Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Schumacherovi stačilo k titulu i osmnácté místo

Schumacherovi stačilo k titulu i osmnácté místo

F2 v Bahrajnu II. - sprint

Před posledním závodem letošní sezony formule 2 zůstávali ve hře o titul již jen dva závodníci - Mick Schumacher a Callum Ilott. Blíže měl k mistrovské koruně Schumacher. Jeho náskok na Ilotta činil čtrnáct bodů, což vzhledem ke skutečnosti, že ve hře bylo sedmnáct bodů, znamenalo velmi slibnou pozici.

Na pole position ale stál někdo jiný. Po včerejším osmém místě, na které se posunul díky penalizaci Mazepina, připadlo Ticktumovi. Spolu s pilotem DAMSu stál v první řadě druhý Daruvala. Oba aspiranty na celkové prvenství jsme registrovali ve druhé řadě. Jako třetí začínal lídr šampionátu Schumacher a jako čtvrtý Ilott. Páté místo patřilo Švarcmanovi, šesté Drugovichovi, sedmé Žouovi, osmé včerejšímu vítězi Cunodovi, deváté Mazepinovi a nejlepší desítku uzavíral Piquet.

Ticktum se po startu musel bránit jak Daruvalovi, tak Schumacherovi. Nakonec se ale v čele udržel. Schumacher se posunul na druhou pozici před Daruvalu. V nájezdu do čtvrté zatáčky ovšem Němec probrzdil, čehož využil Daruvala k návratu na druhou pozici. Ze Schumacherova zaváhání zkoušel těžit také jeho největší rival v boji o titul Ilott. Ten ale na pilota Premy už nevyzrál.

Ilott se navíc ve zbytku pátého kola propadl za Švarcmana na páté místo. Hned v nájezdu do druhého kola se ale před týmového kolegu Schumachera vrátil. Švarcman na Brita dotíral i během druhého kola, zatím ale zůstával pátý. Navíc musel dávat pozor na šestého Žoua se sedmým Drugovichem, kteří jeli těsně za ním.

 V čele mezitím stále jel Ticktum s náskokem větším než jedné sekundy na druhého Daruvalu. Ind si navíc opět musel dávat pozor na Schumachera. Ten se totiž dotahoval zpět a zajel nejrychlejší kolo. Během čtvrtého okruhu se před Daruvalu skutečně dostal. Němec se sice nacházel na pozici, která mu zajišťovala titul, přesto ale zcela klidný být nemohl. Musel si totiž dávat pozor na levou přední pneumatiku, kterou probrzdil v úvodu závodu.

Včerejší vítěz Cunoda se v úvodu propadl z osmého místa na desáté. Dařilo se mu ale získávat ztracené pozice zpět a když se v šestém kole dostal před Mazepina, byl znovu na své startovní pozici. V šestém kole zajel nejrychlejší kolo závodu a bylo jasné, že i sedmý Drugovich nemůže být v klidu. V té chvíli měl ale stále více než dvousekundový náskok.

Dan Ticktum nakonec start z čelní příčky ve vítězství neproměnil. Foto: DAMS


Úvod závodu se vydařil i nejmladšímu pilotovi ve startovním poli Pourchairemu. Pilot stáje BWT HWA Racelab kroužil po trati jako jedenáctý.

Schumacher se sice dostal před Daruvalu, pilot Carlinu se ale byl schopen i po pádu na třetí místo držet v jeho blízkosti a v osmém kole se vrátil na druhé místo zpátky. I třetí příčka by ale synovi sedminásobného mistra světa formule 1 Michaela Schumachera k titulu stačila. Čtvrtý Ilott byl za ním o osm desetin.

Do boxů zamířil Boschung, jedoucí do té doby ve druhé desítce. Švýcar se po návratu na trať propadl na poslední dvacáté druhé místo.

V jedenáctém kole již byl Ilott nalepen na zádi Schumachera. Zdálo se, že se mezi dvojicí uchazečů o titul schyluje k přímému souboji.

Během jedenáctého kola byl na chvíli vyhlášen virtuální zpomalovací vůz. Důvodem byl úlomek ležící na trati. Traťoví komisaři jej ale brzy odklidili.

Schumacher byl v úvodních metrech po restartu schopen poodjet Ilottovi a přiblížit se ke druhému Daruvalovi. Ind si ale brzy opět vyjel náskok a Schumacher už byl znovu pod tlakem Ilotta.

Daruvala nejenže poodjel Schumacherovi, ale také se dotáhl na vedoucího Ticktuma. Britovo první místo se tak ocitlo v ohrožení.

Mezitím jsme byli svědky prvního odstoupení. Závod skončil pro Boschunga, který chvíli předtím stavěl. Důvod k radosti neměl ani Delétraz. Na čtrnáctém místě jedoucí Švýcar obdržel penalizaci pěti sekund za získání výhody při výjezdu mimo trať.

Ralph Boschung v neděli do cíle nedojel. Foto: Campos Racing

Ticktum s Daruvalou ujeli Schumacherovi s Ilottem. Mezi oběma tandemy ale stále byly velmi těsné rozestupy.

V patnáctém kole se Daruvala ve čtvrté zatáčce pokusil zaútočit na Ticktuma. Jeho pokus po vnější straně ale nevyšel a Ticktum tak zatím zůstával lídrem závodu. K Schumacherovi s Ilottem se mezitím přibližovali Švarcman, Žou a Drugovich.

V první zatáčce šestnáctého kola přišel další Daruvalův pokus dostat se před Ticktuma. I tentokrát ale pilot DAMSu tento tlak ustál.

Do defenzivní stopy musel jít na cílové rovince i Schumacher. Němec se ale zatím před Ilottem držel.

V první zatáčce sedmnáctého kola se opakovala situace, která nastala o kolo dříve. Daruvala to opět zkusil na Ticktuma, tentokrát po vnějšku. Opět ale nebyl úspěšný.

Prostor k oddechu neměl ani Schumacher, který dokonce znovu probrzdil. Opět se tak stalo ve čtvrté zatáčce a málem toho využil Ilott. Nakonec se ale před Schumachera nedostal.

V úvodu osmnáctého kola znovu útočil Ilott na Schumachera. Jejich souboje ale využil Švarcman a na okamžik se před Ilotta dostal. Pilot UNI-Virtuosi mu vzápětí předjetí vrátil. Schumacher sice zůstával třetí, o pneumatiky se ale příliš dobře nestaral. Znovu totiž probrzdil ve čtvrté zatáčce.

V devatenáctém kole již Schumacher Ilottovi podlehl. Brit to nejprve zkusil v první zatáčce, kde ještě úspěšný nebyl. Ve čtvrté zatáčce již ale ano. Před Schumachera se navíc dostal i týmový kolega Švarcman. Při obraně této pozice Schumacher znovu probrzdil. A aby toho nebylo málo, rozhodl se Schumacher přezout a zamířil do boxů. Na trať se vrátil až jako dvacátý a boj o titul najednou dostal jiný náboj. Ilott ale stále kroužil po trati jako třetí, což mu nestačilo. Navíc byl pod tlakem čtvrtého Švarcmana.

Schumacherova ztráta na devatenáctého Samaiu činila po návratu na trati šestnáct sekund. Bylo tedy jasné, že ho čeká perných dvanáct kol.

Pokračoval boj v čele. Daruvala to znovu zkusil na Ticktuma, opět to ale na posun do čela nestačilo.

Zkoušel to i Švarcman, který byl ale ve čtvrté zatáčce příliš široký. Nejenže se nedostal na třetí místo před Ilotta, ale později navíc spadl za Žoua. Před Číňana se ale brzy dostal zpět.

Netrvalo dlouho a Žou byl znovu čtvrtý. Před Švarcmana se navíc posunul i Cunoda, který již byl pátý. Rus si navíc musel hlídat i sedmého Armstronga a osmého Drugoviche.

 V čele pokračoval souboj mezi Ticktumem a Daruvalou. V poslední zatáčce dvacátého šestého kola se Daruvala před Ticktuma konečně dostal. Ticktum se pokoušel v první a čtvrté zatáčce nadcházejícího okruhu reagovat. Na první místo se ale nevrátil.

Dopředu šel i Cunoda. Ten se nejprve posunul na čtvrté místo před Žoua poté i na třetí příčku před Ilotta, čímž ještě více zkomplikoval jeho šance na titul. Ilott pak spadl i za týmového kolegu Žoua a musel se bránit Švarcmanovi.

To vše hrálo do karet Schumacherovi. Ten zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým a přibližoval se k Samaiovi. Brzy se navíc posunul o pozici vpřed díky zastávce Pourchaireho, který rovněž vsadil na čerstvé gumy. Schumacher tak kroužil po trati jako devatenáctý. Kromě Schumachera a Pourchaireho jel na čerstvých gumách také Markelov, který přezul ještě před zmíněnou dvojicí.

Arťom Markelov v Bahrajnu. Arťom Markelov byl jedním z těch, kteří během závodu stavěli. Foto: BWT HWA Racelab


Z trati vycestoval Drugovich a propadl se tak mimo nejlepší desítku. Nadále se propadal i Ilott, kterého předjel Švarcman. V úvodu 30. kola již byl sedmý poté, co ho předjel Alesi. Schumacher mohl tedy být stále klidnější.

V čele si mezitím Daruvala vyjel náskok jedné a půl sekundy před Ticktumem. Ve třicátém prvním kole Schumacher konečně předjel Samaiu a posunul se na osmnácté místo.

Ilott se neudržel na bodech. Nejprve ho předjel Ghiotto, poté také druhý pilot Hitechu Mazepin a Drugovich. Najednou z toho tak bylo desáté místo. Ilottovy gumy již zkrátka nebyly v té nejlepší kondici.

V předposledním kole svitla členům týmu Carlin naděje na dvojité vítězství. Cunoda se totiž dostal před Ticktuma. Brit mu ale vzápětí předjetí vrátil. Cunoda ovšem během posledního kola tlačil na Ticktuma i nadále a nakonec přece jen pro sebe urval stříbrný výsledek.

Z vítězství se radoval Daruvala. Nejšťastnějším mužem v cíli ale byl Schumacher. Ten sice skončil osmnáctý, přesto se radoval z titulu šampiona.

Ani jeho největší rival Ilott totiž nebodoval. Cílem projel až jako jedenáctý, neboť ho v závěru předjel i Delétraz. Švýcar se ale po přičtení pětisekundové penalizace propadl a Ilott tak obsadil desátou příčku. Pětisekundový trest obdržel i Armstrong. Novozélanďan zavinil incident s Drugovichem a spadl ze třináctého místa na čtrnácté.

Posledním vítězem letošní sezony formule 2 se stal Jehan Daruvala. Foto: Carlin

Ilott nakonec málem neudržel ani titul vicemistra. Třetí Cunoda totiž za ním v konečném zúčtování zaostal o jediný bod. Japonec si z dnešního závodu odnesl kromě dvanácti bodů také dva bonusové za nejrychlejší kolo. To sice zajel Schumacher, jelikož se ale neumístil na bodech, skóroval Cunoda.

 

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Jehan Daruvala Carlin Mecachrome 37:26,570 34 15
2. Juki Cunoda Carlin Mecachrome 37:30,131 34 12+2
3. Dan Ticktum DAMS Mecachrome 37:30,472 34 10
4. Guanju Žou UNI Virtuosi Mecachrome 37:32,185 34 8
5. Robert Švarcman Prema Racing Mecachrome 37:34,155 34 6
6. Giuliano Alesi MP Motorsport Mecachrome 37:35,610 34 4
7. Luca Ghiotto Hitech Grand Prix Mecachrome 37:37,663 34 2
8. Felipe Drugovich MP Motorsport Mecachrome 37:40,448 34 1
9. Nikita Mazepin Hitech Grand Prix Mecachrome 37:41,106 34 0
10. Callum Ilott UNI Virtuosi Mecachrome 37:42,593 34 0
11. Pedro Piquet Charouz Racing System Mecachrome 37:42,727 34 0
12. Christian Lundgaard ART Grand Prix Mecachrome 37:43,621 34 0
13. Louis Delétraz Charouz Racing System Mecachrome 37:46,746 34 0
14. Marcus Armstrong ART Grand Prix Mecachrome 37:48,414 34 0
15. Roy Nissany Trident Mecachrome 37:50,209 34 0
16. Marino Sató Trident Mecachrome 37:52,659 34 0
17. Sean Gelael DAMS Mecachrome 37:53,329 34 0
18. Mick Schumacher Prema Racing Mecachrome 37:55,099 34 0
19. Guilherme Samaia Campos Racing Mecachrome 38:02,506 34 0
20. Arťom Markelov BWT HWA Racelab Mecachrome 38:26,339 34 0
21. Théo Pourchaire BWT HWA Racelab Mecachrome 37:30,734 33 0
- Ralph Boschung Campos Racing Mecachrome - 9 0

Konečné pořadí šampionátu F2 - 2020

p. Jezdec
1. Mick Schumacher 215 - 2 12 - 15 10 2 - 6 14 8 10 15 12 25 12 10 8 25 5 12 2 10 -
2. Callum Ilott 201 27 - 10 6 8 12 10 - 29 4 14 1 1 - 12 15 - 4 15 1 22 - 10 -
3. Juki Cunoda 200 - - 24 - - - 15 - 8 15 12 8 29 - 12 - - - 22 2 10 - 29 14
4. Robert Švarcman 177 15 8 25 - 25 8 - - 4 - 18 - 12 17 2 6 - - - - 4 15 12 6
5. Nikita Mazepin 164 - - - 1 20 6 25 6 12 1 - 4 18 8 - 1 25 - 6 7 10 12 2 -
6. Guanyu Žou 151,5 - 2 12 - 15 10 2 - 6 14 15 - 6 10 10 - - 6 4 7,5 - 6 18 8
7. Christian Lundgaard 149 12 6 8 17 - - 12 14 18 - - - - 2 15 12 12 17 - - - 4 - -
8. Louis Delétraz 134 6 12 - - 6 4 8 10 10 8 1 - 12 4 4 8 17 12 - - - 12 - -
9. Felipe Drugovich 121 4 17 - - 10 - 10 4 1 - 6 15 - - - - 12 - - - 25 1 15 1
10. Luca Ghiotto 106 - - - - 12 15 - - - - 4 12 2 6 20 - 18 - 12 3 - - - 2
11. Daniel Ticktum 96,5 10 10 4 12 2 - 4 15 - 2 2 2 8 - 6 - - - 3 0,5 2 - 4 10
12. Jehan Daruvala 72 - - - - 8 2 - 8 - - - - - - 1 4 1 2 10 - 15 - 6 15
13. Marcus Armstrong 52 18 - 6 10 - - - - - - - - - - - - 2 - 2 - 6 8 - -
14. Jack Aitken 48 - 1 2 4 - - - 1 15 10 - - - - - 2 - - 8 4 1 -    
15. Nobuharu Macušita 42 2 4 - - - - 1 2 - - 27 6 -   - - - -            
16. Jüri Vips 16                         - - - - 6 10 - -        
17. Giuliano Alesi 12 8 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 4
18. Roy Nissany 5 1 - - - - - - - - - - - 4 - - - - - - - - - - -
19. Arťom Markelov 5 - - - - - - - - - - - - - 1 - - 4 - - - - - - -
20. Sean Gelael 3 - - 1 2 - - - - - - - -                 - - - -
21. Pedro Piquet 3 - - - - - - - - - - - 2 - - - - - - - - - - 1 -
22. Marino Sató 1 - - - - - - - - - - - - - - - - - 1 - - - - - -
23. Guilherme Samaia - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
24. Jake Hughes -                                     - -        
25. Théo Pourchaire -                                         - - - -
26. Ralph Boschung -                                             - -

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Prema