Verstappen hodil Mercedesu rukavici
VC Bahrajnu – 3. trénink
Z jednoznačné záležitosti může být drama. Verstappen ujel v generálce na kvalifikaci černým šípům opravdu o hodně a navíc se konečně snad chytil Albon. Už předtím se tvrdilo, že Mercedes nedorazil do pouštního království ve vrcholné formě, jenže se to přičítalo zčásti nechuti vymačkat v rozhodnuté situaci z aut všechno, jednak ochotě věnovat se v maximální míře testování gum pro rok 2021. Tahle povinnost dnes ovšem odpadla, přesto si s ambiciozním Nizozemcem neporadil.
Sice bylo oblačno, ale hodně teplo. Vzduch měl 28 stupňů, asfalt se zahřál na 33 stupňů.
Ředitelství velké ceny se rozhodlo po neblahých včerejších zkušenostech, kdy více než třicetkrát byl některému z účastníků škrtnut čas za nedodržení limitu trati, přihmouřit nad poklesky v kritické čtvrté zatáčce oko.
Albon po ráně ve druhém tréninku nastoupil s novým podvozkem. Přes noc se „vyšívalo“ u AlphaTauri, přičemž mechanici využili jeden ze dvou přesčasových bonusů, které tým na sezonu má.
Hamilton má před kvalifikací o čem přemýšlet. Foto: Mercedes
Jako první se na trať vydal Magnussen, dalším se ale moc nechtělo. Svoji roli sehrálo určitě i to, že kvalifikace se pojede za tmy a tedy při podstatně nižší teplotě.
Teprve po dvaceti minutách začalo být na dráze rušněji. Do čela se dostal s 1:30,4 hříšník Albon, následován Norrisem a Sainzem. To platilo jen do okamžiku, kdy za to na měkkých gumách vzal Verstappen a dostal se na 1:29,6. Hamilton na něj nabral vcelku podstatnou ztrátu čtyř desetin sekundy. Vettela rozčílil Russell, jenž mu v rychlém kole včas neuhnul.
V poločase si nadále vedení udržoval Verstappen, navzdory tomu, že při aplikaci DRS část jeho zadního křídla volně vlála ve větru. Následovali Hamilton, Pérez, Gasly, Albon a Ocon. Totálně se nevedlo Vettelovi, jenž se ocitl na předposlední příčce.
Závěrečná čtvrthodina se odehrála ve znamení finálního souboje o nejlepší čas. Všechno probíhalo podle obvyklých not. Mercedesy dávaly ostatním pořádně na frak. Bottas poskočil na 1:28,7, Hamilton ukrojil z jeho výkonu další desetinu.
Scuderia AlphaTauri dostala obě auta do první desítky. Foto: AlphaTauri
Jenže Verstappen se tím nenechal rozhodit. Už v úvodním sektoru měl na Hamiltona k dobru devět setin a v tempu nepolevil ani potom. Nakonec sedminásobnému šampionovi utekl o tři desetiny sekundy. Kdo by to čekal? I tak dobrou náladu v ležení Red Bullu vylepšil Albon, který se posunul na čtvrté místo.
Potom ještě vzbudily pozornost velkolepé začátky obou renaultů, jenže Ocon i Ricciardo následně zvadli a propadli se do průměru.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:28,355 | 11 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:28,618 | + 0.263 | 12 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:28,721 | + 0.366 | 14 |
4. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:29,018 | + 0.663 | 12 |
5. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:29,455 | + 1.100 | 12 |
6. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:29,472 | + 1.117 | 16 |
7. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:29,567 | + 1.212 | 8 |
8. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:29,585 | + 1.230 | 17 |
9. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:29,660 | + 1.305 | 13 |
10. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:29,672 | + 1.317 | 12 |
11. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:29,684 | + 1.329 | 9 |
12. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:29,691 | + 1.336 | 11 |
13. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:29,859 | + 1.504 | 15 |
14. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:29,970 | + 1.615 | 10 |
15. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:30,183 | + 1.828 | 14 |
16. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:30,559 | + 2.204 | 16 |
17. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:30,652 | + 2.297 | 16 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:30,759 | + 2.404 | 12 |
19. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:30,823 | + 2.468 | 16 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:30,917 | + 2.562 | 19 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull