na 1:31,31, Bottas, jehož konečně přestala pronásledovat smůla, se zařadil hned za něj (+0,53). Čekalo se, jak zareaguje Verstappen. Zatím se kupředu drali Sainz (+0,79) a Ricciardo (+1,16). Předzvěstí Verstappenova náporu se stal Pérezův skok na třetí příčku (+0,59). Jeho parťák pak nikoho nenechal na pochybách, kdo je teď ve formuli 1 pánem, když dal 1:30,57!

Odpověď Mercedesu byla rozpačitá. Hamilton probrzdil a Bottas si raději nechával v boxech upravit nastavení předního křídla.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Honda 1:30,577   11
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:31,316 + 0.739 14
3. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:31,583 + 1.006 13
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:31,855 + 1.278 16
5. Sergio Pérez Red Bull Honda 1:31,908 + 1.331 11
6. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:32,108 + 1.531 16
7. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:32,224 + 1.647 15
8. Esteban Ocon Alpine Renault 1:32,423 + 1.846 11
9. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:32,431 + 1.854 13
10. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:32,477 + 1.900 12
11. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:32,482 + 1.905 17
12. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:32,500 + 1.923 11
13. Juki Cunoda AlphaTauri Honda 1:32,709 + 2.132 15
14. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:32,755 + 2.178 15
15. Fernando Alonso Alpine Renault 1:32,820 + 2.243 15
16. Lando Norris McLaren Mercedes 1:32,860 + 2.283 10
17. George Russell Mercedes Mercedes 1:33,323 + 2.746 14
18. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:33,422 + 2.845 14
19. Nikita Mazepin Haas Haas 1:33,622 + 3.045 14
20. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:33,959 + 3.382 16

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull