Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hockenheim 2018 nebyl Vettelovým bodem zlomu

Hockenheim 2018 nebyl Vettelovým bodem zlomu

V tom roce se ale hodně změnilo

Když Sebastian Vettel v roce 2015 přišel do Ferrari a tým ho uvítal jako jaro po zimě s Fernandem Alonsem, málokdo pochyboval, že bitva o mistrovský titul s Lewisem Hamiltonem a jeho mercedesem je pouze otázkou času. To platilo až do roku 2018, který nejprve vypadal velmi nadějně, ale končil smutně. A počínaje rokem 2019 to již bylo jenom horší.

Bodem zlomu se zdá být Velká cena Německa 2018. Vettel do ní šel s osmibodovým vedením v šampionátu a pak byl v čele závodu. Kdyby dojel do cíle, bodový náskok na Hamiltona by se zvýšil o minimálně sedm bodů. Avšak na mokré trati havaroval a Hamilton se dostal do sedmnáctibodového vedení. Vettelově psychice jistě nepomohlo, že se to stalo na jeho domácí půdě.

"Ano, jistě nám to v tom roce nepomohlo. Byla to poměrně malá chyba, avšak s velkými následky. Ale s Ferrari to bylo jako na horské dráze, stalo se toho mnohem víc," řekl již bývalý jezdec Ferrari. "Stáli jsme proti mimořádně silné kombinaci tým - jezdec, asi jedné z nejsilnějších v historii tohoto sportu. Ale dali jsme si za cíl být ještě silnější. A co se tohoto cíle týče, nedosáhli jsme ho. Má to své důvody. Byly dobré závody i horší. Byli jsme blízko, ale jindy jsme hodně ztráceli. Takže můžeme najít mnoho důvodů."

S kolegou problém neměl. Po posledním závodě si vyměnili přilby a na tu svou Leclerkovi napsal, že za 15 let ve F1 ještě nepotkal tak talentovaného jezdce. Foto: Ferrari

Nakonec ale Vettel asi vidí hlavní důvody v personálních změnách v týmu. V létě 2018 zemřel generální ředitel automobilky Ferrari Sergio Marchionne. Jeho nástupce Louis Camilleri na konci roku vyhodil šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho a na jeho místo dosadil Mattiu Binotta. A v roce 2019 už místo Kimiho Räikkönena seděl ve druhém voze Ferrari Charles Leclerc, jehož Binotto rovnou označil za budoucnost týmu. Binotto před startem sezony 2020 Vettelovi telefonicky oznámil, že jednání o prodloužení jeho smlouvy nezačne, jelikož Ferrari už jeho služby nepotřebuje. Sezonu a půl poté, co vedl šampionát.

"V roce 2018 jsme přišli o pana Marchionneho a vedení týmu od Maurizia přebral Mattia. Tak asi můžeme říct, že v roce 2018 se stalo mnoho důležitých věcí. Ale asi nebudu schopen ukázat prstem na jednu konkrétní věc. Například v roce 2016 se rozešly naše cesty s Jamesem (Allisonem, Binottovým předchůdcem na místě technického ředitele Ferrari, který se pak velmi dobře uchytil na stejném postu u Mercedesu, pozn. red.) kvůli osobním neshodám.

Takže je mnoho věcí, které se daly a měly udělat lépe. Některé se staly na trati, jako například v Hockenheimu, jiné se udály mimo závodní dráhy. Vše, co se stalo, má nějaký důvod. Hlavní ale je, abych si z toho vzal ponaučení. Myslím, že nyní jsem kompletnějším jezdcem."

Tuto přilbu Vettel vydražil za 225 tisíc eur ve prospěch charity. Měl tu odvahu a v Turecku a v Bahrajnu závodil s duhovou vlajkou. Foto: Ferrari

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Ferrari