Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen hodil Mercedesu rukavici

Verstappen hodil Mercedesu rukavici

VC Bahrajnu – 3. trénink

Z jednoznačné záležitosti může být drama. Verstappen ujel v generálce na kvalifikaci černým šípům opravdu o hodně a navíc se konečně snad chytil Albon. Už předtím se tvrdilo, že Mercedes nedorazil do pouštního království ve vrcholné formě, jenže se to přičítalo zčásti nechuti vymačkat v rozhodnuté situaci z aut všechno, jednak ochotě věnovat se v maximální míře testování gum pro rok 2021. Tahle povinnost dnes ovšem odpadla, přesto si s ambiciozním Nizozemcem neporadil.

Sice bylo oblačno, ale hodně teplo. Vzduch měl 28 stupňů, asfalt se zahřál na 33 stupňů.

Ředitelství velké ceny se rozhodlo po neblahých včerejších zkušenostech, kdy více než třicetkrát byl některému z účastníků škrtnut čas za nedodržení limitu trati, přihmouřit nad poklesky v kritické čtvrté zatáčce oko.

Albon po ráně ve druhém tréninku nastoupil s novým podvozkem. Přes noc se „vyšívalo“ u AlphaTauri, přičemž mechanici využili jeden ze dvou přesčasových bonusů, které tým na sezonu má.

 

Hamilton má před kvalifikací o čem přemýšlet. Foto: Mercedes

 

Jako první se na trať vydal Magnussen, dalším se ale moc nechtělo. Svoji roli sehrálo určitě i to, že kvalifikace se pojede za tmy a tedy při podstatně nižší teplotě.

Teprve po dvaceti minutách začalo být na dráze rušněji. Do čela se dostal s 1:30,4 hříšník Albon, následován Norrisem a Sainzem. To platilo jen do okamžiku, kdy za to na měkkých gumách vzal Verstappen a dostal se na 1:29,6. Hamilton na něj nabral vcelku podstatnou ztrátu čtyř desetin sekundy. Vettela rozčílil Russell, jenž mu v rychlém kole včas neuhnul.

V poločase si nadále vedení udržoval Verstappen, navzdory tomu, že při aplikaci DRS část jeho zadního křídla volně vlála ve větru. Následovali Hamilton, Pérez, Gasly, Albon a Ocon. Totálně se nevedlo Vettelovi, jenž se ocitl na předposlední příčce.

Závěrečná čtvrthodina se odehrála ve znamení finálního souboje o nejlepší čas. Všechno probíhalo podle obvyklých not. Mercedesy dávaly ostatním pořádně na frak. Bottas poskočil na 1:28,7, Hamilton ukrojil z jeho výkonu další desetinu.

 

Scuderia AlphaTauri dostala obě auta do první desítky. Foto: AlphaTauri

 

Jenže Verstappen se tím nenechal rozhodit. Už v úvodním sektoru měl na Hamiltona k dobru devět setin a v tempu nepolevil ani potom. Nakonec sedminásobnému šampionovi utekl o tři desetiny sekundy. Kdo by to čekal? I tak dobrou náladu v ležení Red Bullu vylepšil Albon, který se posunul na čtvrté místo.

Potom ještě vzbudily pozornost velkolepé začátky obou renaultů, jenže Ocon i Ricciardo následně zvadli a propadli se do průměru.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Honda 1:28,355   11
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:28,618 + 0.263 12
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:28,721 + 0.366 14
4. Alexander Albon Red Bull Honda 1:29,018 + 0.663 12
5. Carlos Sainz McLaren Renault 1:29,455 + 1.100 12
6. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:29,472 + 1.117 16
7. Lando Norris McLaren Renault 1:29,567 + 1.212 8
8. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:29,585 + 1.230 17
9. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:29,660 + 1.305 13
10. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:29,672 + 1.317 12
11. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:29,684 + 1.329 9
12. Esteban Ocon Renault Renault 1:29,691 + 1.336 11
13. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:29,859 + 1.504 15
14. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:29,970 + 1.615 10
15. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:30,183 + 1.828 14
16. George Russell Williams Mercedes 1:30,559 + 2.204 16
17. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:30,652 + 2.297 16
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:30,759 + 2.404 12
19. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:30,823 + 2.468 16
20. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:30,917 + 2.562 19

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull